Jag har aldrig laddat ner ett spel olagligt!

Permalänk
Medlem

Sharing is caring!

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Det finns nåt som heter spara lite i taget. Ingen har sagt att du ska ta hela lönen i ett svep

Lugnt, hitta en bra torrentsida bara *facepalm*

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

"sharing is caring!" jag skulle verkligen ge så otroligt mycket för att se någon säga det högt och tydligt när denna blir dömd för de brott personen har begått när denna har laddat ner och upp filer som inte har varit dennes från början.

Och bra jobbat där med facepalmen bbx8...

Och vad handlande den här tråden om förresten

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Jag tycker att det är för mycke skitspel och om dom ändå levererade de som dom lovar i marknasföringen så skulle de finnas mycke bra spel. Sen inser jag ju samntidigt att när ett spel ska produseras så vägs produktions kostnader mot förväntade intäkter och efter som det kostar med produtions timmar och kvalitet så är det alltid en avvägning de blir kostnadsefektivare att marknadsföra hårdare och bara leverera pricis tillräkligt mycke för att de inte ska bli helt uppenbart en bluff.

De är förjävla tråkit när man ser spel som om dom bara gjort färdigt gått hela vägen så hadde de blivit bra. Men nej någon chef bestämer nu e de bra nu har vi tillräkligt för att marknadsföra och kränga iväg skiten fort nu börja på nästa skit spel som de me ska vara halvfärdigt.

Beror den dåliga kvaliten av spel på något vis av att det laddas ner en massa olaglit? Laddas det ner för att kvaliten är så dålig? Lite pengar de har konsoll lirarna me! Som jag ser de så är spelbolagen på väg att överge pc marnaden och de beror direkt på att det laddas ner förmyket och köps förlite. Och om de blir mindre spelande då blir det mindre hårvaru utvekling, då kan vi glömma alla coola grafikort och annat. De måste till en fungerande spelmarkand, nerladning gangnar ingen. Men Spelbolagen måste ju fatta att när dom lurar konsumenter gång efter gång ja då sjunker betalnings viljan.

Visa signatur

P6t delux v2 i920 Asus 4890

Permalänk
Medlem

*tar fram bunken med popcorn*

Nej men seriöst, denna tråden handlar om vad? Allmänt om piratkopiering? Känns som vi redan varit i denna uttjatade loop några gånger. Titeln är även totalt missvisande, tråden startade med att han är missnöjd med ett spel?

Om någon piratkopierar angår det inte direkt någon och som många sagt tidigare är detta ej något man får diskutera på detta forum enligt reglerna.

Nej diskussionsvärdet på denna tråd är på minus.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Jag är förbannad på er som knycker spel de är tjuveri och krimminelt punktum!

Mindre pengar för bolagen att tjäna mer sparar dom på kvaliten.

Jag är förbannad på spelbolagen som inte håller va dom lovar!

Kort sakt jävligt förbanad på tjuvar och krimminella som försämrar för oss som sätter en heder i att vara ärliga. Kul de måste vara för spel makare att anstränga sig det där lilla extra och gå längre än vad som kanske behövs i produktionen när många helt respektlöst sen stjäl deras jobb.

Ladda ner först och köpa sen är stöld, de är inget försvar, att de släps färre demon. Vilket kan bero på de att dom vet att många stjäl först och sen köper, då fins de ju ingen vits med ett demo. Och återigen har de som stjäl förstört för oss som inte är tjuvar.

Visa signatur

P6t delux v2 i920 Asus 4890

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RevolverHarry
...

Särskrvning, stavfel och avsaknad av punkt/komma....när svenska språket är på sin topp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knuspaflex
Särskrvning, stavfel och avsaknad av punkt/komma....när svenska språket är på sin topp...

Tack, Nu kan jag leva lyckligt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RevolverHarry
Jag är förbannad på er som knycker spel de är tjuveri och krimminelt punktum!

Mindre pengar för bolagen att tjäna mer sparar dom på kvaliten.

Jag är förbannad på spelbolagen som inte håller va dom lovar!

Kort sakt jävligt förbanad på tjuvar och krimminella som försämrar för oss som sätter en heder i att vara ärliga. Kul de måste vara för spel makare att anstränga sig det där lilla extra och gå längre än vad som kanske behövs i produktionen när många helt respektlöst sen stjäl deras jobb.

Ladda ner först och köpa sen är stöld, de är inget försvar, att de släps färre demon. Vilket kan bero på de att dom vet att många stjäl först och sen köper, då fins de ju ingen vits med ett demo. Och återigen har de som stjäl förstört för oss som inte är tjuvar.

