Datorn vill ofta inte starta genom vanlig knapptryckning

Permalänk
Medlem

Datorn vill ofta inte starta genom vanlig knapptryckning

Min andra dator har den senaste tiden bettet sig väldigt konstigt. Inte alltid, men ibland så vill den inte starta
när jag trycker på startknappen där fram. Utan jag måste trycka ner och sedan tillbaka on-off knappen
på nätaggregatet och sedan trycka på den vanliga on knappen där fram.

Vad kan problemet vara??

Skulle uppskatta alla tips jag kan få

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Hedersmedlem

Nätagg som håller på att gå sönder eventuellt. Modell och ålder?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Nätagg som håller på att gå sönder eventuellt. Modell och ålder?

Den är väldigt gammal, kanske en 5-7 år. Inte säker på modell...

Så jag bör alltså köpa nytt nätagg?

Edit: Såg nu att fläkten inte rör sig i nätagget, så den har nog definitivt rykt. Dags o byta ut den då

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Vila i frid

Idag bytte jag en konding värd 2 kronor i ett söndrigt nätaggregat - som numera funkar 100 igen, kompisen blev rackars glad att slippa lägga ut 500 på ett nytt agg. Tidsåtgång, ca 15 minuter.

Kan du löda, kika efter svullna kondingar i nätagget.