Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Jag har hört många säga att denna är så seg och så laggig, men när jag testade den på Media markt med deras display telefon så gick det som tåget.. är det något jag missar?

När telefonen först släpptes så hade den en lite laggig mjukvara.
Efter uppdateringen som kom nån månad efter release så är laggen så gott som borta.
Men många blundar för att alla telefoner nu är uppdaterade.
De har helt enkelt bestämt sig för att den laggar järnet fortfarande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Jag har hört många säga att denna är så seg och så laggig, men när jag testade den på Media markt med deras display telefon så gick det som tåget.. är det något jag missar?

Jag har haft min i några veckor nu och det enda jag märker av att den blir lite seg är när man har haft den igång ett tag och öppnat mängder av program, den har en tendens att lämna kvar saker körandes i bakgrunden vilket gör att den blir lite trött. Detta löses enkelt genom att dra ner en app som du kan stänga av allt sådant om du skulle vilja det eller vilja vilka som ska stängas av osv.

I övrigt är jag supernöjd med telefonen, stod och velade mellan den och iPhone. Då sambon har en 3GS redan så hade jag haft tid och prova den en hel del och så här i efterhand så ångrar jag mig inte. Jag hade varit supernöjd med iPhone också, det är en ypperlig telefon. Men jag älskar Android, bara hoppas på att utvecklingen fortsätter i den takt som hålls nu så.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
När telefonen först släpptes så hade den en lite laggig mjukvara.
Efter uppdateringen som kom nån månad efter release så är laggen så gott som borta.
Men många blundar för att alla telefoner nu är uppdaterade.
De har helt enkelt bestämt sig för att den laggar järnet fortfarande.

Det borde väl vara den senaste versionen i en telefon man köper nu?
Och uppdateringen var från HTC och har inget med Android 1.6 att göra va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e2zippo
Det borde väl vara den senaste versionen i en telefon man köper nu?
Och uppdateringen var från HTC och har inget med Android 1.6 att göra va?

Polaren köpte sin för 2-3 månader sedan och den var uppdaterad.
Det är fortfarande 1.5 i dem, men 2.0 (eller 2.1) sägs vara på G till Hero inom en snar framtid.
Finns redan läckta pre-release uppdateringar ute..

Permalänk
Medlem

htc twittrade för 14 minuter sen

"Believe it or not, I STILL can't say anything more about Eclair coming to Hero. Working as fast as we can, promise!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devour
Jag har haft min i några veckor nu och det enda jag märker av att den blir lite seg är när man har haft den igång ett tag och öppnat mängder av program, den har en tendens att lämna kvar saker körandes i bakgrunden vilket gör att den blir lite trött. Detta löses enkelt genom att dra ner en app som du kan stänga av allt sådant om du skulle vilja det eller vilja vilka som ska stängas av osv.

Fast egentligen ska inte en sådan applikation (som tex taskkiller) behövas då det är tänkt att det ska gå fort att öppna de programmen när de behövs igen. Skulle dock det bli för mycket kommer Heron stänga av de program som inte använts på länge.

Så är iaf tanken och helt ärligt kan jag inte säga at jag märker skillnad nu när jag låter luren sköta det själv vs innan då jag själv stängde av saker mha taskkiller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Kan inte svara på dom första frågorna men några favoritapps har jag

3G Watchdog, för att hålla reda på hur mycket datamängd jag använt
Advanced Task Killer, för att döda bakgrundsprogrammen
Battery Status, för att se mängden batteri i procent
Jewels, en underhållande bejeweledklon

Har precis fått hem min Hero nu, det blev en från blocket, 3000:-! Den ser ut och beter sig precis som en sprillans ny!

Tack för tipsen, ska kika närmare på dem nu!

Permalänk
Medlem

HTC gick nyss ut med
"Did you know your Sprint Hero will be getting Eclair early next year? Well...now you do! Happy Friday ladies and gents :)"

kan man räkna med att det gäller vanliga hero då också?

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem,

Jag köpte min hero i London. Jag kommunicerar mest på engelska och att telefonen är på engelska är inget problem men ibland händer det att jag behöver skicka ett SMS på svenska och då är det lite irriterande att inte ha svenska som språk för autokorrigerings funktionen. Finns det något sätt att jag kan ladda in svenska i telefonen?

Sedan undrar jag också om någon vet om det är några andra skillnader mellan en Hero som är köpt i Sverige och en i England, kanske vilka appar som finns tillgängliga via market?? Och hur kan jag isåfall få tillgång till båda?

Tacksam för svar!

Visa signatur

AMD PII X6 1055T@2,8GHz, Asus Crosshair IV Formula, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2, Corsair CMPSU-650HX, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9, XFX GeForce GTX 260 896MB, Crucial M225 128GB, 2x Samsung SpinPoint F3 1TB, Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyrus
Har ett litet problem,

Jag köpte min hero i London. Jag kommunicerar mest på engelska och att telefonen är på engelska är inget problem men ibland händer det att jag behöver skicka ett SMS på svenska och då är det lite irriterande att inte ha svenska som språk för autokorrigerings funktionen. Finns det något sätt att jag kan ladda in svenska i telefonen?