Jag förstår inte ditt poäng, vill du förmedla alla andra att du är förbannad?

Vad är det som gör dig speciellt jämfört med alla andra? Tror du att det är bara du som tycker så? Vill du skapa en facebok grupp som heter "Vi är trötta på kriminella"?

Tycker att denna tråden kommer ingenstans.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knuspaflex
Särskrvning, stavfel och avsaknad av punkt/komma....när svenska språket är på sin topp...

Glöm för Guds skull inte Delirium på den listan.......

Permalänk
Avstängd

OFFTOPIC: Finns folk med dyslexi om ni inte visste det, så gnäll inte på folk som stavar fel. Även jag har det om det nu inte syns lika mycket

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

"snott"

När ska folk skilja på materiella saker och icke-materiella saker?
Laddar jag ner ett spel som jag vill ha så gör jag det pga att jag inte har råd. Företaget förlorar inte något på det. Jag hade ju ändå inte köpt även om jag inte skulle ladda ner det när jag inte har pengar till det. Tamejfan allt ska betalas idag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
OFFTOPIC: Finns folk med dyslexi om ni inte visste det, så gnäll inte på folk som stavar fel. Även jag har det om det nu inte syns lika mycket

dyslexi är inte lättja, utan en sjukdom. http://www.dyslexi.info/

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
"snott"

När ska folk skilja på materiella saker och icke-materiella saker?
Laddar jag ner ett spel som jag vill ha så gör jag det pga att jag inte har råd. Företaget förlorar inte något på det. Jag hade ju ändå inte köpt även om jag inte skulle ladda ner det när jag inte har pengar till det. Tamejfan allt ska betalas idag...

Hallo så imatriella verk och tjänster behöver man inte betala för om man inte vill eller anser sig ha råd. Har du råd att skaffa dej en dator har du råd att betala för programmen. Detta är ett dåligt försök att försvara sitt eget tjuvaktiga beteende. Har man aldrig någonsin skapat något genom att arbeta(kanske därför ekonomin e så dålig?) kanske man har svårt att förstå varför man ska betala.

-Ok jag vill köpa den här av dej, men efter som ingen anann skulle köpa den så kan jag sno den, de går ju på ett ut för du slipper ju ha den då.

Visa signatur

P6t delux v2 i920 Asus 4890

Permalänk
Medlem

Hur orkar ni? Samma argument har gått i rundgång i flera år nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RevolverHarry
Hallo så imatriella verk och tjänster behöver man inte betala för om man inte vill eller anser sig ha råd. Har du råd att skaffa dej en dator har du råd att betala för programmen. Detta är ett dåligt försök att försvara sitt eget tjuvaktiga beteende. Har man aldrig någonsin skapat något genom att arbeta(kanske därför ekonomin e så dålig?) kanske man har svårt att förstå varför man ska betala.

-Ok jag vill köpa den här av dej, men efter som ingen anann skulle köpa den så kan jag sno den, de går ju på ett ut för du slipper ju ha den då.

Nej jag tycker man inte behöver betala om man inte har råd. Dom förlorar INGET på det. Väx upp, allt _ska_ inte betalas hela jävla tiden. Går man in i en affär och snor godis om man inte har råd så förlorar dom på det.. DET är snatteri.

Jag har råd att skaffa en dator, efter mycket sparande. Jag kanske inte har råd att skaffa varenda jävla spel, musik och film varje gång jag vill "testa". Vill jag verkligen ha något som jag verkligen gillar så köper jag det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXizoR
Sharing is caring!

x2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knuspaflex
Särskrvning, stavfel och avsaknad av punkt/komma....när svenska språket är på sin topp...

Kasta inte sten i glashus.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk

Hade spelen hållt högre kvalitet hade jag köpt varenda spel som verkar värt, men nu är det mest halvfärdiga spel som buggar sönder och har kanske 8 timmars speltid på svåraste nivån som släpps, Dessa spel ska man sedan betala 600 spänn för, hur rimligt är det?

Permalänk

Vist är det ett problem när man vill ha något och inte har lust att betala av en eller annan anlednig. Att man bara stjäl sånt som man ändå inte hadde köpt, det skapar en marknad för att förmedla stulna varor, vilket leder till att fler stjäl som annars inte hadde gjort det utan köpt , så tyvär håller inte ditt resonemang att du inte tar något som kostar pengar, för dit och andras oärliga beteende gör att det skapas en marknad som stjäl betalande kunder för spelbolagen, om ni sen bara ska testa eller vad så är de lika illa ni stöttar en kriminell marknad som skadar spelutveklingen. Ett teken på att man är på väg att bli vuxen är att man inser att ens handlanden får konsekvenser. Dett är mycket enkla diriktiv som inte kan missförstås!

