Permalänk
Medlem

Mini tangentbord för soffan!

Hej skulle behöva ett tangentbort till soffan gärna med inbyggd mus...

Hittade det här men hade väldigt dåliga betyg så letar efter ngt bättre!?
http://www.dustinhome.se/pd_5010314187.aspx

Tipsa mig!

Tack på förhand!

Visa signatur

C2D 6600 | 4096 DDR RAM(644) | Radeon HD 6850 1GB GDDR5

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker själv att Dinovo Mini är svårslaget,helt perfekt för mig iaf.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Logitech DiNovo mini, går på bluetooth, har grym räckvidd och batterilängd.

http://www.dustinhome.se/pd_5010129496.aspx

Har haft mitt ett drygt år, fungerar skitbra, men inget man skriver noveller på kanske.

Permalänk

Jag skulle nog rösta på DiNovo mini jag också. Inte för att jag har provat det utan för att jag har provat ett par av alternativen.
Jag sitter just nu själv med ett sånt här elände: http://www.dustinhome.se/pd_5010114914.aspx och det fungerar "ok" men knappast så som jag hade hoppats. Det lider av rätt usel mottagning trots att jag sitter knappt 3m från sändaren och fri sikt mellan dom.

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverridge
Jag skulle nog rösta på DiNovo mini jag också. Inte för att jag har provat det utan för att jag har provat ett par av alternativen.
Jag sitter just nu själv med ett sånt här elände: http://www.dustinhome.se/pd_5010114914.aspx och det fungerar "ok" men knappast så som jag hade hoppats. Det lider av rätt usel mottagning trots att jag sitter knappt 3m från sändaren och fri sikt mellan dom.

Jag har testat samma tangentbord (vi har det på jobbet) och jag upplever det som uselt. Plastiga musknappar, dålig radiolänk och dessutom en styrspak som måste ha designats av en sadist..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Kanske inte så litet men ta en titt på logitech andra t-bord i dinovo serien, dinovo edge! Jag använder det i soffan osv och det är helt underbart. Samt att det likt dinovo mini går på bluetooth vilket ger en bra räckvidd

Jag tittade på mini varianten när jag köpte mitt och det kändes "för litet" om man ska skriva på det över huvud taget. Men oavsett så är det viktigaste räckvidden!

Killer.X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Jag har testat samma tangentbord (vi har det på jobbet) och jag upplever det som uselt. Plastiga musknappar, dålig radiolänk och dessutom en styrspak som måste ha designats av en sadist..

Jag håller utan vidare med dig på varenda punkt! Jag önskar bara att någon hade sagt det innan jag köpte skiten, för skit är vad det är!

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

Någon av Logitechs DiNovos lär det bli i alla fall om du ska ha nåt hållbart, snyggt, funktionellt samt BRA räckvidd. DiNovo Mini verkar för liten om jag ska vara helt ärlig, skulle gått på Edge. Men vet inte hur "soff-vänlig" den är

Permalänk
Medlem

Själv ska jag köpa en logitech keyboard för wii (till htpcn). Saknar ÅÄÖ och wintangent osv, men jag tror den är prisvärd. Jag har inte hittat så många recensioner, så jag får väl återkomma själv med en sån.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Själv ska jag köpa en logitech keyboard för wii (till htpcn). Saknar ÅÄÖ och wintangent osv, men jag tror den är prisvärd. Jag har inte hittat så många recensioner, så jag får väl återkomma själv med en sån.

Fast då lär han väl använda den till ett Wii isåfall

Permalänk
Medlem

LOGITECH DINOVO MINI BLUETOOTH är nog det bästa du kan få tag på. I den storleken iaf.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Undain
Fast då lär han väl använda den till ett Wii isåfall

Ja har man ett wii kan man ju använda den till det också.. Eller va?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Ja har man ett wii kan man ju använda den till det också.. Eller va?

Inte hört något om att den är kompatibel med andra enheter än Wii, men det kanske den är? Skulle vilja veta själv då jag haft ögonen på den ett tag

OffT: Lägger mig, kommer inte kunna svara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Undain
Inte hört något om att den är kompatibel med andra enheter än Wii, men det kanske den är? Skulle vilja veta själv då jag haft ögonen på den ett tag

OffT: Lägger mig, kommer inte kunna svara

Jo absolut. Den ska funka till pc. Till mac, playstation osv vet jag inte.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Jo absolut. Den ska funka till pc. Till mac, playstation osv vet jag inte.

Enda minuset där vore väl att det inte finns någon navigeringsfunktion med musen där. Gör att den tyvärr elimineras från TS krav :/

Jag skulle kört på DiNovo Edge om jag haft pengarna, tycker Mini känns alldeles för liten. Men kan inte minnas om man kan navigera musen i Edge? Om inte lär väl Mini vara det enda som fyller i räckvidd och kvalité kraven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Undain
Enda minuset där vore väl att det inte finns någon navigeringsfunktion med musen där. Gör att den tyvärr elimineras från TS krav :/

Jag skulle kört på DiNovo Edge om jag haft pengarna, tycker Mini känns alldeles för liten. Men kan inte minnas om man kan navigera musen i Edge? Om inte lär väl Mini vara det enda som fyller i räckvidd och kvalité kraven.

När TS skriver "gärna" så tolkar jag det som att det är fritt fram att föreslå produkter även utan funktionen. Hade det varit ett "krav" så hade jag inte haft något förslag då jag inte hittat någon bra sådan produkt själv.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Jag har ett DiNovo Edge som jag använder både vid datorn och i soffan framför tvn och det funkar skitbra!, inga som helst problem med mottagning utan största problemet är nog alla flådiga fingeravtryck det blir på det =).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
När TS skriver "gärna" så tolkar jag det som att det är fritt fram att föreslå produkter även utan funktionen. Hade det varit ett "krav" så hade jag inte haft något förslag då jag inte hittat någon bra sådan produkt själv.

Oj, haha. My mistake isåfall

Permalänk
Medlem

Jag köpte detta:http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=71525

var lite skeptisk med tanke på priset, men det har funkat riktigt bra och har ganska lång räckvidd

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm