Permalänk
Medlem

Läste lite om att ni inte har råd med gratis frakt hur länge som helst. Annars vore en ide som ngn skrev att ge alla Swecare en "engångsbiljett" så alla som är medlem här kan få gratis frakt en gång. Sen kanske billigare frakt. Inte meningen att ni ska lida pga av oss:)

Permalänk

Vill välkomna er till forumet! Kul när företagen kommer hit för att höra våra åsikter.

Har förr om åren alltid handlat från komplett, men tycker att deras priser har stigit i höjden nått så grymt nu. Ni har bra utval av komponenter / andra delar och "gratis frakt" är kanon, speciellt för mig som gymnasieelev då de där extra kronorna kan kännas mycket. Dock håller jag med om det som skrivits tidigare, att ni ska ta fram något system så inte fler personer än oss på forumet skall kunna utnyttja detta erbjudande. Tror ni vinner många kunder genom fri frakt

Er kundtjänst har jag aldrig varit i kontakt med, men den verkar vara bra då jag läst mycket gott om den.

Kort och gott en kanonbutik

/ Robin

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
God eftermiddag...Mvh
Inet

Var det för att jag var kaxig stockholmare eller webhallenkund som jag inte fick någon kommentar på mina åsikter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
För hur mycket handlar du, om det skiljer tusentals kronor?
Det låter för mig som om du antingen tittat på exkl moms priset, och sen fått momsen påslagen, eller att du tittat på styckepriset när du beställt flera produkter av samma sort.
Dom har även Butikspris samt E-pris man får välja mellan, där skiljer det några kronor (personligen helt överens med detta, det kostar att ha butik!)

Som synes på bilden jag länkat till så står det att korgen ska kosta 10801. Räkna ihop det så blir det 14167. Priserna är för privatperson och e-handel. Skillnaden i pris är 3366 kr. Ganska mycket tycker jag.

Kundvagn

Går jag vidare till kassan så visas rätt pris, men fram till dess är det fel. Lite konstigt.

/ Benjamin

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Jag kom på att man ofta när man skall beställa hos er, Inet att man får kolla specifikationer mm. på andra sidor tex. hos era konkurrenter. Jag skulle gilla att ha en mycket mer specificerad beskrivning av en del produkter.

Visa signatur

Antec P182 | Asus P5Q Deluxe | Intel e8400 @ 4GHz | Tuniq Tower 120 | EVGA 9800 GTX OC | 4GB Crucial Ballistix DDR2 8500 OC | Corsair TX750W | Samsung 660GB Sata 2 @ 7200rpm | BenQ 21.5" E2200HD | Razer Tarantula | Razer Deathadder | Razer Mantis Speed.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharkfin
Jag kom på att man ofta när man skall beställa hos er, Inet att man får kolla specifikationer mm. på andra sidor tex. hos era konkurrenter. Jag skulle gilla att ha en mycket mer specificerad beskrivning av en del produkter.

Instämmer med föregående talare. Detta hände mig senast igår när jag lade beställningen på ett nytt datorpaket för totalt 10 600kr. Var tvungen att läsa på om P55-moderkorten hos Dustin för att kunna välja rätt. Och jag tar för givet att ni inte vill locka oss till era konkurrenters hemsida med risk för att vi ska notera att vi kan få ett bättre pris någon annanstans. Tummen upp i övrigt!

Vänliga hälsningar,
marbau

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benonikenobi
Som synes på bilden jag länkat till så står det att korgen ska kosta 10801. Räkna ihop det så blir det 14167. Priserna är för privatperson och e-handel. Skillnaden i pris är 3366 kr. Ganska mycket tycker jag.

Kundvagn

Går jag vidare till kassan så visas rätt pris, men fram till dess är det fel. Lite konstigt.

/ Benjamin

Något är definitivt knas för din del. Jag testade att lägga till samma produkter i min kundvagn och vissa av produkterna fanns inte. Samt att det skiljer några procent i pris mellan dina och mina varor. Nu vet jag inte hur pass mycket äldre den där bilden är än ditt inlägg iofs. Alla mina produkter blir iaf totalt desamma som de totala värdet.

Min kundvagn

Permalänk

Kan jag som företagskund använda mig av er Swec frifrakt kampanj?

