Permalänk

uTorrent - Optimera maxanslutningar?

Så, jag undrar lite över hur jag skall optimera mina inställningar för "Globalt max antal anslutningar" samt "Max. antal anslutna klienter per torrent" .. jag har sökt en hel del i detta forum men inte hittat något riktigt bra svar.

Jag har en router, Linksys WRT54GL, som jag kör både trådlöst och trådat, och det är framförallt för den trådade anslutningen jag undrar detta. Jag kör Comhems 50/10-bredband och får ut 48/11 enligt bredbandskollen, så jag är nöjd.

(Jag provade även att ladda ner någon stor fil från sunet, t ex)

Men det verkar som om nedladdningshastigheten för torrents är lägre än den borde behöva vara, kanske. Det är här inställningarna för antalet anslutningar kommer in, jag har ingen koll på vad som är lämpliga värden. Som jag fattat av sökningar skall man inte ha ett för högt värde, och de två olika värden jag nämner kanske samspelar på något vis?

Tips tack!

Visa signatur

Dator.

Permalänk

Jag brukar använda mig av torrentfreaks guide ... länk

När jag har många torrents igång ibland (vilket jag slutat med) så dör min internetanslutning och då kan jag inte göra mer än att ringa till BBB som får starta om mitt "internet-uttag" här hemma, på deras skärm så visar de att jag har väldigt många datorer aktiva här hemma..som de sa "fruktansvärt många MAC-adresser"

Någon som vet varför det blir så?

Permalänk
Medlem

Hej!

Ansluta klienter / torrent anger hur många seeds och peers som får ansluta.
Det du vill göra är att sätta ett högt värde där, t.ex. 10 000. Sedan så reglerar du värdena genom att begränsa hur många peers / torrent du vill ha och hur många seeds / torrent du vill ha.

Ett tipps är att tillåta många seeds / torrent men inte för många peers / torrent så att ditt internet inte blir slött.

Men den faktor som spelar störst roll är ju hur många seeds det finns tillgängliga. När du ska testa hastigheten är ett tips att ta hem den fil med så många seeds och så lite peers som möjligt!

Hoppas detta hjälper lite iaf!

//thomas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NASENBLUTEN
Jag brukar använda mig av torrentfreaks guide ... länk

När jag har många torrents igång ibland (vilket jag slutat med) så dör min internetanslutning och då kan jag inte göra mer än att ringa till BBB som får starta om mitt "internet-uttag" här hemma, på deras skärm så visar de att jag har väldigt många datorer aktiva här hemma..som de sa "fruktansvärt många MAC-adresser"

Någon som vet varför det blir så?

Dax att du kollar ditt nätverkskort, när korten börjar få fel så spottar den ut en massa mac adresser o till slut så låses linan , inställning som leverantörerna har och låsningen sker automatiskt

Har haft samma problem o leverantör

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa