Julklappar från Dustin 2009 (_INTE_ trollande om hur man fuskar och liknande)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
En fråga... Ni som fick iår, fick ni även förra året?

Blir arg nu, suttit i 5h, utan ett skit

3:e året jag provar och detta är första gången jag fick något.

Permalänk
Medlem

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Sötast

Nu har jag faktiskt tryckt på 2 blommor.... men får ändå aldrig :/

Permalänk
Medlem

Min syn på saken!

Jag har svårt att se hur Dustin kan tjäna något på denna julklappshets.
Dels ger Dustin bort flera julklappar till en kostnad av tusentals kronor.
I samband med det låter Dustin bombardera sin hemsida med tusentals anrop som kan mer eller mindre liknas med självvållat DDoS-attack!
Till råga på allt blir befintliga och trogna kunder irriterade och besvikna när de ser att opportunistiska individer roffar åt sig flera julklappar och sedan går vidare till billigare konkurent och handlar därifrån.
Svara nu mina kära Sweclockare på detta - finns det något sunt förnuft i detta?

Märk jag är inte avis eller whine:ar på er eller andra som har varit duktiga och driftiga. Jag kan bara inte förstå vad Dustin får ut av detta...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Nu har jag faktiskt tryckt på 2 blommor.... men får ändå aldrig :/

jadu, jag har tryckt på många blommor men sen försvinner den bara:( inget paket?? jaja jag fick förra året så jag klagar inte.. (för mycket iallafall:p )

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Fick en! Wohoo, Julen är räddad.

Precis när jag hade tänkt ge upp med.

Go Jul alla Sweclockare, och lycka till för dom som fortfarande sitter och klickar, nu ska jag käka köttbullar tills jag somnar.

May the Refresh be with you.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
En fråga... Ni som fick iår, fick ni även förra året?

Blir arg nu, suttit i 5h, utan ett skit

Första året nu, provade cirka 10 min och vips fick jag en julklapp:)
Hade nog en förfärlig tur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Min syn på saken!

Jag har svårt att se hur Dustin kan tjäna något på denna julklappshets.
Dels ger Dustin bort flera julklappar till en kostnad av tusentals kronor.
I samband med det låter Dustin bombardera sin hemsida med tusentals anrop som kan mer eller mindre liknas med självvållat DDoS-attack!
Till råga på allt blir befintliga och trogna kunder irriterade och besvikna när de ser att opportunistiska individer roffar åt sig flera julklappar och sedan går vidare till billigare konkurent och handlar därifrån.
Svara nu mina kära Sweclockare på detta - finns det något sunt förnuft i detta?

Märk jag är inte avis eller whine:ar på er eller andra som har varit duktiga och driftiga. Jag kan bara inte förstå vad Dustin får ut av detta...

De tjänar nog inte direkt något annat än att göra reklam för sig, men de blir av med utgående produkter som annars tagit upp plats på lagerhyllorna.
Sen kan det mkt väl vara så att folk får för sig att handla något utöver den ev. julklappen.

Imorgon har DustinHome mellandagsrea, hoppas man hittar nåt nice då

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

VA FAN JAG FICK EN MEN SEN FÖRSVANN DEN UR MIN KORG?!?!?!?!?!

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk

snackar vi 17:00 elelr innan?

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

16.55

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pletron
VA FAN JAG FICK EN MEN SEN FÖRSVANN DEN UR MIN KORG?!?!?!?!?!

Den trivdes kanske inte?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Känns lite oseriöst när man lyckats trycka på blomman två gånger och varje gång så hänger sig sidan..

Permalänk
Medlem

Jag blir fan ledsen. Jag hoppade typ upp och ner när jag fick den å nu så är den datorjulen förstörd.....

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
De tjänar nog inte direkt något annat än att göra reklam för sig, men de blir av med utgående produkter som annars tagit upp plats på lagerhyllorna.
Sen kan det mkt väl vara så att folk får för sig att handla något utöver den ev. julklappen.

Imorgon har DustinHome mellandagsrea, hoppas man hittar nåt nice då

Vad är det för slags reklam vi pratar om när alla sitter och uppdaterar samma sida som inte ens innehåller några varor... Jag får inte det att gå ihop!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pletron
16.55

men den kom ju precis innan??16:50?

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pletron
Jag blir fan ledsen. Jag hoppade typ upp och ner när jag fick den å nu så är den datorjulen förstörd.....

