iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
usch va tråkigt det börjar bli o vänta beställde min iphone 3gs från telia den 25 december o fortfarande inte fått någon

Det där var förmodligen det sista jag ville höra..
Jag beställde min telefon förra veckan och börjar bli less på att den inte är här än.

Permalänk
Medlem

Jag har ett underligt fel på min iPhone 3G.
Köpte den med spräckt skärm, så bytte jag ut glas+digitizer till ett helt nytt Apple-glas.
Har fungerat bra de första månaderna. Efter ett tag började den låsa sig, reagerade inte på touch, men telefonen hade inte låst sig, Home-knappen funkade fortfarande. Efter att man låste telefonen med knappen på toppen och låste upp den, funkade touchen utmärkt. Detta kunde hända några gånger per dag, eller inte alls. Och löstes alltid med lås/lås upp.
Fick mig att tro på mjukvarufel, så jag wipade den och körde in 3.1.2 igen (jailbreakat). Allt funkade utmärkt tills idag (1 vecka sen jag installerade om). Nu har jag börjat uppleva samma sak igen, så det måste vara något program från Cydia som gör detta :S

Har ändå inga konstiga eller ovanliga grejer från Cydia.
Winterboard, Backgrounder, Xpandr, ProSwitcher, SBSettings, CategoriesSB, biteSMS, FontSwap, 3G Unrestrictor, iFile... och några till.

Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Om att köpa en iPhone, som är köpt i utlandet?

Kan man få några problem? Vilka är dessa problem. Någon som har några tips om man ska köpa en utlandsköpt iphone.

Jag kollar att SIMkortet funkar. Men kan den bli låst eller nåt efter ett tag.

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk

En grej som stör mig som f*n är när jag lyssnar på musik. Sätter jag den i fickan och går, så ändrar den låt hela tiden. Jag kunde ta bort det på min ipod, men har inte hittat shake-skiten på iphonen. Stör mig något otroligt på det.

Någon som vet hur man fixar det? Orkar inte vänta 1 min för att telefonen ska låsa sig, innan jag kan stoppa ned den i fickan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
En grej som stör mig som f*n är när jag lyssnar på musik. Sätter jag den i fickan och går, så ändrar den låt hela tiden. Jag kunde ta bort det på min ipod, men har inte hittat shake-skiten på iphonen. Stör mig något otroligt på det.

Någon som vet hur man fixar det? Orkar inte vänta 1 min för att telefonen ska låsa sig, innan jag kan stoppa ned den i fickan.

Vänta på att den ska låsa sig?!

Inställningen du söker finnes i inställningar->ipod

Visa signatur

Stationär = GA-P31-DS3L | e2160 @ 3,08 w. stock | 2gb xms2 pc6400 | 8600GT SilentFX | 2tb sata2 | Nsk4480 | LG 22"
Netbook = Acer Aspire One A110 on Win XP
Telefon = Apple iPhone 3Gs 16gb

Permalänk
Medlem

tryck på sleep-knappen(vid sidan av simkorts hållaren) så låser sig mobilen...

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Hej nu har jag haft min iPhone sen vid slutet av december och jag undrar en grej;
När jag ska ange inställningarna för MMS som står på tele2's hemsida då funkar att skicka MMS men telefonen hittar inget trådlöst nätverk då men om jag återställer nätverksinställningarna så funkar Wifi men inte MMS. Nån som har /haft samma problem som vet hur man löser det? Edit kom på en till fråga; När jag skaffade min iMac så fick jag prova på MobileMe i 60 dagar och jag har använt @me.com adressen som man får om man har MobileMe. Jag gjorde ett iTunes konto med den adressen och köpt massa apps. Jag vet inte om jag ska betala för MobileMe eller inte men om jag inte skulle göra det kommer kunna upptattera applicationerna ändå via appstore och iTunes?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notred
Hej nu har jag haft min iPhone sen vid slutet av december och jag undrar en grej;
När jag ska ange inställningarna för MMS som står på tele2's hemsida då funkar att skicka MMS men telefonen hittar inget trådlöst nätverk då men om jag återställer nätverksinställningarna så funkar Wifi men inte MMS. Nån som har /haft samma problem som vet hur man löser det? Edit kom på en till fråga; När jag skaffade min iMac så fick jag prova på MobileMe i 60 dagar och jag har använt @me.com adressen som man får om man har MobileMe. Jag gjorde ett iTunes konto med den adressen och köpt massa apps. Jag vet inte om jag ska betala för MobileMe eller inte men om jag inte skulle göra det kommer kunna upptattera applicationerna ändå via appstore och iTunes?

Tele2 har dessa MMS inställningar:

APN: internet.tele2.se
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMS-proxy: 130.244.202.030:8080

För 3G surf med tele2:

APN mobileinternet.tele2.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penguin_SWE
Tele2 har dessa MMS inställningar:

APN: internet.tele2.se
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMS-proxy: 130.244.202.030:8080

För 3G surf med tele2:

APN mobileinternet.tele2.se

dem visste jag redan men det är det när jag har dem inställda så funkar inte wifi. den hittar inga nätvärk.

Permalänk

idag fick jag äntligen min Iphone efter väntat 1 månad Men itne fått nått sim-kort än hahah suck

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

efter att ha surfat runt lite skulle jag bara vilja ha klargjort för mig.
Jailbreaka telefonen gör man dels för att få tillgång till 3:je parts apps.
Sugen på en Iphone och har inga problem med att den är låst till en viss provider dock skulle jag vilja använda den till vad jag vill, inte vad apple vill.
Tethered jailbreak passar inte mig då jag flyger väldans mycket och vissa rymdhäxor gillar inte flightmode. vad jag förstår så är det 3:je part apps som gäller för multitasking/background, ändra teman/bakgrunder osv.
eller hittar man dylikt på appstore eller va det nu heter???