Permalänk
Medlem

Hej inet!
Jag undrar om inte ni kan ta hem svart sleeving? Tror det skulle bli en storsäljare då man inte kan köpa det i Sverige, vad jag vet.:)
Annars tycker jag att ni är en jätte bra butik med bra priser:)

Permalänk
Medlem

Riktigt bra sida, bra priser och snabba leveranstider! Kundservicen är med mycket bra, tummen upp! (Y)

Visa signatur

|| Cooler master 690 || ASUS P6T X58 || Intel Core i7 920 D0:a @ 4 ghz || Nocuta NH U12P || GeForce GTX 260 1792MB @ 700 mhz || Corsair Dominator DDR3 1600MHz 6GB || Corsair 550W ||

Permalänk
Medlem

Gokväll Inet!

SSD är ju i ropet numera.

Crucial M225 är 3 mycket prisvärda diskar, finns det någon chans att Komplett får konkurrans från er på dessa SSD´s tro?
Eller skall de ha monopol på dem?

Intels är i dagsläget svåra att få tag i så kvar blir Ozc och Corsairs ssd-diskar vilket är en aning tunnt i ert sortiment.

MVH
/Mercy.

Permalänk
Medlem

Handlar i stort sett allt från inet numera. Kanonbra service och bra priser.

Kan hålla med om att vissa produkter kan behöva lite mer information.

Tycker även precis som Mercy1 att Crucial M225 borde vara något att ha i sortimentet. Grymt prisvärd SSD. Funderar på att köpa en själv snart och då hade det ju inte varit fel att kunna beställa den av er

Hade uppskattat om man hade kunnat beställa era fyndvaror på ringön online så man får dem hemskickade eller åtminstone kunna lägga undan dem i några timmar via hemsidan.

Edit: Kom på att det skulle vara trevligt om man kunde se hur många stjärnor varje produkt har fått på sina omdömen redan när man fått upp sökresultaten. Skulle även vara bra om man kunde sortera på omdömen

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Piece of Cake
Inte meningen att ignorera dig, sorry!
Antec är en superb tillverkare av chassin, nätaggen tycker vi inte haft riktigt lika hög kvalité och eferfrågan har varit på Corsair så vi har helt enkelt valt att fokusera på Antec kabinett och främst Corsair och FSP nätagg som håller mycket hög kvalité till vettiga pengar.

Jag förstår, problemet är bara att antec verkar vara de enda i ert f.d. sortiment som drog luft igenom nätagget och inte från toppen/botten och just att dra luften igenom är en mycket bättre lösning i chassin som Antec mini P180 där det vinns en "vägg" som delar av chassit och inte tillåter att luft tas från toppen/botten utan behöver dras igenom nätagget istället. Detta är enda anledningen till varför jag tar upp detta, annars räcker corsair och zalman alldeles utmärkt

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Inet

God förmiddag!

Fantastiskt väder i Göteborg idag, solen skiner och det är riktigt varmt och skönt ute, får hoppas det håller i sig till helgen!

Fel priser i varukorgen
Har satt en programmerare på att utreda vad detta beror på, verkar vara när en produkt utgår eller liknande kan inte provocera fram felet genom att plocka ihop en varukorg i realtid.

Bristande specifikationer
Tack för konstruktiva kritiken, ska lyfta upp detta internt.

Palmie
Paneltyp är numera angivet i specifikationera på våra skärmar.

MartenKL
Stockholmare kan vi leva med, webhallenkunder också... men bådeoch! Nån måtta får det väl vara?
Du har helt rätt i dina synpunkter och det är faktiskt något vi håller på och jobbar med bakom kulisserna, vi kommer så småningom ha vad vi kallar "filterfunktion" där man t.ex. ska kunna välja bort låt säga hårddiskar med mindre än 16MB cache och under 500GB och sedan sortera efter tillverkare eller kapacitet, lite åt prisjakthållet men mindre avancerat.

Som jag nämnt tidigare ska vi titta på en lite bättre lösning för att kunna erbjuda er SweClockare fraktfritt utan att alla andra kan åka "snålskjuts"

Samma sak gäller varukorgen, vi jobbar på en lösning här, hoppas ha den klar innan årsskiftet.

