Permalänk
Medlem

säkringar

Hej, jag tappade en dator skärm på min dator den slog till på framsidan och slog bort chassit fram. Kan det ha slagit till så att på/av stängnings knappen är trasig för den startar inte. Eller kan det ha blivit korsslutning när ja skulle prova ett gammalt grafikkort? För den startar inte det bara blinkade till i på/avstängningsknappen. och nu händer inget

Permalänk
Medlem

Ja.

För att få ett ordentligt svar får du nog ge betydligt mera info heller ett par bilder på hur de ser ut. Högst troligt är ju något trasigt heller någon kabel ur. Hur hård smäll var de ?

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

jag har kollat närmare ok det blev en smäll över nätagregatet så datorn ä lite böjd bucklig över nätagregatet. Kan det räcka för att skada agregatet? jävligt otur för det är ett 420w nästan nytt

Permalänk
Medlem

det va en stor bullskärm som ramla en halv meter rakt på datorn

Permalänk
Medlem

Ja jag har inte sett hur de ser ut och knappast någon annan heller så de är omöjligt att svara på. Men funkade de innan så är de ju bara att konstatera att något är sönder.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Ja jag har inte sett hur de ser ut och knappast någon annan heller så de är omöjligt att svara på. Men funkade de innan så är de ju bara att konstatera att något är sönder.

Fantastisk slutledningsförmåga :D.

Nä, men givetvis är det så. Om inte knappen gick sönder så kan ju något lossnat inne i datorn som i sin tur ligger och kortsluter någonstans. Du bör nog plocka ner den och kolla över delarna.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

ja plockade isär nätagregatet och det hade losnat en sladd i där, så nu funkar det igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hgfbjorn
ja plockade isär nätagregatet och det hade losnat en sladd i där, så nu funkar det igen

Du ser lönar sig oftast att kolla över lite själv förens man frågar. Kul att de funkar för dig

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750