Permalänk
Medlem

Jag är väldigt besviken på detta spel.

min huvudkaraktär är en magiker, men han får knappt döda något då jag är tvungen att springa omkring med den efter ett eller två anfall.

Det slutar nästan direkt med att Sten samt rougen man får i början är de två sista kvar som är omringade och blir slaktade, trots att jag spelar på easy... :/

Detta spel har helt förstört magiker karaktären .. måste den vara en healer enbart som bara står i ett hörn å healar, om ens det går? ..

suck .. jävligt besviken, tur att jag inte köpt skit spelet ännu utan bara "lånat" det, var påväg att köpa det då jag älskade dungeon siege tex och de flesta andra fantasy spel.

Någon som har ett tips på hur man löser "Lost in castle" questen?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Har spelat färdigt nu, första rundan gick på 45 timmar eller så. Det enda jag är besviken över är att de har gjort det lite för simpelt, på tok för mycket simplare än NWN till exempel, och då menar jag inte svårighetsgraden utan spelet i sig. Det riktar sig visserligen till ett lite mer bredare målgrupp men däremot känns den inte lika djup som NWN-serien. =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Jag är väldigt besviken på detta spel.

min huvudkaraktär är en magiker, men han får knappt döda något då jag är tvungen att springa omkring med den efter ett eller två anfall.

Det slutar nästan direkt med att Sten samt rougen man får i början är de två sista kvar som är omringade och blir slaktade, trots att jag spelar på easy... :/

Detta spel har helt förstört magiker karaktären .. måste den vara en healer enbart som bara står i ett hörn å healar, om ens det går? ..

suck .. jävligt besviken, tur att jag inte köpt skit spelet ännu utan bara "lånat" det, var påväg att köpa det då jag älskade dungeon siege tex och de flesta andra fantasy spel.

Någon som har ett tips på hur man löser "Lost in castle" questen?

Jag har inte testat mage än men gör så om du dör bara så kan du ju testa en annan typ av gubbe

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Någon som har lust att bistå med lite hjälp med Sacred Urn questen?

Jag har gått igenom hela templet och våningen nummer två, sen upp på bergstoppen och slaktat draken. Men vart ska jag sen? Går jag ner från bergstoppen kommer jag bara tillbaka till ruta till första våningen i templet? Vart hittar man Sacred urn?

Dold text

Hur tog du dig förbi rumet där man måste stå på några saker för att en väg ska synas ?? kommer bara till andra rutan sedan så faller hon ><

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk

Hur är det med storyn egentligen, har spelat i ca 15h och gjort typ 10% av spelet men tycker inte alls att storyn engagerar hittills. Visst, questandet är ganska roligt och det är ju klassisk fantasy så det smäller om det vilket ju alltid är trevligt. Men när kommer det igång på riktigt, får man känna av blighten på riktigt längre fram, att världen håller på att rasa samma och allt hänger på att det huvudkaraktären gör, blir det så?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Hur är det med storyn egentligen, har spelat i ca 15h och gjort typ 10% av spelet men tycker inte alls att storyn engagerar hittills. Visst, questandet är ganska roligt och det är ju klassisk fantasy så det smäller om det vilket ju alltid är trevligt. Men när kommer det igång på riktigt, får man känna av blighten på riktigt längre fram, att världen håller på att rasa samma och allt hänger på att det huvudkaraktären gör, blir det så?

jaa det får du

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Jag är väldigt besviken på detta spel.

min huvudkaraktär är en magiker, men han får knappt döda något då jag är tvungen att springa omkring med den efter ett eller två anfall.

Det slutar nästan direkt med att Sten samt rougen man får i början är de två sista kvar som är omringade och blir slaktade, trots att jag spelar på easy... :/

Detta spel har helt förstört magiker karaktären .. måste den vara en healer enbart som bara står i ett hörn å healar, om ens det går? ..

Det låter lite som du inte vet hur du ska spela magiker eller använda strategier.

Kolla vad varje skill gör för ngt och använd tex. magikerns Paralyze i början på en fight på valfri fiende.
Magiker behöver Willpower för att kasta fler spells, mer willpower = mer mana.

Läs noggrant vad alla skills gör och använd stuns och nockbacks flitigt. Spec på fiende magiker som håller på att kasta spells. Winters Grasp -> Stone Fist är även bra för att avbryta casts.

Använd herbalism och potions!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myxen
Hur tog du dig förbi rumet där man måste stå på några saker för att en väg ska synas ?? kommer bara till andra rutan sedan så faller hon ><

Du kan börja med att lokera med 1 gubbe vilka rutor som gör att 2st bryggstenar fasas in och memorera dem. När du hittat dem så sätter du på HOLD(H) och förflyttar en gubbe till rutan som gör att de första 2 stenarna faller på plats samt springer runt med en annan gubbe för att hitta vilken platta som gör att sten1 blir verklig. Sen med 3e gubben springer du runt och hittar plattan som gör att sten 2 blir verklig och sist förflyttar du sista gubben till sten 2.
Tar gubben som står på plattan för 1a stenen och flyttar honom till plattan du memorerade först fasar in sten 2 & 3. Och repiterar hela konsten tills gubben som går över stenarna kommit över.

