Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Nja men det ser fult ut.

Meh? De hålen som chassit kom med ser ju betydligt fulare ut än de hålen han själv har gjort.

Kablarna försvinner ju även "direkt" vid moderkortet och behövs inte dra 10cm åt sidan, det ser ju verkligen helt jävligt ut.

Permalänk
Hedersmedlem

Aja det är fråga om tycke och smak för jag tycker själv att hålen han fixade ser fulare ut.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt bidrag Jag vet att det ser ut som skit i HDD-bayen men skit samma, det syns inte genom fönstret

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn

Mitt bidrag Jag vet att det ser ut som skit i HDD-bayen men skit samma, det syns inte genom fönstret [/B]

Tycker det ser jättebra ut. Önskar jag orkade lägga ner lite tid på kabeldragning=)

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

Får väl ge tråden lite liv.

Min första lite mer ordentliga kabeldragning! Det kanske inte är så mycket att vara imponerad av men jag är stolt.

Specifikationer:
Antec Sonata III,
Medföljande 500w nätaggregat
Gigabyte GA-P35-DS3 rev 2.0
E6750 + stock-kylare
4x 1gb ocz ddr2 ramminnen
Dvd-läsare/skrivare med IDE
Akasa all-in-one, där jag enbart kopplat in kortläsaren och strömkablen

Grafikkortet är ett 8600gt som för tillfället inte fungerar, det är mest där för att inte göra det "luftigare än det är". Det sitter också två stycken 6-pins kontakter till pci-e lite olägligt, men som kommer att användas till ett nytt grafikkort som kräver detta.

"Hårddisk-strömsladden" som ligger nere åt höger är lite av en miss. Den kan enkelt stoppas in mellan de två nedre hårddiskarna.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

Baksidan på mitt Solo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Baksidan på mitt Solo.

http://img195.imageshack.us/img195/9752/solod.jpg

Man vill ju se framsidan med!

Permalänk
Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ivanea
Man vill ju se framsidan med!

Fast på andra sidan finns inga kablar Får öppna upp den en annan dag. Lite mörkt nu.

Härligt chassi dock... Helt underbart!

Permalänk
Medlem

Måste visa min gamla skönhet.

Och så hela sidan med lock

Permalänk
Medlem

Själv tycker dock jag det är viktigare och dessutom roligare, att dra om kablarna utanför chassit, när man sitter på dubbelskärmar, 5.1 högtalare system + ett till 2.0, trådlös mus + tangentbord, skrivare, usb telefon, webcam mm så är det sjukt mycket kablar

andvände 3 stycken 6 i 1 grenutag för att kunna driva allt.... nu kan ju gissa hur det ser ut...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Får väl ge tråden lite liv.

Min första lite mer ordentliga kabeldragning! Det kanske inte är så mycket att vara imponerad av men jag är stolt.

Specifikationer:
Antec Sonata III,
Medföljande 500w nätaggregat
Gigabyte GA-P35-DS3 rev 2.0
E6750 + stock-kylare
4x 1gb ocz ddr2 ramminnen
Dvd-läsare/skrivare med IDE
Akasa all-in-one, där jag enbart kopplat in kortläsaren och strömkablen

Grafikkortet är ett 8600gt som för tillfället inte fungerar, det är mest där för att inte göra det "luftigare än det är". Det sitter också två stycken 6-pins kontakter till pci-e lite olägligt, men som kommer att användas till ett nytt grafikkort som kräver detta.

"Hårddisk-strömsladden" som ligger nere åt höger är lite av en miss. Den kan enkelt stoppas in mellan de två nedre hårddiskarna.

http://img36.imageshack.us/img36/6830/dsc0107edit.jpg

Vänd på hårddiskarna så blir det bättre!

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Hyfsat nöjd, kan vara bättre men det duger helt klart

sen har ju allt en baksida också...

Visa signatur
Permalänk
Casemod-mästare
Permalänk
Medlem
Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

Är smått uttråkad så tänkte att jag kunde visa en bild jag med. Baksidan är jag för lat för att ta bort så ni får helt enkelt föreställa er hur det kan tänkas se ut

Visa signatur

CoolerMaster HAF 932, 790i Ultra SLI, Q9550 E0 @ 3.83Ghz 1.33125v, 3x2GB 1600Mhz CL8 @ 1800Mhz CL9, GTX 275 @ 729/1512/1269, Cougar CM 700W, Windows 7

Permalänk
Medlem

Jasså är det, det som de olika hålen i chassit är till för

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jasså är det, det som de olika hålen i chassit är till för

Dagens citat!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jasså är det, det som de olika hålen i chassit är till för

Jösses..

Visa signatur

CoolerMaster HAF 932, 790i Ultra SLI, Q9550 E0 @ 3.83Ghz 1.33125v, 3x2GB 1600Mhz CL8 @ 1800Mhz CL9, GTX 275 @ 729/1512/1269, Cougar CM 700W, Windows 7

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChiLLon
Jösses..

Jag tror inte han var helt seriös i sitt uttalande.. hoppas inte du var det heller..

Till alla som är reggade den senaste tiden, ta tid å lära er känna sweclockersmaffian och övriga så blir det bättre ska ni se..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Jag tror inte han var helt seriös i sitt uttalande.. hoppas inte du var det heller..

Till alla som är reggade den senaste tiden, ta tid å lära er känna sweclockersmaffian och övriga så blir det bättre ska ni se..

Vilken sweclockers's mafia?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Ungefär så här ser kabeldragningen ut i mitt nybygge, första gången jag byggt ihop en dator (nätagget är utbytt efteråt men dragningen är likvärdig)

Mycket kablage

blev ganska tjockt där bak ^^

Framsidan, är ändå nöjd med kabeldragningen, trots att kabeln till ljudutgångarna i fronten är lite kort och går ganska sträckt

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem

Här har vi hur min såg ut både före och efter.

Extreme Dator Makeover?

Skulle egentligen bara byta fläkt men när jag ändå höll på så kunda man ju lika gärna göra lite extra. Gjorde även en bygglogg ifall någon skulle vara intresserad

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk

Men snälla, skala bilderna till 800 pix

Permalänk

Kan väl bidra igen då...

inte lika bra som förra men lite svårare att dra än i cm690...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jasså är det, det som de olika hålen i chassit är till för

Hahahaha bäst kommentar of the day

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk

La inte direkt ner någon tid på kabeldragningen här. Får bli semesterprojekt till Jul

Permalänk
Medlem

Antec 300. Inget extra hål etc.
Dock har jag ljudisolerat med skumgummi och bitumenplattor. Rätt bra ljudnivå nu!

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle
Antec 300. Inget extra hål etc.
Dock har jag ljudisolerat med skumgummi och bitumenplattor. Rätt bra ljudnivå nu!

Fint som fan det där!

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R2
Lättare att få till en snygg kabeldragning i R2 än i mitt gamla chassi.
Plockade bort den vita/silver ide DVD-brännaren. Förstörde utsendet ganska mycket och användes nästan aldrig. Fick med en extern usb DVD-brännare till laptopen som jag kan använda om jag skulle behöva det.