kan inte formatera usb

Permalänk
Medlem

kan inte formatera usb

har ett kingston datatravel 150 64gb men kan inte formater det till ntfs då blir de bara 'Det gick inte att slutföra formatering'. funkar bara att formatera till exfat men vill ha ntfs.

ja kör med windows 7 har provat på xp men då kan man inte välja ntfs lr något av alla fat

Permalänk
Hedersmedlem

Har du prövat att konvertera?

Permalänk
Medlem

Googla och tanka ner HP USB Flash Drive Utility så är problemet löst.

Visa signatur

[Asus P6T Deluxe V2 | Intel Core i7 920 2,66GHz @ 3,3GHz| 4x Corsair XMS3 4096MB DDR3 1600MHz | 2x Intel 160 GB X25-M Raid 0|Asus GeForce GTX 285 1GB | Corsair 850W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Shimonu vadå konvertera?

Buteo har provat de och de funkade inte.

provade paragon då stog de att den var uppdelar i 2 partitioner men då tog jag bort så de blev 1 och formaterade då blev de inga error men då känner inte windows av att den är formaterad så de säger att jag måste formatera om.

Permalänk
Avstängd

Detta är enkelt. Du vill formatera en USB pinne till NTFS. Gör så här:

Ta fram enhetshanteraren. Högerklicka på USB pinnen och välj properties/egenskaper.

I den andra fliken "Principer" så finns två val: "optimera för snabb borttagning" och "optimera för prestanda". Du ska välja den som inte är ikryssad.

Klart. Prova att formatera USB pinnen nu, då får du välja om du vill ha NTFS eller FAT32.

Permalänk
Medlem

har redan provat de. funkar ändå inte

Permalänk
Medlem

Har du testat att formatera i CMD? Du kan ju testa det annars. Kan vara så att du måste göra den bootbar, det är det enda jag känner till. Men det är väl ändå inget negativt.

Permalänk

Hej
Jag hade samma fel och det visa sig vara ett pirat minne efter jag
varit i kontakt med Kingston support. Allså mycket dålig kvalitet på minnet.
Har du köpt på Tradera?

Permalänk
Medlem

vad är det man ska skriva i cmd då för att formatera till ntfs?

hur ser man om de är en pirat kopia? alla format verka ju funka utom ntfs. fat32 funkade om ja partitionerade upp den till 32.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke007
vad är det man ska skriva i cmd då för att formatera till ntfs?

Googla "installera windows via usb" så kommer det upp bla en tråd här på SweC som är bra, och flera andra utförliga guider.

Permalänk
Medlem

Var du tvungen att visa upp dosan oxå? Hahaha. Men nu när du ändå gjorde det, är whiskey-snus gott?

Permalänk
Vila i frid

HP USB Disk Storage Format Tool fixar biffen.

Permalänk
Medlem

har redan provat hp:s program och de blir samma som med windows. är bara paragons program som de går formatera till ntfs men då är det bara bluray spelaren som läser av den å ingen dator ja provat

Permalänk
Medlem

formaterade den till fat 32 men då när jag för över mp3 filer då blir det bara mappar med en massa olika tecken och bokstäver och inga låtar