Dold text
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Jag är väldigt besviken på detta spel.

min huvudkaraktär är en magiker, men han får knappt döda något då jag är tvungen att springa omkring med den efter ett eller två anfall.

Det slutar nästan direkt med att Sten samt rougen man får i början är de två sista kvar som är omringade och blir slaktade, trots att jag spelar på easy... :/

Detta spel har helt förstört magiker karaktären .. måste den vara en healer enbart som bara står i ett hörn å healar, om ens det går? ..

suck .. jävligt besviken, tur att jag inte köpt skit spelet ännu utan bara "lånat" det, var påväg att köpa det då jag älskade dungeon siege tex och de flesta andra fantasy spel.

Någon som har ett tips på hur man löser "Lost in castle" questen?

Som personen ovan skrev, låter som du är lite för ivrig. Kan börja med att peka ut att ha threaten skillen på din tank är steg 1.
Nästa är att lära sig använda Hold(default H) bakom hörn och sedan ta din warrior, springa fram och locka fram fienden bakom hörnet och ta bort hold, du bör inte ha någon på din(a) mages alls då.
3. Använd skills som som mindblast, sleep, cone of cold, horror för att kontrollera slaget, till och med välriktade fireballs fungerar bra.
4. Använd taunt med din tank.

Med det sagt, första gången jag körde igenom spelet hade ingen av mina mages healing utan jag körde bara på poultrizes. Så nej din mage behöver inte stå i något hörn och heala.

Så här ser 90% of mina fighter ut.
Fireball pull, alla kommer runt hörnet -> ice cone -> när den släpper så mindblast och en till fireball. (Under tiden så står alla självklart och använder single spells och slåss). 80% av fienden är döda, 1 eller 2 gula återstår samt möjligtvis en röd. Paralysera röda och ice cone igen på de andra.
Har bara torskat mina mages i elite boss fighter och då är dem oftast svårare att få död på en min tank >.<

Med andra ord, de behöver nerfa mages dem är föööör bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Det låter lite som du inte vet hur du ska spela magiker eller använda strategier.

Kolla vad varje skill gör för ngt och använd tex. magikerns Paralyze i början på en fight på valfri fiende.
Magiker behöver Willpower för att kasta fler spells, mer willpower = mer mana.

Läs noggrant vad alla skills gör och använd stuns och nockbacks flitigt. Spec på fiende magiker som håller på att kasta spells. Winters Grasp -> Stone Fist är även bra för att avbryta casts.

Använd herbalism och potions!

tack för tipsen!

Tror ni att ett 5770 vore ett prisvärt inköp för detta spel? Måste nog ha nytt grafikkort också, om jag ska köpa spelet.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Jag är väldigt besviken på detta spel.

min huvudkaraktär är en magiker, men han får knappt döda något då jag är tvungen att springa omkring med den efter ett eller två anfall.

Det slutar nästan direkt med att Sten samt rougen man får i början är de två sista kvar som är omringade och blir slaktade, trots att jag spelar på easy... :/

Detta spel har helt förstört magiker karaktären .. måste den vara en healer enbart som bara står i ett hörn å healar, om ens det går? ..

suck .. jävligt besviken, tur att jag inte köpt skit spelet ännu utan bara "lånat" det, var påväg att köpa det då jag älskade dungeon siege tex och de flesta andra fantasy spel.

Någon som har ett tips på hur man löser "Lost in castle" questen?

Mage tips

Minns inte questet i fråga men kan ju ge lite simpla tips på hur du får ut mer ur din magiker, klarade själv nyss spelet som elf mage på hard så har i alla fall lite erfarenhet av dem vid detta laget.
Själv upplever jag magikerna som "overpowerd" men är ju helt beroende på hur man hanterar dem, dom dör ju på 1-2 slag... om man inte har någon magiskt skydd vill säga.
Jag upplever magikerna som starkast då du håller avsstånd innan striden startar, syftar på att du håller tillbacks dinna närstridare och kastar in en fireball ungefär där du räknar med att fienden bör befinna sig då magin når fram.
Då du kör på easy är det inte hela världen om du råkar träffa dina egna karaktärer i smällen då fienden tar bettydligt mycket mer i skada så är ju fritt fram att kasta in den mitt i en strid oxå.
Annars kan ismagier hjälpa din magiker extremt, ice cone är utmärkt för att frysa in alla som kommer fram till din magiker, efter du kastat den är det bara att backa bak, kasta någon smärtsam magi och sen frysa in dem igen då dom kommer.