Sedan undrar jag också om någon vet om det är några andra skillnader mellan en Hero som är köpt i Sverige och en i England, kanske vilka appar som finns tillgängliga via market?? Och hur kan jag isåfall få tillgång till båda?

Tacksam för svar!

Finns apps i marketen som heter scandinavian keyboard och scandinavian dictionairy som löser sms problemet iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

We published new Sense widgets for Hero and Eris. Search 'quietly brilliant' on the market, or click here on your phone>http://bit.ly/6ljNUw

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb

Vart hittade du den där informationen?

Lite konstigt att "HTC Corporation" har en gmailadress? Nog för att Android ägs av Google men det såg lite skumt ut! Dessutom fungerar inte Battery-appen på min Hero ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F.Krueger
Vart hittade du den där informationen?

Lite konstigt att "HTC Corporation" har en gmailadress? Nog för att Android ägs av Google men det såg lite skumt ut! Dessutom fungerar inte Battery-appen på min Hero ...

http://www.twitter.com/htc

Fungerar fint för mig. Ett klick på ikonen och

dyker upp.

Permalänk

Aha men dåså!

Uj uj, jag provar ominstallera då!
Tack tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F.Krueger
Aha men dåså!

Uj uj, jag provar ominstallera då!
Tack tack!

Känns inte som att man har någon nytta av Tip Calculator öht. Men både Dice och Today in History välkomnas.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb

Känns inte som att man har någon nytta av Tip Calculator öht. Men både Dice och Today in History välkomnas.

Håller med till fullo!

Permalänk

Fast tärningarna.... var ganska kassa!!!

Permalänk

nu är ja sugen på 2.1, ja är inte ensam va?

Permalänk
Medlem

Någon som har HTC hero som kan svara på om telefonen "buggar" mycket med minnes kort. Tex att den tappar kontakten eller att telefonen blir väldigt seg när man ska lyssna på musik från kortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sajjadi
Någon som har HTC hero som kan svara på om telefonen "buggar" mycket med minnes kort. Tex att den tappar kontakten eller att telefonen blir väldigt seg när man ska lyssna på musik från kortet.

Jag kör med 2gb-kortet som följer med och jag har inte upplevt några problem, det fungerar riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag ska förmodligen köpa en hero men undrar några saker, klarar pekskärmen kylan ? såg i någon annan tråd att vissa skärmar kunde spricka osv under 0 grader. Och hur "stryktålig" är den ? klarar den att bli tappad osv eller ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av genii
Jag ska förmodligen köpa en hero men undrar några saker, klarar pekskärmen kylan ? såg i någon annan tråd att vissa skärmar kunde spricka osv under 0 grader. Och hur "stryktålig" är den ? klarar den att bli tappad osv eller ?

Tja, jag åker skidor i -15 grader, och jag skriver detta på min hero... döm själv Kan dock säga att bilden laggar lätt i kylan här, men det är inget farligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Tja, jag åker skidor i -15 grader, och jag skriver detta på min hero... döm själv Kan dock säga att bilden laggar lätt i kylan här, men det är inget farligt.

hehe ok, då återstår bara frågan om hur mycket stryk den kan ta =D

Permalänk

ja har tappat min 3gånger, 1 gång i grus skärmen neråt, 2 gånger i kakel. klarat sig fint förutom lite skador på kanterna, men skärmen repfri.

Permalänk
Medlem

övertygad nu =D hoppas bara "tomten" kommer med mycket pengar

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga er hur länge batteriet räcker om man ska se på serier i sin Hero? Måste man konvertera från .avi till .mp4? Går att se HD-avsnitt på sin Hero eller måste dessa också konverteras?

Tack på förhand.

Permalänk
Permalänk

Jag funderar med på att köpa en hero..
Hur mycket data anväder man?
Jag är mest hemma och på jobbet så jag har för det mesta närhet till dator så jag skall inte direkt surfa på mobilen men jag vill ha mailen direkt till mobilen och får ca 5-6 mail per dag och använda gpsen lite...
Räcker det med 200 mb då?
Telefon behöver väl lite med för väder apps med mer....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny buse
Jag funderar med på att köpa en hero..
Hur mycket data anväder man?
Jag är mest hemma och på jobbet så jag har för det mesta närhet till dator så jag skall inte direkt surfa på mobilen men jag vill ha mailen direkt till mobilen och får ca 5-6 mail per dag och använda gpsen lite...
Räcker det med 200 mb då?
Telefon behöver väl lite med för väder apps med mer....

Jag har 1gb/månaden och har inte ens kommit upp i 200mb, då har jag mest slösurfat, kollat mail, har väder och kalenderapps igång så du borde klara dig, bara att lägga in 3G watchdog så ser du exakt hur mycket du har använt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nimf
Hej, har inte orkat läst igenom tråden utförligt men har ett stort problem.

Inhandlade min hero idag och jag har gjort allt som står att man ska göra, men den vägrar gå från den skinande htc loggan till själva "desktopen".
Har testat massa olika saker men inget har funkat.

Nån som har haft samma problem?

tack på förhand

mvh

Det verkar som om din telefon inte är frisk. Låter som att du får kontakta återförsäljaren och få den bytt/lagad.