Ingen signal till primär skärm förrän Vista laddat klart

Permalänk

Ingen signal till primär skärm förrän Vista laddat klart

hej,

kopplade just in en ny tv (philips hdtv) via dvi-hdmi till grafikkortets (8800gtx) lediga port. den andra porten är sedan tidigare kopplad till skärmen (samsung 226bw) via dvi.

skärmen är primär och tv:n sekundär i Vista, vilket fungerar precis som det ska. problemet är dock att skärmen inte får någon signal förrän Vista laddat klart och Vista-loggan dyker upp.

vad beror detta på och hur fixar jag det?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Visas Bios osv på din tv vid uppstart?
Är det bild hela tiden på din tv?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPIUS
Visas Bios osv på din tv vid uppstart?
Är det bild hela tiden på din tv?

känns ju som en ganska vital grej att kolla iofs. jag tar en titt när jag kommit hem från jobbet.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Testpilot

Om du har bild på TV:n i uppstart har du kopplat kablarna i "fel" port, byt bara plats på dom så löser det sig.

Inställningarna med primär och sekundär skärm är precis som upplösning bara en sak som påverkar Windows, innan Windows kommit igång har inte drivrutinerna något med grafikkortet att göra. En av portarna är helt enkelt den primära innan Windows fått kontroll över grafikkortet och det går inte ställa in vilken port som är vad.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Om du har bild på TV:n i uppstart har du kopplat kablarna i "fel" port, byt bara plats på dom så löser det sig.

Inställningarna med primär och sekundär skärm är precis som upplösning bara en sak som påverkar Windows, innan Windows kommit igång har inte drivrutinerna något med grafikkortet att göra. En av portarna är helt enkelt den primära innan Windows fått kontroll över grafikkortet och det går inte ställa in.

se där ja, det borde jag kanske ha förstått kan man tycka.

tack för hjälpen!

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Testpilot

Eventuellt kanske det skulle gå att skifta portarna med ett modifierat BIOS men det har jag ingen koll på och det känns ju lättare att byta plats på kablarna

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]