Rea på Packard Bell iPower, för bra för att vara sant eller en fälla?

Permalänk

Rea på Packard Bell iPower, för bra för att vara sant eller en fälla?

Hittat en dator på PC-City som vid en första anblick nästan verkar för bra för att vara sann sett till priset (11990)

En kort sammanfattning av reklamsnacket ger:

Fyrkärnig Intel Core i7-processor (2,66 ghz), hela 9 GB DDR3 RAM
Grafik - 2x nVidia GT230 grafikkort på 1,5GB, som samspelar via SLI.
Lagring - Hårddisken (7200rpm) rymmer 1000GB (1TB).
Windows 7 - Datorn kommer givetvis med Windows 7 64-bit.
Dessutom 21-i-1 minneskortläsare, HDMI, 6x USB 2.0, 10/100/1000 LAN, och mycket mer.

Det enda som hindrar mig från att omedelbart köpa är grafikkorten, GT230. En internetsökning på korten ger inte mycket, men folk verkar ha svårt att hitta drivrutiner. Enligt en sida handlar det om 9600GT med ett nytt namn. Men å andra sidan är det ju två kort i SLI. Kompenserar det?

Så vad tycker folk? Är det det årets kap, eller förstör de skumma grafikkorten hela kalaset? Tacksam för svar!

Fulla specs:
http://www.pccity.se/product/datorer-pc/stationara-datorer-he...

Permalänk
Medlem

Dom grafikkorten är inte roliga...

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Usch nej, inte prisvärt för prestandan.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

"extrem" eller "extremt" förekommer 4 gånger i annonsen. Spring!

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

inte värt..

värt=

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk
Avstängd

Det är så tråkigt när de lurar folk på detta viset :S
Man borde starta ett eget datorföretag.

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem

^ Köp detta. Ev en icke vattenkylare, om du inte vill handskas med det.

Permalänk
Medlem

HAHAHAHHA

Kraft - Raw computing power! Med den extrema, tvåkärniga Intel Core i7-processorn, hela 9 GB DDR3 RAM (kan uppgraderas till 12GB) är den redo för alla dagens krävande uppgifter.

Grafik - Sanslösa egenskaper med 2x nVidia GT230 grafikkort på 1,5GB, som samspelar via SLI. Anslut via HDMI, VGA eller DVI.

Design - Den häpnadsväckande designen innefattar upplysta fläktar, inbyggd kabelförvaring, förstärkta handtag och de läckra svarta och röda färgerna.

Oh my fucking god. Den här datorn är så jävla ball...

Gillar att dom skriver att den är tvåkärnig också..

Permalänk

"Raw computing power! Med den extrema, tvåkärniga Intel Core i7-processorn"

vad? tvåkärnig?
står så på pccity

edit
ojda du skrev visst redan det förlåt.

Permalänk
Medlem

Det var dessutom en tämligen ful låda. Tycker synd om de stackars satar som köper det här.
Edit: WTF? 9GB ram?! Varför?

Permalänk
Medlem

Skrattretande dåligt skulle jag säga. Undvik.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Då tackar jag så mycket för alla snabba svar. Ni skall veta att jag var rätt så nära köpknappen där ett tag, men det var nog tur att jag frågade experterna först! Mycket underhållande sarkasm i tråden, skrattade högt

Permalänk
Medlem

Köp aldrig märkesdatorer... Lovar de säljer bara så jävla gamla saker å säger de är sååå bra.... HAHA

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Haha tycker sånt här e så jävla dåligt

bra att du fråga istället för att köpa dirr !

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voultner
Det var dessutom en tämligen ful låda. Tycker synd om de stackars satar som köper det här.
Edit: WTF? 9GB ram?! Varför?

9gb ram skall det vara till 1366, så det är helt rätt..
Men det var en riktigt ful låda.

Själv skulle jag hellre byggt ett eget paket än köpt den burken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thxsen
9gb ram skall det vara till 1366, så det är helt rätt..
Men det var en riktigt ful låda.