Hoppas få se dig som kund hos oss snart! Såg förresten att solen skiner i Sthlm också, ha en fortsatt skön dag i solen!

Mulig
Ja det går bra att använda SweClockers-kampanjen öven som företagskund.

Johannes 94
Skickat förfrågan till inköp, Sleeves tycker jag passar i vårt sortiment.

Mercy1 / Majje
Crucial är ett anrikt och stort märke i USA, tyvärr har de ingen bra representation i Europa och vi har i dagsläget inga planer på att ta in Crucial i sortimentet. Tack för synpunken kring omdömen direkt i produktlistningen.

Ha en fortsatt skön dag!

Mvh
Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hur går det med ThermalRight True Black? Får man med alla tillbehör nu eller är det som det var förut, att AM2-backplaten inte fanns med?

Mvh

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-8B CPU: i7-3930K @ 4.55 + Corsair H80 Mobo: Asus P9X79 PRO Minne: 32gb G.Skill Ripjaws 1600 GPU: Gigabyte Radeon 6970 OC HDD: Intel X25-M G2 80GB PSU: Corsair AX 850W + 2x G2420HDBE 24".

Permalänk

När kommer ni att endast sälja Intel i7 920 processorer med D0 stepping?

Förut så hade ni ju en garanti om Q6600 att om man köper Q6600 hos er så får man garanterat G0 stepping, det var väldigt bra.
Men nu verkar det vara typ tvärtom.. det var nån i forumet som sa att han hade majlat er och frågat angående detta och ni hade sagt att ni ENDAST säljer 920 med C0 stepping, (vid just det tillfället).

Det är nästan en bedrift att sälja 920 med endast C0 stepping i dagsläget eftersom de har slutat tillverka 920 C0 för längesen, de har endast tillverkat D0 i en ganska lång tid nu.
De flesta butiker säljer nästan endast D0 (såvitt jag vet.)

För min del blir det inget nytt datorköp från er innan ni endast säljer 920 D0 alternativt att ni kan lova mig att jag får D0 stepping om jag majlar er om det i samband med datorköpet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
När kommer ni att endast sälja Intel i7 920 processorer med D0 stepping?

Förut så hade ni ju en garanti om Q6600 att om man köper Q6600 hos er så får man garanterat G0 stepping, det var väldigt bra.
Men nu verkar det vara typ tvärtom.. det var nån i forumet som sa att han hade majlat er och frågat angående detta och ni hade sagt att ni ENDAST säljer 920 med C0 stepping, (vid just det tillfället).

Det är nästan en bedrift att sälja 920 med endast C0 stepping i dagsläget eftersom de har slutat tillverka 920 C0 för längesen, de har endast tillverkat D0 i en ganska lång tid nu.
De flesta butiker säljer nästan endast D0 (såvitt jag vet.)

För min del blir det inget nytt datorköp från er innan ni endast säljer 920 D0 alternativt att ni kan lova mig att jag får D0 stepping om jag majlar er om det i samband med datorköpet.

Senaste gången jag mailade kundtjänsten för ca. 2 veckor sedan så svarade de att alla 920 de sålde hade D0 stepping. Om man vill vara säker är det nog inget problem alls att skicka iväg ett mail och önska en med D0.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Palmie
Paneltyp är numera angivet i specifikationera på våra skärmar.

Tackar tackar.

Permalänk
Medlem

Att alla för nuvarande, oavsett om man är medlem på Sweclockers, har tillgång till fraktfritt över 500kr ser jag själv nog enbart som en fördel för er som företag, då det troligen genererar mer inkomst än förlust överlag..
Alltså att fler väljer er pga billiga priser och fraktfritt, istället för någon av era konkurrenter, dvs i de fall konkurrenterna har likvärdiga priser så är er frakt billigare och i de fall fraktpriset är likvärdigt så har ni billigare priser, alltså en win win situation.

Men om ni ändå anser er förlora mer på det hela kan ni ju visserligen köra på det som vissa föreslagit, men ändå exempelvis erbjuda fri frakt till alla som inte är medlemmar om de tex köper en monterad dator från er (dvs väljer montering), då en monterad dator innebär att en större inkomst än enstaka delar.

