Permalänk
Medlem

Comhem höjer uppsägningstiden

Hej!

Com hem höjer nu sin uppsägningstid till tre månader!

Om ni vill kan ni visa ert missnöje här:
http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=4790

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd delad* (den sliter vi inte på i onödan )

Istället för att dra upp en gammal tråd passar detta bättre i en egen tråd.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Comhem tror att de kan hitta på vad för tok som helst och kunderna ska bara acceptera det?
Först kortavgiften och nu detta.

Uppsagt nu

Permalänk
Medlem

Blir troligen en uppsägning här oxå..

Jag anser att det är avtalsbrott att ändra i ett tecknat avtal och har påpekat det i ett mail åt dom nyss..

Troligen är det inte avtalsbrott, men i min värld gör man inte såhär...

Nä det blir en parabol på balkongen och canal digital istället.. skiter i om dom så har 6 månaders uppsägningstid, inte det som är poängen.

Permalänk
Avstängd

Dom flesta bolag i dom flesta branscher har 3 månader...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Dom flesta bolag i dom flesta branscher har 3 månader...

Förstår inte hur ditt uttalanda är relevant överhuvudtaget.

Jag har betalat MER varje månad för att ha mitt abbonemang obundet, jag band det inte just för att kunna säga upp det när jag ville. Comhem tog gladligen emot mina extra pengar men nu så vill dom alltså fortfarande ha dom extra pengarna, men ta bort min frihet att snabbt kunna säga upp abbonemanget?

Detta är dåligt beteende och dom flesta andra bolag i dom flesta brancher beteer sig f**n inte såhär.

Permalänk
Medlem

Har ringt comhem för att säga upp mitt abonnemang pga allt detta med.
Men enda avdelningen som stänger 18.00, japp det är uppsägningsavdelningen

Som återförsäljare av fiber kan jag meddela att nästa år kommer hd-tv som fungerar riktigt bra att kunna beställas via fiber. Idag rekommenderar jag tyvärr fortfarande comhem till bostadsrättsföreningar pga att fiber-tv inte är riktigt perfekt ännu.

Men att påstå att comhems svar på kortavgiften är ok?
Deras svar: Vi tar iallafall minst betalt i Sverige.....

Visa signatur

http://www.photofast.se
High Quality. Innovative thinking.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Förstår inte hur ditt uttalanda är relevant överhuvudtaget.

Jag har betalat MER varje månad för att ha mitt abbonemang obundet, jag band det inte just för att kunna säga upp det när jag ville. Comhem tog gladligen emot mina extra pengar men nu så vill dom alltså fortfarande ha dom extra pengarna, men ta bort min frihet att snabbt kunna säga upp abbonemanget?

Detta är dåligt beteende och dom flesta andra bolag i dom flesta brancher beteer sig f**n inte såhär.

http://www.canaldigital.se/Utbud/Villkor/Allmanna-villkor-for...

http://www.tele2.se/tv-villkor.html

Läs på Canal digitals avtal. De har också 3 månades uppsägning. Likaså Tele2. Tror inte det finns en enda leverantör av tv som kör utan det. ADSL är samma sak. Sedan får man ju bli förbannad naturligtvis när comhem gör en sådan ändring men byter man sitter man i samma skitavtal. comhem närmade sig sina konkurrenter med detta. De har ju snarare frångått någon typ av branchstandard tidigare även om det nu har varit till kundernas bästa.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Längtar så sjukt mycket efter den dagen jag säger upp skiten!
Synd att fiberdragningen i vårt hur dröjer så

/R

Permalänk
Medlem

Det har ju ingen betydelse om varenda bolag i sverige har 3 månaders uppsägningstid.

Avtalet jag har tecknat hade 1 månads uppsägningstid, jag har ingen bindningstid kvar på detta avtal, men det är åt helvete fel av dom att ändra ett avtal som jag skrivit på.

I min värld är det fortfarande avtalsbrott.

Permalänk
Medlem

Så om man binder sig på 12 mån blir bindningstiden 15 ?! :S what the fuc....

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Så om man binder sig på 12 mån blir bindningstiden 15 ?! :S what the fuc....

Nej, inte om du säger upp det tre månader innan det går ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Troyan
Har ringt comhem för att säga upp mitt abonnemang pga allt detta med.
Men enda avdelningen som stänger 18.00, japp det är uppsägningsavdelningen

Som återförsäljare av fiber kan jag meddela att nästa år kommer hd-tv som fungerar riktigt bra att kunna beställas via fiber. Idag rekommenderar jag tyvärr fortfarande comhem till bostadsrättsföreningar pga att fiber-tv inte är riktigt perfekt ännu.

Men att påstå att comhems svar på kortavgiften är ok?
Deras svar: Vi tar iallafall minst betalt i Sverige.....

IP-tv du syftar på? Vad händer nästa år som gör att det kommer fungera bättre?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är den mest relevanta frågan är, varför?

En sak om man t ex hyr en tomt/mark... Eller en lägenhet.. Då kan jag förstå att uthyraren vill ha 3 månader på sig att hitta en ny hyresgäst så att det inte blir ett inkomstglapp.

Men, comhem levererar ju kabeltv i enskilda kablar till enskilda hushåll!
Det finns ju ingen "anledning" att dom ska behöva 3 månaders förvarning om en uppsägning..

Detta är skälet till att jag blir irriterad. Det känns som att det bara finns två tänkbara "skäl" till att ha 3 månaders uppsägning:

1. Försvåra för kunder att byta operatör, vid t ex reklamkampanjer från annan operatör, eftersom dom sitter fast i 3 månader..
2. Suga ut extra mycket pengar från kunder som ska flytta / hittar andra alternativ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
http://www.canaldigital.se/Utbud/Villkor/Allmanna-villkor-for...

http://www.tele2.se/tv-villkor.html

Läs på Canal digitals avtal. De har också 3 månades uppsägning. Likaså Tele2. Tror inte det finns en enda leverantör av tv som kör utan det. ADSL är samma sak. Sedan får man ju bli förbannad naturligtvis när comhem gör en sådan ändring men byter man sitter man i samma skitavtal. comhem närmade sig sina konkurrenter med detta. De har ju snarare frångått någon typ av branchstandard tidigare även om det nu har varit till kundernas bästa.

Men du har ju missat min poäng, det var inte tre månaders uppsägningstid jag klagade på, utan att dom tar mer betalt för ett s.k obundet abbonemang som iochmed detta har tre månaders uppsägningstid. Jag accepterade den extra kostnaden varje månad och har aldrig bundit mitt abbonemang, just för att kunna säga upp det om jag skulle vilja.
Med denna ändring borde dom ju också ta bort min extra kostnad varje månad, det är ju inte mer en rätt.

Ring till dom och säg att du vill ha ett bredbandsabbonemang utan någon binding och se vad du får betala jämfört med vad det står på deras sida. Obundet = dyrare och numera är det skräp, vilket iof passar bra i papperskorgen som är comhems utbud.

Comhem är som vanligt sämre än resten.