Permalänk
Medlem

woops, allt borta

Hej..

Råkade precis slänga 400gb anime av misstag när jag skulle ta bort 1 mapp.

Kan jag på nått sett återställa skiten så jag får tillbaka de, eller är jag körd ?

Kommer nog gråta blod en vecka annars..

(tror jag hamnat rätt med tråden)

Permalänk

inte mycket att gråta över lite tecknade filmer

men kolla brukar finnas lite hd återställnings program men har erfarenhet att det ofta blev Korrupta filer

så kan hända att du kan rädda en det men inte säkert att allt går att rädda

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

okej tack för svar, ska gräva lite, hittade nått program som hette recuva, den hittade filerna, vet inte om det funkar än

Permalänk
Medlem

Du bör undvika att använda datorn under tiden då den kan skriva över fragment av de borttagna filerna för försämra chanserna att få tillbaka något.
Ska du göra det enligt boken, plocka ur hårddisken ur datorn, sätt i den i en annan dator och kör recovery-programmet där igenom.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Eftersom animen du innehade var olicensierad så kan du bara tanka hem den igen. Skulle det inte vara så har du lyckats bruta mot §7.

Lite mera info får du nog posta. Vilket filsystem kör disken? Är det systemdisken eller bara en vid sidan? Kan ha betydelse ifall den skrivit om datan eller inte.

Permalänk
Medlem

Jo då mycket va bara nyare serier som jag inte tittat på än (minns knappt va allt va) så de va därför det va lite tungt att allt skulle va borta. Även vissa äldre som är lite knepigare att få tag i.

Det gick relativt bra, fick tillbaka kanske 90% av allt, några av snitt som fattas här och var men det är inga problem att tanka igen

Tog bara ca 45 min me, så fort gick de

Tackar för alla svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JensJens
Jo då mycket va bara nyare serier som jag inte tittat på än (minns knappt va allt va) så de va därför det va lite tungt att allt skulle va borta. Även vissa äldre som är lite knepigare att få tag i.

Det gick relativt bra, fick tillbaka kanske 90% av allt, några av snitt som fattas här och var men det är inga problem att tanka igen

Tog bara ca 45 min me, så fort gick de

Tackar för alla svar

Vilket program använde du dig av?

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Eftersom animen du innehade var olicensierad(min förstärkning) så kan du bara tanka hem den igen.

Det där med olicensieradhet är något som anime-scenen fått lite om bakfoten...
Berne Convention, UCC, TRIPS och snart också ACTA är några lagar som gäller, även om det inte finns någon direkt upphovsrätts för det aktuella verket registrerad i det aktuella 3:e-parts landet(många u-länder har inte skrivit på dessa avtal, flesta i-länder har det dock).

Sen att sannolikheten att en rättighetsinnehavare från japan skulle söka sig till svensk domstol för att... ja, den sannolikheten är minimal, fast laglig grund har den...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid