BMW-chassi betydligt dyrare än förväntat

Permalänk
Medlem

Sedan efter att ha sålt 1000 exemplar så förklarar BMW att man endast kan driva grejen med Shell V-Power... Annars rostar chassit

(BMW X5 lr nåt sånt kan endast tankas med Shell V-Power, annars förstörs ngn silver beläggning i tanken)

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antzo
Sedan efter att ha sålt 1000 exemplar så förklarar BMW att man endast kan driva grejen med Shell V-Power... Annars rostar chassit

(BMW X5 lr nåt sånt kan endast tankas med Shell V-Power, annars förstörs ngn silver beläggning i tanken)

haha hörde de också för några år sen. Men jag tror att de va att man inte kunde tanka hos statiol, dom hade nått i bensinen som förstöre silverbeläggningen på bensinmätaren. den "nyheten" är rätt gammal men tror att de va så.

ont, roligt tänkande iallefall. Hoppas att man får se fler såna chassin, lite billigare och snyggare bara

Permalänk
Avstängd

Priset spelar ingen roll, en sån måste jag ha. Den är ju så stört cool.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abflex
Priset spelar ingen roll, en sån måste jag ha. Den är ju så stört cool.

Vadå, kan du lägga ut typ 8-9 tusen på et chassi bara för att det är coolt?

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickzor
haha hörde de också för några år sen. Men jag tror att de va att man inte kunde tanka hos statiol, dom hade nått i bensinen som förstöre silverbeläggningen på bensinmätaren. den "nyheten" är rätt gammal men tror att de va så.

ont, roligt tänkande iallefall. Hoppas att man får se fler såna chassin, lite billigare och snyggare bara

Va? Låter som en skröna?

Permalänk
Medlem

naturlig utveckling

Klart nice chassi

Kul att det kommer lite riktiga high-end grejjer, en helt natulig utveckling egentligen. Om man t.ex. har en LED-tv, denon komponenter och B&W högtalare för +100.000kr - inte tusan vill man då ha en blinkande plastburk till dator som är samma som grannens sjuåring har....

Marknaden finns och växer and I'm all for it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas Ph
Vadå, kan du lägga ut typ 8-9 tusen på et chassi bara för att det är coolt?

Folk lägger miljoner på bilar för att "det är coolt"

Annars, kewlt chassi, gillar högersidan men de där med boxarna va inte så snyggt.

Visa signatur

Stationär: Q9550 @ 3777.5MHz, ATI Radeon HD5850 1GB, Asus P5Q SE, 4Gb DDR2 PC6400 Corsair XMS2, Corsair 550W, Thermaltake TRUE + 3 Noctua NF-P12, Antec 300 med fläktar, 1x 640Gb WD black och nån random DVD-läsare me lightscribe

Permalänk

Vad är det för jävla Aftonbladetrubrik? Det kostade sju och fyra istället för sex och ett? Tror Swec på allvar att den som är beredd att hosta upp sex tusen för ett chassi inte lika gärna skulle lägga femtonhundra till? Typ som om nån skulle köpa en Koenigsegg för tio miljoner och sedan hoppa över metalliclack för att det var så dyrt med tjugo tusen i prispåslag?

Visa signatur
Permalänk

Re: naturlig utveckling

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CFSsss
Klart nice chassi

Kul att det kommer lite riktiga high-end grejjer, en helt natulig utveckling egentligen. Om man t.ex. har en LED-tv, denon komponenter och B&W högtalare för +100.000kr - inte tusan vill man då ha en blinkande plastburk till dator som är samma som grannens sjuåring har....

Marknaden finns och växer and I'm all for it

Hoppas dem har rea på "B&W" så man kan slanta av de där dyra denver aparaterna =/

Permalänk
Medlem

Tycker bilden här är skit cool, tyvärr är inte lacken blank så den funkar inte riktigt som design möbel.

Permalänk
Medlem

Varför skulle en "design möbel" vara blank för att vara en "design möbel"?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallor
Är det bara jag som inte tycker det är så dyrt?

Och nej, jag försöker inte verka rik eller så... så slipper vi dessa kommentarer.

Ja det är nog bara (antagligen inte) du.
Bara som en kontrafråga... Ehh, varför tycker inte du att detta är dyrt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Vad är det för jävla Aftonbladetrubrik? Det kostade sju och fyra istället för sex och ett? Tror Swec på allvar att den som är beredd att hosta upp sex tusen för ett chassi inte lika gärna skulle lägga femtonhundra till? Typ som om nån skulle köpa en Koenigsegg för tio miljoner och sedan hoppa över metalliclack för att det var så dyrt med tjugo tusen i prispåslag?

Det är 20,5% mer (7350 kr vs 6100 kr).
Med din bil på 10 miljoner skulle den kosta 2,05 miljoner kr mer.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

najs..den passar nog till min vanliga Bmw..

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk

Kasst chassi, mitt är bättre lol.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför ingen tillverkare kan göra något lyxchassi i typ kolfiber, då hade det varit värt ett par tusen. Det där är ju bara opraktiskt och dyrt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Varför skulle en "design möbel" vara blank för att vara en "design möbel"?

Min tanke, min smak.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acke5
Kasst chassi, mitt är bättre lol.