Själv skulle jag hellre byggt ett eget paket än köpt den burken.

Det ska det väl inte?

3 kanaligt.
Två platser per kanal.

1x3 = 3
1 x 6 = 6.
3 x 2 = 6
6 x 2 = 12
4 x 3 = 12
4 x 6 = 24

?

Så det är inte alls optimalt med 9.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Det ska det väl inte?

3 kanaligt.
Två platser per kanal.

1x3 = 3
1 x 6 = 6.
3 x 2 = 6
6 x 2 = 12
4 x 3 = 12
4 x 6 = 24

?

Så det är inte alls optimalt med 9.

Antar att dom kör med 3x2Gb+3x1Gb =9Gb , alltså 6 minnesstickor.
Datorn hade blivit 100 gånger bättre om dom hade kört på 3x1Gb och tagit ett vettigt grafikkort för pengarna som man sparade på RAM minnena.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Ta en Radeon 5850 istället ock spara en tusenlapp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thxsen
9gb ram skall det vara till 1366, så det är helt rätt..
Men det var en riktigt ful låda.

Själv skulle jag hellre byggt ett eget paket än köpt den burken.

800MHz minnen =/

Permalänk
Medlem

har väldigt starkt för mig att dom nya GT 2xx korten inte har SLI heller.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Antar att dom kör med 3x2Gb+3x1Gb =9Gb , alltså 6 minnesstickor.
Datorn hade blivit 100 gånger bättre om dom hade kört på 3x1Gb och tagit ett vettigt grafikkort för pengarna som man sparade på RAM minnena.

Jo, hur de gjorde hade jag några alternativ på, syftade mest på hans påstående om att det optimala på s1336 är 9gb.

Typ som 2x2 gb på s1156.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
HAHAHAHHA

Kraft - Raw computing power! Med den extrema, tvåkärniga Intel Core i7-processorn, hela 9 GB DDR3 RAM (kan uppgraderas till 12GB) är den redo för alla dagens krävande uppgifter.

Grafik - Sanslösa egenskaper med 2x nVidia GT230 grafikkort på 1,5GB, som samspelar via SLI. Anslut via HDMI, VGA eller DVI.

Design - Den häpnadsväckande designen innefattar upplysta fläktar, inbyggd kabelförvaring, förstärkta handtag och de läckra svarta och röda färgerna.

Oh my fucking god. Den här datorn är så jävla ball...

Gillar att dom skriver att den är tvåkärnig också..

HAHA
Ägs dem av elgiganten? sidan är ju snarlik?

Skulle tagit paketet som är länkat tidigare fast med 5850, en 500gb samsung disk, 650w corsair nätaggregat, ev. montering och h50-kylarn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thxsen
9gb ram skall det vara till 1366, så det är helt rätt..

Syftade faktiskt inte alls på hur mycket minne det ska vara till diverse socket osv utan snarare på det faktumet att de lägger in 9GB ram och sedan nöjer sig med sketna grafikkort. Är väl iofs mest för att det ska låta imponerande.

Permalänk
Medlem

håller med om att datorn inte är prisvärd nånstans, men att sätta ihop en rig bara sådär funkar inte riktigt heller, då dator är färdigmonterad vid leverans + att windows 7 64-bit home premium medfööljes, bara de 2 sakerna kostar väl runt 2000kr om ja inte minns fel?, men de klart de blir mer prisvärt om man sätter ihop själv men de blir en annan rig om man tar i akt om 2 saker som jag nämnde

btw. mena inget illa mot nån men säger bara att rigen blir lite annorlunda!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
HAHA
Ägs dem av elgiganten? sidan är ju snarlik?

Skulle tagit paketet som är länkat tidigare fast med 5850, en 500gb samsung disk, 650w corsair nätaggregat, ev. montering och h50-kylarn.

Ja, PcCity o elgiganten är samma företag. Jämför t.ex deras nummer till kundtjänst;)

Visa signatur

HTPC