Skrivmaskin, klarar 720p bra, hdmi, tyst, hyffsad upplösning på 12-15"

Permalänk
Medlem

Skrivmaskin, klarar 720p bra, hdmi, tyst, hyffsad upplösning på 12-15"

Finns det någon sådan i en prisklass runt 6-7 000 kr?

Jag är relativt lost på laptopmarknaden och försöker få lite bättre koll inför ett inköp. Jag vill helt enkelt ha en laptop som främst ska användas i hemmet.

Främst är datorn jag söker en arbetsstation, jag har inga större prestanda krav förutom att kunna surfa och använda MS office, Photoshop.

Datorn ska användas till att spela upp HD-film på plasman. Jag önskar att datorn är relativt tyst när den gör det.

Skärmstorleken är jag lite osäker på, gärna hyffsad upplösning relativt till skärmstorleken.

Jag ser gärna att Windows 7 ingår.

Finns det någon dator som passar mina krav?

Permalänk

Jag har tittat på några modeller men hittar inga för det priset som klarar HD film utan att det hackar.

HP Pavilion DV6-1341eo tror jag ska klara det bra, 7.995 kr.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Asus UL30A kanske?

Permalänk
Medlem

Jag har börjat inse att det nog är en 15" jag vill ha. Det här med hd-film som krav känns som att jag får släppa för att kunna komma ned i pris.

Jag har tittat på Lenovos Thinkpad SL500. Tror ni att den är något att ha?

Permalänk

Det tror jag absolut om du inte har så stora krav på grafikkortet.

HP Compaq 615 är också ett bra val för 3.800 kronor.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Jag har börjat minska sökområdet. Just nu är de hetaste kandidaterna Asus UL50 och Thinkspad SL500.

Vilken tror ni passar mina användningsområden bäst?

EDIT: Det är nästan 2000 i skillnad mellan datorerna, är skillnaden verkligen värd de pengarna?

Permalänk

Det beror på vilken av UL50 modellerna du avser, de finns med olika grafikkort t ex GeForce G210M på de dyrare.
Så länge du inte ska ha datorn till spel så kan du välja den billigaste. Lenovo eller Asus.

Lenovo är känd för bra byggkvalitet, iallafall på de i högre prisklass.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50