Annan sak som hjälper är att skaffa en "tank" till ditt party, lägg på warriorns skills som gör att fienden går efter dom istället, väldigt mycket enklare att bara ha en karaktär man behöver konsentrera sig på att hela, sist kan det vara värt att skaffa en till mage som är mer av en healer, själv favoriserar jag Wynne som är inriktat spirithealer hon har en gudomlig heal som helar hela partyt samt en skill som kan återupväcka någon som dött i en strid.

Dold text

Rouge tips

Läste föresten tidigare i tråden om att det var svårt att starta som dwarf rouge... själv tycker jag inte det var specielt svårt, klarat det på nightmare precis som både nobel och commener, vinnande tipset, använd pick pocket... använde den hur mycket som helst och var inga problem, sluta upp med att kamma in 23 st lesser health potions samt 4 guld under commener starten samt 19 potions och 3 guld under noble. Lyckades precis även sno en Imperium Crossbow (dragonthorn) från någon nisse i Lothering så använd skillen, hoppas på att den ger mig lika mycket glädje i framtiden och att den hjälper min karaktär igenom nightmare.

Dold text
Permalänk
Medlem

Gah! Förstår mig inte på hur ni lyckas ha kvar era prydnadssaker om ni kör på nightmare En del passager känns ju helt omöjliga!

Snubblade över en arcane horror och han bände upp skinkorna rejält på mig innan han spettade mig med allehanda otrevliga och flisiga magier

Blir till att försöka nån helt annan taktik där...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Gah! Förstår mig inte på hur ni lyckas ha kvar era prydnadssaker om ni kör på nightmare En del passager känns ju helt omöjliga!

Snubblade över en arcane horror och han bände upp skinkorna rejält på mig innan han spettade mig med allehanda otrevliga och flisiga magier

Blir till att försöka nån helt annan taktik där...

Hmm, ifall det är dem jag tänker på är de grymt svaga mot magi, en eller 2 fireballs brukar ta ner dem direkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raveeen
Hmm, ifall det är dem jag tänker på är de grymt svaga mot magi, en eller 2 fireballs brukar ta ner dem direkt

Har tyvärr inte fireballs än, har speccat morrigan mot frost/entropyhållet... skitbra mot "normala" fiender... mindre bra mot undead Fast jag får nog prova lite mer, för mina meleesnubbar kommer inte ens i närheten... dumt att slösa pots på dem. Och att slåss mot revenants med en frost/entropyspeccad mage är inte att rekommendera

Permalänk
Medlem

Kan någon berätta var man låser upp Blood mage spec?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Tror ni att ett 5770 vore ett prisvärt inköp för detta spel? Måste nog ha nytt grafikkort också, om jag ska köpa spelet.

Försök punga ut lite extra till ett 5850, då får du GRYM prestanda för pengen.. annars ja kör på 5770!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Kan någon berätta var man låser upp Blood mage spec?

http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/dragonage/show_msgs.php?t...

där har du en ganska utförlig guide! står visserligen att det är till 360, men antar att den funkar till pc också.

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Kan någon berätta var man låser upp Blood mage spec?

Man kan deala till sig det med en viss demon inne i the fade (en Succubus ser hon då ut som..wow) som har besatt en pojke i ett hemsökt slott....

Dold text
Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Nu har jag kommit till ett till prob ><

nu ska jag försöka göra det sista inbrottet, men när jag har dödat alla gubbar och sånt så vet ja inte hur man ska göra för att komma vidare, jag ser en spak men sedan så händer det ingenting. plzz vill verkligen bli sten rik av detta quest ^^

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
SPOILER!!!!

Man kan deala till sig det med en viss demon inne i the fade (en Succubus ser hon då ut som..wow) som har besatt en pojke i ett hemsökt slott....

Oh tack

Permalänk
Medlem

Nu e det Probs igen...

Nu e det så att jag har fastnat på sista inbrotet. jag har dödat alla gubbar som går att döda där jag är. men i ett annat rum så finns det ju en spak som man kan använda men jag hittar inte vad den gör för något. plzz vore grymt om ni kunde hjälpa mig

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JespSve
Mage tips

Minns inte questet i fråga men kan ju ge lite simpla tips på hur du får ut mer ur din magiker, klarade själv nyss spelet som elf mage på hard så har i alla fall lite erfarenhet av dem vid detta laget.
Själv upplever jag magikerna som "overpowerd" men är ju helt beroende på hur man hanterar dem, dom dör ju på 1-2 slag... om man inte har någon magiskt skydd vill säga.
Jag upplever magikerna som starkast då du håller avsstånd innan striden startar, syftar på att du håller tillbacks dinna närstridare och kastar in en fireball ungefär där du räknar med att fienden bör befinna sig då magin når fram.
Då du kör på easy är det inte hela världen om du råkar träffa dina egna karaktärer i smällen då fienden tar bettydligt mycket mer i skada så är ju fritt fram att kasta in den mitt i en strid oxå.
Annars kan ismagier hjälpa din magiker extremt, ice cone är utmärkt för att frysa in alla som kommer fram till din magiker, efter du kastat den är det bara att backa bak, kasta någon smärtsam magi och sen frysa in dem igen då dom kommer.

Annan sak som hjälper är att skaffa en "tank" till ditt party, lägg på warriorns skills som gör att fienden går efter dom istället, väldigt mycket enklare att bara ha en karaktär man behöver konsentrera sig på att hela, sist kan det vara värt att skaffa en till mage som är mer av en healer, själv favoriserar jag Wynne som är inriktat spirithealer hon har en gudomlig heal som helar hela partyt samt en skill som kan återupväcka någon som dött i en strid.

Dold text

Rouge tips

Läste föresten tidigare i tråden om att det var svårt att starta som dwarf rouge... själv tycker jag inte det var specielt svårt, klarat det på nightmare precis som både nobel och commener, vinnande tipset, använd pick pocket... använde den hur mycket som helst och var inga problem, sluta upp med att kamma in 23 st lesser health potions samt 4 guld under commener starten samt 19 potions och 3 guld under noble. Lyckades precis även sno en Imperium Crossbow (dragonthorn) från någon nisse i Lothering så använd skillen, hoppas på att den ger mig lika mycket glädje i framtiden och att den hjälper min karaktär igenom nightmare.

Dold text

tack för tipsen, det visade sig att jag har spelat med hold positions på .. :/ inte undra på att det vart jobbigt . tyckte mina gubbar var lite seg på att slåss. hm.

Kanske ska börja om helt? hm. jobbigt

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
SPOILER!!!!

Man kan deala till sig det med en viss demon inne i the fade (en Succubus ser hon då ut som..wow) som har besatt en pojke i ett hemsökt slott....

Jag körde rakt på och dödade grabben istället. Kommer man inte kunna bli Blood Mage nu?

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Å andra sidan, om du köper detta spel som digital nerladdning. Var beredd på att du kommer få vänta till dödsdagar på det extra innehållet. EA Store verkar ha stora problem. De har helt värdelös support med som inte går att få tag på eller svarar på frågor...

Permalänk
Medlem

Jag köpte downloadabe på cdon och kunde ladda ner det samma dag

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

själv börja jag nästan ångra mig att jag inte köpte deluxe för jag såg priset hade sänkts nu

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

jag köpte deluxe för 549 tror jag det var

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
jag köpte deluxe för 549 tror jag det var

Då får man ju inte kartongen

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vad ska jag med den till?

Jag förlägger alltid skivor så jag vill slippa ha dom.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Hjälpsam

Verkar trist att varje fight skall vara en utmaning, jag vill ha lite röjplöj.
Skall prova Easy och är jag ändå inte nöjd får jag väl fuska lite.
Hatar när spelutvecklarna lyssnar för mycket på Power-gamers, de flesta som köper spelen är faktiskt Casual-gamers.
Jag hatar också Power-gamers, som inte kan skruva upp svårighetsgraden, utan kräver att spelet skall vara skitsvårt även på "normal", detta förstör bara nöjet för oss andra.

Känner ni till någon save-game-editor?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Vad är det som du har problem med? Har lyckats röjja igenom på normal utan att det var vidare svårt. Vissa bossfighter var man tvungen att ladda om ett par gånger för att få den perfekt utan att någon dog.
Och nej jag skriver det inte för att skryta, utan för att belysa att jag inte förstår problemet. Normal finns för dem som inte är casual men inte heller är power-gamers som du kallar dem. Vi är faktiskt ganska ofta en bortglömd skara eftersom allting som är för svårt för casuals klassas som powergamer svårighet och allt som är lätt för powergamers klassas som casual vilket för ofta leder till 2 helt olika läger med ingen mellanhand.

Första 20 procenten av spelet är det väldigt svårt att röjja i eftersom man inte har varken spellsen,vapnen eller armorn för att det ska fungera. Din tank kan inte ta att 8stycken slår på honom samtidigt eftersom det betyder att han blir flankad och backstabbad vilket man inte har skills för att blockera sig för i början. Ens magiker har inte fått aoe spells och står där med sina små arcane missiles och winters breath eller vad dem nu kallas och roguen måste du placera exakt bakom varje fiende eftersom han inte kan backstabba från en vid vinkel än. Tar man sig dock igenom dem timmarna tills man är runt lvl 10-12 så har gubbarna potential att ta sig igenom vanliga mobs som de var myror under ens stövlar.

Och nej, känner inte till någon save-game editor