World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misguided
var hade du tänkt tanka? vi gjorde ett roligt test i UK normal när vi var 70...mitt pet tankade och då hade jag 19k hp....funka bra på trashmobs men annars var det bara att lägga ner...

1-70 vanilla->tbc så fungerar det om din healer inte suger.

ska du bara köra som vanligt så är det ingen idé att stacka stam utan AP/agi som vanligt...ditt Pet klarar att hålla aggro oavsett

Är lvl80 och om möjligt vill jag tanka dungeons upp till 70 inkl bossar. Men är det annars stamina som är bästa vägen att gå OM man ändå vill få sin pet så bra som möjligt?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Då ska man göra ett nytt tappert försök att sluta spela, har speltid till den 27:e.
Jag kommer ändå inte kunna spela mer sen för jag lyckades aldrig konvertera mitt konto till ett battle.net-konto som alla nu måste göra i slutet av månaden. Jag fick aldrig något mail från blizz där jag skulle bekräfta e-postadressen.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Då ska man göra ett nytt tappert försök att sluta spela, har speltid till den 27:e.
Jag kommer ändå inte kunna spela mer sen för jag lyckades aldrig konvertera mitt konto till ett battle.net-konto som alla nu måste göra i slutet av månaden. Jag fick aldrig något mail från blizz där jag skulle bekräfta e-postadressen.

Man ska inte bekräfta något. Iaf inte vad jag vet och jag mergagde för några timmar sen och jag har inge sån skit i mailen.

Permalänk
Medlem

Man ska bekräfta nåt för att få tillgång till alla funktioner stod det om (vad det nu innebär). Hur som helst, jag gjorde detta igår och jag fick mailet utan problem. Som vanligt gäller ju att kolla skräpkorgen då om man väntar nåt som inte kommer fram.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Bekräftelsemailet var väl för att bekräfta ens e-post? Jag har inte fått mitt än... man undrar ju om de gör det manuellt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Bekräftelsemailet var väl för att bekräfta ens e-post? Jag har inte fått mitt än... man undrar ju om de gör det manuellt

Vilket i detta sammanhang bör vara EXTREMT viktigt då ditt användarnamn är just e-posten.
Jag hade mitt inom 20sek, jag klicka hämta post knappen i mailprogrammet direkt efter jag var klar och där fanns det omedelbart. Kolla som sagt skräpposten om ni inte fått nåt, olika filter är olika bra på att sortera.

Och se för guds skull till att ni inte bockat i nån ruta för "endast betrodda avsändare" eller dylikt, då får ni garanterat inget såvida ni inte i förväg lagt till blizzards mail i betroddlistan.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Bekräftelsemailet var väl för att bekräfta ens e-post? Jag har inte fått mitt än... man undrar ju om de gör det manuellt

Mitt bekräftelse mail hamnade i spamkorgen, så se där ifall du inte redan gjort det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Vilket i detta sammanhang bör vara EXTREMT viktigt då ditt användarnamn är just e-posten.
Jag hade mitt inom 20sek, jag klicka hämta post knappen i mailprogrammet direkt efter jag var klar och där fanns det omedelbart. Kolla som sagt skräpposten om ni inte fått nåt, olika filter är olika bra på att sortera.

Och se för guds skull till att ni inte bockat i nån ruta för "endast betrodda avsändare" eller dylikt, då får ni garanterat inget såvida ni inte i förväg lagt till blizzards mail i betroddlistan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av barf
Mitt bekräftelse mail hamnade i spamkorgen, så se där ifall du inte redan gjort det.

Har angett rätt mailadress, har inget i spamkorgen... har requestat nytt mail flera gånger tror jag ska maila blizzard istället för att ni ska behöva lösa mina problem

Permalänk
Medlem

Inget i spamkorgen här heller och jag loggar fortfarande in med mitt gamla användarnamn i wow.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Kan vara så att många gör detta nu så deras servrar är överbelastade och därför tar det tid att få mailet?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
Kan vara så att många gör detta nu så deras servrar är överbelastade och därför tar det tid att få mailet?

Det var över en månad sen jag försökte, skrev om det på sidan 55 i den här tråden.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
En hand eller 2 hands i titangrip?
Jag kör jusst nu med 2 st 2 hands i titangrip..
Jag tycker det är lite liite acction när man är i combat..
Ett par snabbare en hands vapen skulle vara kul att prova..
Blir dmg jättemycket sämre eller?
Jag menar Jag kommer ju att slå dubbelt så snabbt och därmed åxå critta dubbelt så ofta, dock med lägre dps.. Vad tror ni?
Jag kör dwarf warrior...

Klart som korvspad att du ska ha 2st 2hands med fury:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aVaTar
Deathbringer helt klart, proccen påverkas av Black Ice (+10% dmg) och runt 50% fler procs gör den lite bättre, sen är Vis'kags proc oxå en instant dmg inte en dot.. (båda kan för övrigt critta)

Hmm, trodde att Vis'kags proc var en DoT eftersom det stod ''wound'', tänkte på Warrior:P

Men dåså, då vet man var nästa uppgradering är då. Den har inte droppat än, men det är ju bara att fortsätta plita på.