Äh, inte ska väl materiella ting få förstöra en jul?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Vad är det för slags reklam vi pratar om när alla sitter och uppdaterar samma sida som inte ens innehåller några varor... Jag får inte det att gå ihop!

Tja, allt snack innan "evenemanget" får väl ses som reklam, folk som snappat upp det på nätet har säkert berättat det för sina polare osv.
Det blir ganska bra PR i slutändan, förutsatt att andelen som ej fuskat men ändå får julklapp är stor.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

bara för mig sidan dog nu?

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pletron
Jag blir fan ledsen. Jag hoppade typ upp och ner när jag fick den å nu så är den datorjulen förstörd.....

Över en missad burk antistatsprej?

Ingen vet ju än vad man får.

Permalänk

ett fel uppstod=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Jaha, nu tog man bort sidan. Är det fuskarna man ska tacka?

"Ett fel uppstod
Sidan kunde inte hittas"

Länken på förstasidan är också borta.

Permalänk
Medlem

Den fungerar för mig iallafall:S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Jaha, nu tog man bort sidan. Är det fuskarna man ska tacka?

"Ett fel uppstod
Sidan kunde inte hittas"

Länken på förstasidan är också borta.

Nä, den funkar?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Jaha, nu tog man bort sidan. Är det fuskarna man ska tacka?

"Ett fel uppstod
Sidan kunde inte hittas"

Länken på förstasidan är också borta.

Det är nog bara din dator....

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Avstängd

god jul

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pletron
Det är nog bara din dator....

Vilken konstig dator jag har.
Nåja, det är vad den säger iaf. Den fungerade nyss men nu kommer bara det.

Edit:
och nu fungerar den igen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Min syn på saken!

Jag har svårt att se hur Dustin kan tjäna något på denna julklappshets.
Dels ger Dustin bort flera julklappar till en kostnad av tusentals kronor.
I samband med det låter Dustin bombardera sin hemsida med tusentals anrop som kan mer eller mindre liknas med självvållat DDoS-attack!
Till råga på allt blir befintliga och trogna kunder irriterade och besvikna när de ser att opportunistiska individer roffar åt sig flera julklappar och sedan går vidare till billigare konkurent och handlar därifrån.
Svara nu mina kära Sweclockare på detta - finns det något sunt förnuft i detta?

Märk jag är inte avis eller whine:ar på er eller andra som har varit duktiga och driftiga. Jag kan bara inte förstå vad Dustin får ut av detta...

Som sagt, reklam. Att ha massa utgående varor som ingen köper, stå på lager kostar oerhört mycket pengar. Nu blir de av med de grejerna, samtidigt som de nästan garanterat får nya kunder i framtiden då folk som inte hade en aning om vad dustin är får reda på deras sida. Gratis reklam från dem är rätt nice.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Som sagt, reklam. Att ha massa utgående varor som ingen köper, stå på lager kostar oerhört mycket pengar. Nu blir de av med de grejerna, samtidigt som de nästan garanterat får nya kunder i framtiden då folk som inte hade en aning om vad dustin är får reda på deras sida. Gratis reklam från dem är rätt nice.

Tyvärr, har svårt att köpa argumentet.
Vill de bli av med något så finns det enklare sätt att göra det på.
Varför inte då kräva en motprestation? Varför inte dölja blomman bland befintliga produkter och därmed låta användarna själva hitta den?
Varför inte erbjuda en julklapp i samband med köp av något annat?

Permalänk
Medlem

Vad ere för ngt man får?

Visa signatur

Q9550 @ 2.83ghz|Antec twelve hundred|Corsair 750W|Asus Hd4850|Coolermaster Hyper 212|Corsair 4x1gb @ 800mhz|Samsung spinpoint F1 750gb|Windows Vista home premium 64-bit|Asus P5Q Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
I samband med det låter Dustin bombardera sin hemsida med tusentals anrop som kan mer eller mindre liknas med självvållat DDoS-attack!
Till råga på allt blir befintliga och trogna kunder irriterade och besvikna när de ser att opportunistiska individer roffar åt sig flera julklappar och sedan går vidare till billigare konkurent och handlar därifrån.
Svara nu mina kära Sweclockare på detta - finns det något sunt förnuft i detta?

Numera verkar de väl dock klara belastningen rätt bra? För två år sedan eller så var det ju helt omöjligt att navigera på sidan hela dagen, nu märks det ju knappt. Och även om man kanske blir lite irriterad är det väl mest på fuskarna och inte på Dustin?