Visa signatur

P6t delux v2 i920 Asus 4890

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RevolverHarry
Vist är det ett problem när man vill ha något och inte har lust att betala av en eller annan anlednig. Att man bara stjäl sånt som man ändå inte hadde köpt, det skapar en marknad för att förmedla stulna varor, vilket leder till att fler stjäl som annars inte hadde gjort det utan köpt , så tyvär håller inte ditt resonemang att du inte tar något som kostar pengar, för dit och andras oärliga beteende gör att det skapas en marknad som stjäl betalande kunder för spelbolagen, om ni sen bara ska testa eller vad så är de lika illa ni stöttar en kriminell marknad som skadar spelutveklingen. Ett teken på att man är på väg att bli vuxen är att man inser att ens handlanden får konsekvenser. Dett är mycket enkla diriktiv som inte kan missförstås!

Whatever floats your boat..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av päpparkaka
Hade spelen hållt högre kvalitet hade jag köpt varenda spel som verkar värt, men nu är det mest halvfärdiga spel som buggar sönder och har kanske 8 timmars speltid på svåraste nivån som släpps, Dessa spel ska man sedan betala 600 spänn för, hur rimligt är det?

Det är "betala" eller "låt bli" helt enkelt.

Men visst... inte fasen är spelen värda priset vid lansering... men man är ju inte heller tvungen att köpa spelen vid lanseringsdagen för fullpris? Man kan ju vänta ett tag o köpa dem för hälften eller mindre.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Whatever floats your boat..

Märk väl, ett stulet citat som replik.

Visa signatur

P6t delux v2 i920 Asus 4890

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RevolverHarry
Märk väl, ett stulet citat som replik.

Nej, det där var ett så kallat uttryck.

Permalänk
Medlem

Men herregud, är denna tråden i stealth för mods eller?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Re: Re: Jag har aldrig laddat ner ett spel olagligt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle

Musik köper jag inte heller digitalt, skivor är mycket trevligare.

lol wut. Vad stoppar du skivorna i? Jag har ett vagt minne av att folk använde cd-spelare någon gång förr i tiden o:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RevolverHarry
Märk väl, ett stulet citat som replik.

det är inget citat, det där är bara något man säger. ungefär som "let me add that to my list of useful shit"

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Spelen blir ju bara sämre och sämre, har inte sett ett enda WOW! spel sen ssbm ifs så är det på tv-spel, men ändå...

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
lol wut. Vad stoppar du skivorna i? Jag har ett vagt minne av att folk använde cd-spelare någon gång förr i tiden o:

Datorn ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Napster91
Spelen blir ju bara sämre och sämre, har inte sett ett enda WOW! spel sen ssbm ifs så är det på tv-spel, men ändå...

Nah... skulle isf vara att dom blir kortare (ett faktum för FPS), konsolifierade, mer mainstream inriktade (kanske?) och att detaljnivån på gore har minskat hårt i vanliga FPS (gör mig förbannad).

Hmm kanske ändå. :/ Kan nog bara säkert säga att SP-delen i FPS sjunker klart.

Visa signatur
Permalänk

De blir inte mindre stöld för att ett spel blir stulet ofta.
Ett stulet citat blir inte mindre stulet för att det blir stulet ofta.

Att så många har så svårt att deffinera vad som är stöld, och att så många tyker att de är helt ok att stjäla? Bara du inte stavar fel! De finns dom som är så korkade att dom helt enkelt inte fattar att olaglig nerladdning drabbar oss som gillar spel dom är bara korkade och kan inte förstå bättre de kan jag ha viss förståelse för. Men vad värre är så är det ju de som vet mycke väl vad dom gör och vad de får för konsekvenser men som tycker de är helt ok att försöra för anndra, och sen sitter och lipar över att de bara släpps konsol portade spel så de är därför dom måste laddaner!

Hur ska vi kunna påverka spelbolagen att göra bätre spel när så många aldrig betalar för spelet sen? Många har ju inte äns någon ambition att betala? De fins en hel industri som förmedlar stulna spel och annan media! Är det verkligen så måmga som inte fattar att de skadar oss som vill ha mer bra spel??

Visa signatur

P6t delux v2 i920 Asus 4890