Vafan är det för korkad kommentar?

OnT: SKITSNYGGT! Hade jag haft pengar hade jag slagit till dirr

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Först vill jag bara påpeka att det där med silverbeläggningar och sulfaten som korroderar bensinmätarna enbart gäller gamla modeller (E36 osv),sen måste man förstå att här sätter ett företag sitt namn på spel,och inte vilket namn som helst,utan ett namn som är kopplat till kvalitet.Så då måste man nog anta att kvaliteten på produkten har gått igenom ett antal instanser innan den godkänts,likaså designen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak Det är 20,5% mer (7350 kr vs 6100 kr).
Med din bil på 10 miljoner skulle den kosta 2,05 miljoner kr mer.

Min poäng var inte den exakta skillnaden utan att om man lägger tio miljoner på en bil så har man nog inte sparat ihop till exakt tio mille innan man går till bilhandlaren utan man har säkerligen betydligt mer på kontot och skulle ha köpt den även om den kostade femton miljoner. Prisvärdhet existerar inte när du köper en sådan bil.

På samma sätt vänder sig inte det här chassit till folk som kollar på prislappen. Har man råd att lägga 6100 på ett chassi så har man sannolikt även råd att lägga 7400, tror du inte?

Tänk dig att du är ekonomiskt oberoende och skulle kunna köpa en dator för 100.000:- utan att det märktes i plånboken. Dock vill du ha nåt ballare (läs: annorlunda) och då kommer den här in. Lyx helt enkelt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

plats för 2 st. 60 mm (2 500 rpm)

Ett chassi för 7000, och dom är tvungna att köra med dubbla 60mm?
Visst, design i all ära, men kom igen =/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker det är rätt snyggt, men för 7 000 lägger jag hellre dem pengarna på att skaffa en 5970 och sätta in det i ett chassi där den får plats (vilket den förmodligen inte kommer att göra i detta chassi )

Permalänk
Medlem

Jag kan bjuda 20:- för det där fuskbygget.

Permalänk
Medlem

dra med den klumpen på lanet, jo tjena

Borde kirra en sån bara för att komma släpandes med skiten till nästa DH, lär ju få ett par blickar iaf.

Permalänk

Jag gillar verkligen iden med chassit. Skulle den kosta 1000 skulle jag nog bygga en dator bara för chassits skull.

Permalänk
Medlem

Heh, kom igen nu.
Det är ju BMW, det är klart det är värt 3x så mycket som allt annat

Inte riktigt oväntat men enligt mig helt galet tänkt. Exklusivt design-chassi visst, men knappast värt det för varken tillverkare eller någon annan om det bara säljs i mikroskopisk upplaga.

Hade jag haft pengarna så hade jag dock köpt ett. Tycker det är riktigt snyggt på ett lite (läs: väldigt) speciellt sätt. Tyvärr tror jag min plånbok skulle få en stroke även om pengarna finns där.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Priset är dyrt för en man som inte har pengar. Åsido kan du köpa en ny BMW för 300 papp kan du väl lägga några tusen på ditt fina chassi

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se hur det presterar. Hur mycket mindre/mer i ljudnivå tack vare att man slipper en stor låda där ljudet resonerar (mindre antal kubikcentimeter i detta chassit?). Å andra sidan känns de där hårddisk-fläktarna som en stor bov när det gäller ljudnivån...

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk

fult och dyrt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Min poäng var inte den exakta skillnaden utan att om man lägger tio miljoner på en bil så har man nog inte sparat ihop till exakt tio mille innan man går till bilhandlaren utan man har säkerligen betydligt mer på kontot och skulle ha köpt den även om den kostade femton miljoner. Prisvärdhet existerar inte när du köper en sådan bil.

På samma sätt vänder sig inte det här chassit till folk som kollar på prislappen. Har man råd att lägga 6100 på ett chassi så har man sannolikt även råd att lägga 7400, tror du inte?

Tänk dig att du är ekonomiskt oberoende och skulle kunna köpa en dator för 100.000:- utan att det märktes i plånboken. Dock vill du ha nåt ballare (läs: annorlunda) och då kommer den här in. Lyx helt enkelt.

Det finns faktiskt de personer som inte har en enorm plånbok utan har ett väldigt stort intresse i ett område och sparar för att köpa en sak. I dethär fallet kan man ha sparat ett tag för att få sin "perfekta dator" och 1600kr extra är ändå pengar, och kan leda till att man får fortsätta spara... Med bilexemplet finns det sådana personer som sparar pengar hela livet, och sedan lyckas ta ett lån och köpa den där bilen, för det är ens dröm. Då kan jag säga att ca: 20% ökning i priset svider rätt hårt!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Så vad är det som motiverar det höga priset? Besvärlig monteringsprocess? Val av material? Betala utgifterna för design och produktion, eller kanske BMW?

TT 10 verkar ju inte heller vara bättre på något område än något annat chassi. ~7000:- för design och inget annat känns lite som storhetsvansinne.

Det ironiska med det hela är att om de lyckas sälja de exemplar de tillverkar så har de ju inte storhetsvansinne alls, utan är bara grymma på marknadsföring... Herregud.

Man får ju för tusan två bra grafikkort för samma pris!

/joar.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||