Iallafall mina 2 cents i det hela , känns trevligare att vara givmild än att missgynna

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk

Dani05: Det där låter som ett mardrömsscenario för mig.
I och med att jag tänker köpa en hel dator (inet bygger den åt mig) så skulle det bli extra krångligt för mig att skicka tillbaks HELA datorn till inet. (Troligen FÖR krångligt.)
Vet inte om jag törs ta den risken, skulle hata min dator om jag fick C0.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Dani05: Det där låter som ett mardrömsscenario för mig.
I och med att jag tänker köpa en hel dator (inet bygger den åt mig) så skulle det bli extra krångligt för mig att skicka tillbaks HELA datorn till inet. (Troligen FÖR krångligt.)
Vet inte om jag törs ta den risken, skulle hata min dator om jag fick C0.

Jo det där skulle nog bli riktigt krångligt. Som andra har sagt du kan skicka ett mail eller ringa och kolla detta med dom. Men eftersom att jag kollade upp detta och det ändå hände mig så är det inte omöjligt att det händer nån annan också. Ändå om man kollar upp det.

Kan du bygga en dator själv? I så fall skulle jag rekomendera att du köper allt annat från inet och sen köper du processorn i en butik i närheten av dig och säger till dom att du vill ha en D0 och att dom försäkrar dig verkligen om att det är en D0. Kanske kommer kosta 100kr mer i butik än om du beställer men är nog värt det. Sen är det inte omöjligt att du kanske kan få en C0 ifrån butiken men kan personalen i butiken nåt så är chancen riktigt liten. (Blir mindre krångligt om det ändå skulle hända)

Permalänk

Dani05: Nej jag kan inte bygga en dator själv, har aldrig gjort det.
Även om jag skulle lyckas bygga en dator själv så vet jag inte om jag har ork/lust..

Permalänk
Medlem

Blackbird_CaD_
Ok men är faktiskt inte alls svårt att bygga ihop en dator. Kan hitta lite hjälp genom internet hur man bygger ihop. Sen står det ju i instruktionsboken hur man lägger i exempel cpun i moderkortet osv.
Detta var ju min första dator jag köpte mig och byggde ihop själv. Men har ju hållit på lite med äldre datorer innan så.

Tycker ju själv att det var väldigt lätt förtjänta pengar att sätta ihop den själv istället för att betala 800 kr.

Annars kanske du känner någon som kan hjälpa dig bygga ihop den eller bygga den helt och hållet för dig för en liten slant eller gratis också.

Permalänk

Jäkligt trevlig personal iaf grabben jag snackade med. Snabb leverans och mitt monteringspaket blev väldigt bra!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Vill bara säga att jag, som alla andra här, är otroligt nöjd mer er service och era leveranstider! 22,5h från Malmö till ICA som ligger 200m från mig, helt grymt hur snabbt det gick!

Lite konstruktiv kritik, som någon sagt tidigare så mer detaljerade specifikationer vore grymt, kan ibland vara svårt att se alla specs.

Mvh

Permalänk
Medlem

Handlar ofta ( företag ) super nöjd . Dags att sortera cpu kylare beroende på socket ? Skulle uppskatta om ni hade pioneer dvd brännare i sortimentet.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

Hej inet! har handlat i princip alla mina datorprylar hos er pga det låga priset och bra erbjudanden, fortsätt så!

Har dock en fråga:

Får ni in Bolt Through kittet för 1156 till thermalright kylare snart? Det finns nog en ganska rejäl efterfrågan på dessa eftersom det är många som sitter med thermalright-kylare men kan inte montera dessa på sitt nya s1156 kort...

http://www.thermalright.com/new_a_page/product_page/accessori...

tack!

Permalänk
Hedersmedlem

Älskar verkligen er på inet alltså! Snabb frakt och grymt bra service för att inte nämna era förpackningar! Var precis och hämtade ut ett Logitech Illuminated och den var verkligen packad som en pansarvagn! Ingen risk att grejerna blir skadade i frakten! UNDERBART!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Hej!

ni säger att ni inte speglar några distars lagersaldon, men ibland har jag fått paket från Captech när jag beställt från er. Är det inte så att ni har deras lagerstatus och skickar direkt därifrån?

hur som helst hel nöjd kund : )!

Tom - Gurun!

Permalänk

Inet rocks!

Förut var det Dustin och Komplett som gällde, inte nu längre!