Permalänk
Medlem

Har en teknisk fråga när det gäller WoW!
Det är så att jag spelat det nästan sedan releasen och det har alltid varit ett nöje..(nästan). Men som alla har märkt blev WoW allt mer påfrestande för datorn med tiden.
Man kan säga att WoW är ett av de mer krävande spelen idag? Just nu sitter jag på datorn i sign förutom att jag klockat ner den till 3,4ghz. Och när jag ränner runt på Northrend kontinenten upplever jag att mina stabila 100fps+ går ner till så pass lågt som 35-40 utan några addons.

Vad är det som kan vara problemer? Att jag endast har en två-kärning processor, eller 2Gb ram. Tror ej det är grafikkortet då jag har för mig att WoW är ett Processor/minnes krävande spel. Jag kör på maximum inställningar utan AA , upplösning 1280*1024

Visa signatur

1# |Cooler Master Mystique|Corsair 550W|MSI P45|C2D E8400@3,4Ghz|Corsair 2Gb 667MHZ|ASUS Hd 4850 1Gb|1TB Sata2
(14100P 3DMARK 06).
2# |Budget Chassi=)|Tagan 420W|Athlon 64 X2 4200+|2GB DDR@400mhz|Radeon HD4550 512mb|80Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Armin91

Man kan säga att WoW är ett av de mer krävande spelen idag? Just nu sitter jag på datorn i sign förutom att jag klockat ner den till 3,4ghz. Och när jag ränner runt på Northrend kontinenten upplever jag att mina stabila 100fps+ går ner till så pass lågt som 35-40 utan några addons.

Låter vettigt med 30-40 fps med din setup.

Nej, wow kräver ju ingenting jämfört med de mest krävande spelen hur fick du ihop det där i ditt huvud

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Armin91
Har en teknisk fråga när det gäller WoW!
Det är så att jag spelat det nästan sedan releasen och det har alltid varit ett nöje..(nästan). Men som alla har märkt blev WoW allt mer påfrestande för datorn med tiden.
Man kan säga att WoW är ett av de mer krävande spelen idag? Just nu sitter jag på datorn i sign förutom att jag klockat ner den till 3,4ghz. Och när jag ränner runt på Northrend kontinenten upplever jag att mina stabila 100fps+ går ner till så pass lågt som 35-40 utan några addons.

Vad är det som kan vara problemer? Att jag endast har en två-kärning processor, eller 2Gb ram. Tror ej det är grafikkortet då jag har för mig att WoW är ett Processor/minnes krävande spel. Jag kör på maximum inställningar utan AA , upplösning 1280*1024

WoW är inte så bra på att hantera flerkärniga processorer, men det finns manuella inställningar att göra som hjälper till. Men det är nog inte ditt "problem". Tycker inte 30-40 fps är lågt ärligt talat

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att regga mig i Battlenet...
Jag har kontaktat support men inte fått något svar på en vecka..:/

Problemet är :
Jag har 2 st wow acc registrerat på min email sedan tidigare..
Det ena accet har jag reggat på Battlenet för en tid sedan.
Nu när jag ska regga mitt andra så får jag ett felmedelande. "Email adressen du anger är redan registrerad hos Battlenet" typ..

Hur fasen ska jag göra?
Jag vägrar skaffa yterligare en mail adress att hålla reda på..
Åså skulle det underlätta med samma email då det även är användarnamnet.
Det blir ju mycket lättare att logga in på dom olika accen om jag har samma Acc namn (email) och bara behöver skriva in password..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Jag har problem med att regga mig i Battlenet...
Jag har kontaktat support men inte fått något svar på en vecka..:/

Problemet är :
Jag har 2 st wow acc registrerat på min email sedan tidigare..
Det ena accet har jag reggat på Battlenet för en tid sedan.
Nu när jag ska regga mitt andra så får jag ett felmedelande. "Email adressen du anger är redan registrerad hos Battlenet" typ..

Hur fasen ska jag göra?
Jag vägrar skaffa yterligare en mail adress att hålla reda på..
Åså skulle det underlätta med samma email då det även är användarnamnet.
Det blir ju mycket lättare att logga in på dom olika accen om jag har samma Acc namn (email) och bara behöver skriva in password..

Hur hade du tänkt dig att det skulle fungera?:s

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

hmm man ska kunna göra ett bnet acc å sedan lägga till flera wow konton vet flera i guildet som har gjort så men mera invecklat hur man gör vet jag inte

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Precis, man ska regga alla sina konton till samma Bnet-konto, sen när du loggar in med ditt bnet-konto får du välja vilket wow-konto du vill använda.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Japp, jag har 2 olika wow konton på samma battlenet. Hur lätt som helst att regga det. Man gjorde ett Bnet konto och regga wow till det och sen logga man in på Bnet med sitt nyskapade konto o körde "add game" eller nått sånt, minns inte riktigt. Valde att lägga till ett annat wow acc och då fick man frågan. "Är du säker att du e den enda som spelar på detta acc bla bla bla" Svara ja sen va de klart. Loggar in med nya bnet namnet plus gamla lösen - authenticator nyckel - sen viljer man vilken av wow accen man vill logga på med.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Låter vettigt med 30-40 fps med din setup.

