Behöver tips på tangentbord

Permalänk
Medlem

Behöver tips på tangentbord

Tänkte börja använda extern skräm till min mbp, så jag letar efter ett tangentbord som är lika skönt att skriva på som det som sitter på min mbp.

någon som vet hur "Logitech Cordless Desktop S530" är att skriva på
eller skall man satsa på Apples egna tangentbord?

någon som kan tipsa om ett bra tangentbord.

Permalänk
Medlem

Apples egna såklart. Logitech plastiga går inte jämföra ens.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Såvida det inte är ett DiNovo Edge

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

http://store.apple.com/se/product/MB869S/A?fnode=MTY1NDA1Mg&m...

Det har jag och är väldigt nöjd. Som allt annat från apple så andas det kvalité. Rätt skönt att slippa numaden dessutom så man får en bättre skrivställning. Finns även i trådlös version om man föredrar det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathiasss
http://store.apple.com/se/product/MB869S/A?fnode=MTY1NDA1Mg&m...

Det har jag och är väldigt nöjd. Som allt annat från apple så andas det kvalité. Rätt skönt att slippa numaden dessutom så man får en bättre skrivställning. Finns även i trådlös version om man föredrar det.

Hähä. Jag vet att det kan låta gaaalet, men man kan ju flytta tangentbordet några centimeter åt höger om man har en numpad så blir det som att skriva på ett tangentbord utan numpad ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

SAITEK CYBORG FOR THE WIN!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LOLmeOUT
SAITEK CYBORG FOR THE WIN!

Ja om man gillar att sitt tangentbord ser ut som en leksak för en 5-åring så, visst.
Tangentbord är väldigt personligt vad man själv gillar och är väl bäst att kunna få knappa lite själv på det först, jag gillar inte alls platta tangentbord och anser att de borde hamna i soptunnan. Men om du nu gillar ditt bord på MBP så är det väl bäst att skaffa ett av apples egna, eller känna på ett Logitech först.

Permalänk

Logitech Ultra-X är ju en klassiker som funkar i ALLA väder!
Finns väl även som Trådlös om jag inte minns fel.

Bästa bordet bortsett/jämfört med Apple´s Egna ALU, de har sina egna karaktärer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Hähä. Jag vet att det kan låta gaaalet, men man kan ju flytta tangentbordet några centimeter åt höger om man har en numpad så blir det som att skriva på ett tangentbord utan numpad ;).

Inte om man använder en mus. Isf måste du flytta musen och då blir det ändå en dålig ställning.

Permalänk
Medlem

Apples alu-bord är helt klart bästa valet om du gillar din MBP (unibodyn då dvs.).

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

jag kör med apples alu wireless tangentbord när jag kör min mbp i tvn. Ljävligt skönt att slippa alla sladdar då den för över informationen via bluetooth. Samt kan jag instämma med resten att kvaliteten inte går att jämföra med andra plast-tangentbord som är byggda för windowsbaserade maskiner.

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

Re: Behöver tips på tangentbord

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattoys
Tänkte börja använda extern skräm till min mbp, så jag letar efter ett tangentbord som är lika skönt att skriva på som det som sitter på min mbp.

någon som vet hur "Logitech Cordless Desktop S530" är att skriva på
eller skall man satsa på Apples egna tangentbord?

någon som kan tipsa om ett bra tangentbord.

Det funkar som det ska och är välbyggt och känns redigt oavsett vad andra säger, tänk dock på att du får en sticka att köra in i datorn som kan vara lite störande men som tur är får man ett litet ställ som gör det lite cleanare.

Jag diggar musen, eftersom du kan ställa in knapparna att utföra olika funktioner beroende på vilket program du är inne i.

Edit: Naturligtvis så känns inte det tangetbordet som MBP's, utan det känns som alla andra "vanliga" tangentbord gör, nästan. Förutom att tangenterna är mer nedsänkta och känns lite mer som laptopkeyboard i allmänhet.

Visa signatur
Permalänk

Det blir inte jobbigt för handleden om man inte har nått stöd?
Funkar tangentbordet felfritt i Windows?(eller behöver man installera drivrutiner?)

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Det blir inte jobbigt för handleden om man inte har nått stöd?
Funkar tangentbordet felfritt i Windows?(eller behöver man installera drivrutiner?)

Jag tror knappast att det blir jobbigt för handlederna i och med att tangentbordet är såpass lågt. Du kan vila händerna på bordet utan att det blir någon skum vinkel på handleden. Hur tangentbordet fungerar i Windows har jag ingen aning om (syftar på Apples tgb).

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix