Permalänk
Medlem

Problem med D-Link DI-614

Hejsan har problem med min DI-614 router, den dör ca 1gång i halvtimmen, det jag har provat är att uppdatera firmwaren, ställt den på högkant, provat annan strömadapter.

Finns det något mer jag kan prova eller är det bara ett köpa en ny router?

Har Bredband2 10/10 fiber.

Permalänk
Medlem

Vad du kan göra är att sätta dit någon form av kylfläns på två av de varmaste komponenterna om det inte redan sitter kylflänsar på den. Annars kan du även sätta dit en fläkt som kyler den. Jag borrade hål i min och tog ström från kretskortet och körde fläkten i 7v och då gick min tokstabilt. Det är förmodligen samma problem du har. Den där serien 604 och 614 är ju gammal och var drabbad av värmeproblem, i alla fall någon vända innan de uppdaterade med kylfläns och om de gjorde något mer. Men kylning är det som behövs tror ag.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Alla routrar, för oss vanliga konsumenter, drabbas förr eller senare av värmeproblem. Det är dock vanligare med de billigare varianterna. Har du garanti kvar så föreslår jag att du lämnar in den och får en ny, om inte så försöker du ge dig på det som blade80 skrev.