Nej, wow kräver ju ingenting jämfört med de mest krävande spelen hur fick du ihop det där i ditt huvud

Kanske inte när man står själv i Elwyn Men när man springer runt i Dalaran med massa addons och maximala grafiken så får nog även en i7:a problem och ha stabila 50fps+^^

Visa signatur

1# |Cooler Master Mystique|Corsair 550W|MSI P45|C2D E8400@3,4Ghz|Corsair 2Gb 667MHZ|ASUS Hd 4850 1Gb|1TB Sata2
(14100P 3DMARK 06).
2# |Budget Chassi=)|Tagan 420W|Athlon 64 X2 4200+|2GB DDR@400mhz|Radeon HD4550 512mb|80Gb

Permalänk
Medlem

Jo, är väldigt förvånad hur över hur fan blizzard tänkte när dom gjorde Dalaran. Den är på tok för liten. Jag spelar på en high pop (full) server (Grim Batol) och det laggar APA i Dalaran, har allt på lägsta och får typ ~10fps när jag kommer dit + server lagg. Lite skillnad mot Shattrah som inte laggade för fem öre (samma realm)...

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

skoj att man får " It seems that you are not allowed to use this payment method. Please contact our Account and Billing team via www.wow-europe.com/en/support/. " När man ska fylla på acc =/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte kan logga in?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eratrix
skoj att man får " It seems that you are not allowed to use this payment method. Please contact our Account and Billing team via www.wow-europe.com/en/support/. " När man ska fylla på acc =/

Så kan det bl. a gå om man blivit hackad eller begått någon form utav otukt med EULA:et, vilket resulterat i att blizzard någon gång spärrat ditt konto pga säkerhetsrisk / granskning.

Har hänt mig. Det blev till att snällt ringa supporten och bokstavera CD-nyckeln på knagglig svengelska, sen var det lugnt

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Precis, man ska regga alla sina konton till samma Bnet-konto, sen när du loggar in med ditt bnet-konto får du välja vilket wow-konto du vill använda.

hmm får det inte att funka..
klickar på lägg till spel och då kommer det upp en ruta där jag ska skriva in cd key...
Jag har provat alla keys jag har, och det enda jag får upp är -->You have entered a World of Warcraft® key that is currently not supported in Battle.net account management.

Vette faen hur jag ska göra nu.. vilket nummer var det ni knappade in? Wow orginal nr eller LichKing numret?
jag har visserligen provat båda redan..

Å dom jävlarna på Blizzard som man skickar pengar till varje månad dom hjälper fan inte till..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
hmm får det inte att funka..
klickar på lägg till spel och då kommer det upp en ruta där jag ska skriva in cd key...
Jag har provat alla keys jag har, och det enda jag får upp är -->You have entered a World of Warcraft® key that is currently not supported in Battle.net account management.

Vette faen hur jag ska göra nu.. vilket nummer var det ni knappade in? Wow orginal nr eller LichKing numret?
jag har visserligen provat båda redan..

Å dom jävlarna på Blizzard som man skickar pengar till varje månad dom hjälper fan inte till..

Man skriver väl inte in cd-key för att mergea sitt WoW-konto med battlenet kontot. Tror det finns någon knapp som det står "Merge World of Warcraft account" eller något sådant. Verkar tyvärr som sidan är nere nu så kan inte kolla upp det själv.

Edit: Kom in nu, "Merge a World of Warcraft® Account" är precis brevid "Add a game".

Permalänk
Medlem

Har en kompis som har problem med att Wow låser sig och datorn behöver resetas. Kan det vara att han har brandväggen aktiverad i Windows XP?

Någon som upplevt liknande problem?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Har en kompis som har problem med att Wow låser sig och datorn behöver resetas. Kan det vara att han har brandväggen aktiverad i Windows XP?

Någon som upplevt liknande problem?

Beror på vad "låser sig" innebär , att wow i sig hänger sig men man kan ctrl-alt-delete och döda processen? eller att maskinen stenhänger sig utan respons?

Finns flera saker att skruva på om det är en nätverksfråga.
Ställa "Checksum Offload" settings på nätverkskortets hårdvara och givetvis ha senaste drivarna till kortet.
Öppna alla portar relaterade till WOW i routern , samma med portar i windowsbrandväggen på datorn (dessa ska dock wow tagit hand om själv)

http://us.blizzard.com/support/article.xml?articleId=21017&ca...

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Har en kompis som har problem med att Wow låser sig och datorn behöver resetas. Kan det vara att han har brandväggen aktiverad i Windows XP?

Någon som upplevt liknande problem?

Samma fel här. Får låsning, svartskärm, ljudet rullar i några sekunder innan det börjar loopa. Enda som funkar är en hårdreset.
Aktiverade kontot igen i september så problemet dök upp mellan den tidpunkten och april då jag lirade sist.

Vad kör brandvägg/antivirus? XP SP3 med Comodo-paketet här.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]