Permalänk
Medlem

Letar webhost, har tydliga önskemål.

Hej,

På min arbetsplats använder vi idag one.com för att driva en mindre hemsida med (uppskattningsvis) några hundra hits i månaden. Ett problem som på senare tid blivit allt mer uppenbart är att vi ligger bakom kommunens brandvägg vilket innebär vissa problem med FTP-överföring: säkerhetssystemet buffrar all okrypterad trafik -- även utgående -- vilket kortfattat leder till att anslutningen sporadiskt bryts och filer blir inkompletta.

Jag söker alltså ett webbhotell som har stöd för krypterad FTP-överföring. Övriga krav är relativt billigt och bra stöd för PHP, gärna 5.3+ men det är nog lite önsketänkande.

Övriga önskemål:

  • memory limit >= 32MB för PHP

  • gärna flera databaser

  • krypterad e-postanslutning

  • helst telefonsupport

  • gärna stöd för Java eller Python

Har kollat hastigt på Manufrog och Loopia men tar gärna emot andra tips.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Det skadar ju inte att ta en titt på http://www.cliche.se .

Har haft Cliche som host i flera år nu. Inga problem.
Och bra kundtjänst när man behöver den.

Vettiga priser tycker jag också.

Värt en kontroll i varje fall.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Loopia är annars ett bra ställe, har haft server där under flera år och utmärkt support och bra pris.

Visa signatur

/me

Permalänk
Medlem

Tack för input, jag ska kolla upp dessa!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

binero.se ?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Loopia hade ordentliga problem med sin mail för ett tag sen (var bl.a. uppe som nyhet på idg flera ggr). Det sänkte deras förtroende hos mig.. Nu har jag min mail hos google apps istället.

cliche.se har jag fått uppfattningen att dom är ett budgetalternativ med allt vad det innebär..

binero.se verkar många rekommendera så dom är nog bra

Permalänk

Vi använder space2u för att ha våran hemsida och även några domäner:
http://www.space2u.com

Inte hundra på att de klarar sftp men det borde de klara

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Jag tackar för alla tips! Det blir Binero.se.
De har inte stöd för SFTP för tillfället, men killen i telefonsupporten berättade att detta skulle komma vid årsskiftet. Så länge kan jag tänka mig att vänta, eller så får jag helt enkelt fortsätta bråka upp en fil i taget. Krypterad anslutning till e-postkonton hade de givetvis iaf, till skillnad från one.com (grymt dåligt där tycker jag.)

space2u.com gav dessvärre ett ganska oseriöst intryck. Det var svårt att få sikt över vad de faktiskt erbjöd i de olika kontotyperna tycker jag. Därmed inte sagt att de är dåliga, kul att de erbjuder Ruby on Rails t ex.. men som sagt, Binero framstod som rätt val för oss.

Det blir sannolikt det lilla paktet för 69 spänn i månaden. 5 databaser? Herregud, rena lyxen ^^

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Jag tackar för alla tips! Det blir Binero.se.
De har inte stöd för SFTP för tillfället, men killen i telefonsupporten berättade att detta skulle komma vid årsskiftet. Så länge kan jag tänka mig att vänta, eller så får jag helt enkelt fortsätta bråka upp en fil i taget. Krypterad anslutning till e-postkonton hade de givetvis iaf, till skillnad från one.com (grymt dåligt där tycker jag.)

space2u.com gav dessvärre ett ganska oseriöst intryck. Det var svårt att få sikt över vad de faktiskt erbjöd i de olika kontotyperna tycker jag. Därmed inte sagt att de är dåliga, kul att de erbjuder Ruby on Rails t ex.. men som sagt, Binero framstod som rätt val för oss.

Det blir sannolikt det lilla paktet för 69 spänn i månaden. 5 databaser? Herregud, rena lyxen ^^

Intressant att se vad folk väljer Tror inte att vi ens har valt space2u utan det var de som har gjort hela hemsidan med CMS etc (cameleonta) som har valt det åt oss

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad* -> Internet, uppkoppling och nätverk

Visa signatur