PlayStation 3 Slim och BenQ E2200HD - no HDMI input

Permalänk
Medlem

PlayStation 3 Slim och BenQ E2200HD - no HDMI input

Jag puttade precis in detta inlägg i Sony's PlayStation 3-forum och tar chansen att putta in den här också;

-----

Då så. Jag har en PlayStation 3 Slim sedan den 3:e september - har fungerat utan problem på tre olika skärmar jag testat. Natten till den 3:e November fick jag för mig att ha igång maskinen för lite Foldande (Life on PlayStation, Folding@Home) och på morgonen den 3:e fungerade maskinen inte mot min BenQ E2200HD-monitor över HDMI. På skärmen står det bara "No HDMI input", men den registrerar att det finns en HDMI-sladd monterad. Maskinen funkar med samma sladd på en annan TV i huset över HDMI. Min BenQ E2200HD funkar fortfarande problemfritt med diverse HDMI-sladdar mot Xbox 360:n.

Jag har provat att;

* Återställa bildskärmsinställningar genom att hålla i Starttknappen i allt från sex sekunder till något ännu längre.
* Låtit maskinen sitta strömlös i flera timmar (och dagar)
* Låtiti både skärm och PlayStation 3 vara strömlösa under en natt.
* Kopplat in maskinen via komponent till en annan TV och kört HDMI samtidigt. vilket identifieras men visar ingen bild
* Återställt fabriksinställningar
* Formaterat hårddisken
* Avmonterad hårddisken och testa att starta då
* Återställt fabriksinställningar på min BenQ E2200HD
* Testat olika HDMI-sladdar varav en är bekräftad att vara v1.3
* Fippla med HDMI-sladden

Min Firmware version är 3.01 och har varit det säkert en månad innan jag fick problem.
Jag har inte möjlighet att köra över Komponent (och vilken jävla lösning är det på en 3500kr+ maskin?) och maskinen har alltid funkat mot min skärm, fram tills den 3:e November.

Jag har kontaktat Sony, men får respons från gökarna på Nordisk Film och hittar inga nummer till Sony. Fantastiskt.

Permalänk
Medlem

Tjena,

Jag har en Dell S2409W och råkade ungefär för samma problem som du under sommaren, ca 1-2 veckor efter jag uppgraderat till FW 3.0. Det som hände var att jag spelade på PS3:an och sedan tryckte på inputknappen för att byta över till DVI för att använda min dator. Sedan när jag ändrade input till HDMI igen fick jag samma problem som du, skärmen hittade signalen men ingen bild visades. Jag testade alla möjliga saker och kom fram till att det varken är något fel på skärmen eller PS3:an. Ringde support många gånger och de är ju åsnor som tror man ljuger. Man får verkligen ta i och bli arg för att få hjälp känns det som. Hur som helst löste jag mitt problem genom att göra en "power dump", dvs stänga av skärmen, ta ut strömsladden från skärmens bak/undersida (inte från vägguttaget), vänta två minuter, stoppa in strömsladden igen och starta skärmen. Du säger ju att du redan har låtit din skärm stå strömlös under en natt, men testa ändå med detta. Det kanske hjälper.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAPAPPA
Tjena,

Jag har en Dell S2409W och råkade ungefär för samma problem som du under sommaren, ca 1-2 veckor efter jag uppgraderat till FW 3.0. Det som hände var att jag spelade på PS3:an och sedan tryckte på inputknappen för att byta över till DVI för att använda min dator. Sedan när jag ändrade input till HDMI igen fick jag samma problem som du, skärmen hittade signalen men ingen bild visades. Jag testade alla möjliga saker och kom fram till att det varken är något fel på skärmen eller PS3:an. Ringde support många gånger och de är ju åsnor som tror man ljuger. Man får verkligen ta i och bli arg för att få hjälp känns det som. Hur som helst löste jag mitt problem genom att göra en "power dump", dvs stänga av skärmen, ta ut strömsladden från skärmens bak/undersida (inte från vägguttaget), vänta två minuter, stoppa in strömsladden igen och starta skärmen. Du säger ju att du redan har låtit din skärm stå strömlös under en natt, men testa ändå med detta. Det kanske hjälper.

Absolut bästa hjälpen jag fått senaste två veckorna, ska ta och testa det under kvällen. Att bara ett att någon har fått det att lösa sig lugnar mina nerver.

Löser det sig så slänger jag en rad i både beskrivning och i en kommentar.