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimmp
efter att ha surfat runt lite skulle jag bara vilja ha klargjort för mig.
Jailbreaka telefonen gör man dels för att få tillgång till 3:je parts apps.
Sugen på en Iphone och har inga problem med att den är låst till en viss provider dock skulle jag vilja använda den till vad jag vill, inte vad apple vill.
Tethered jailbreak passar inte mig då jag flyger väldans mycket och vissa rymdhäxor gillar inte flightmode. vad jag förstår så är det 3:je part apps som gäller för multitasking/background, ändra teman/bakgrunder osv.
eller hittar man dylikt på appstore eller va det nu heter???

Multitasking och att byta bakgrunder i menyn finns inte i låsta iPhones ännu. Men iaf multitasking ryktas det om att skall komma i iPhoneOS 4, får ju hoppas att de även lägger till en så basic sak som att byta bakgrund.

Permalänk

Fick mitt sim-kort idag så nu kan man börja använda iphonen Satan så najs den är!! Tankar ner apps för fullt nu hehehe

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Har precis köpt en iphone 3gs från Siba.

Låst till 3, men vill använda Halebop.

Jag ska unlocka, men ska jag jailbreaka? Läste bland alla de tusen sidor jag läst nu att om man jailbreakar telefonen så startar den inte utan att vara kopplad till datorn, stämmer det?

Vet inte vilken firmware telefonen har, hur ser jag det? Just nu är den kopplad till datorn (WinXPSP3) utan sim kort i, står "Inget SIM-kort installerat" på displayn... hur skall jag gå vidare?

Inte helt lätt detta, finns massa program stavade på massa olika sätt, blackra1n, sn0wbreeze och tjosan hejsan... och guider på nätet för gamla versioner...

HJÄLP!

MVH
P-H

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Text...

Det går att låsa upp en 3-låst telefon för en avgift på 300, 400:- så fort du köpt en. Jag har låst upp min genom att först jailbreaka med blackra1n och sen låsa upp den med sn0w. Du måste jailbreaka för att kunna låsa upp den utan att betala och det stämmer att du inte kan starta om den utan att koppla den till datorn, men hur ofta stänger man av mobilen?

blackra1n behövs ingen guide till, det är bara att koppla in telefonen och köra blackra1n, resten sköter sig självt. När du använt blackra1n så kommer det upp en ikon som heter blackra1n och när du klickar på den finns sn0w där och det är sn0w som låser upp telefonen.

Här ser man vilken version man har:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Collock
Det går att låsa upp en 3-låst telefon för en avgift på 300, 400:- så fort du köpt en. Jag har låst upp min genom att först jailbreaka med blackra1n och sen låsa upp den med sn0w. Du måste jailbreaka för att kunna låsa upp den utan att betala och det stämmer att du inte kan starta om den utan att koppla den till datorn, men hur ofta stänger man av mobilen?

blackra1n behövs ingen guide till, det är bara att koppla in telefonen och köra blackra1n, resten sköter sig självt. När du använt blackra1n så kommer det upp en ikon som heter blackra1n och när du klickar på den finns sn0w där och det är sn0w som låser upp telefonen.

Här ser man vilken version man har:

http://pici.se/pictures/neCHdFRXj.png

Tack, fick det att funka sen. Gjorde precis som du skrivit här, otroligt jävligt irriterande att man inte kan starta den utan att behöva köra blackra1n dock... hoppas verkligen det kommer ett hack till det.

Iaf, du ska ha stort tack Collock

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag har försökt att lägga in egna ringsignaler enligt denna guide, http://macworld.idg.se/2.1038/1.171313 fast problemet, är att de inte dyker upp några ringsignaler eller något liknande i itunes (programmet) eller i telefonen...
Har konverterat till acc samt max 40sec, men fungera inte.

Kör Itunes9

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Jag har försökt att lägga in egna ringsignaler enligt denna guide, http://macworld.idg.se/2.1038/1.171313 fast problemet, är att de inte dyker upp några ringsignaler eller något liknande i itunes (programmet) eller i telefonen...
Har konverterat till acc samt max 40sec, men fungera inte.

Kör Itunes9

Prova minska tiden till 30 sekunder.
Jag gjorde exakt så där för länge sedan, enda skillnaden var att jag valde 30 sekunder istället för 40 och den fungerar hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Så, nu är tjejens iPhone fixad, jailbreakad och upplåst... nu ska jag skaffa en också.

Vad är det billigaste sättet att skaffa en iPhone 3Gs idag? Har kollat på att teckna ett Telia prata på ab och få en iPhone 3Gs för 1 kr och sen be om slutfakturan direkt. Då blir det c.a. 5600kr totalt... finns det billigare sätt?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Undrar också billigaste sättet att få tag på en iPhone. Det är 32gb versionen jag är intresserad av och den ligger på över 8500:-
Jag har abonnemang redan och är vill fortsätta använda det till en iPhone.

Ska man göra som Pointman säger och köpa ett telefonpaket och direkt be om slutnotan? Måste jag Jailbreaka telefonen då?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Edit: bort, folk har redan poängterat det jag just skrev

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Undrar också billigaste sättet att få tag på en iPhone. Det är 32gb versionen jag är intresserad av och den ligger på över 8500:-
Jag har abonnemang redan och är vill fortsätta använda det till en iPhone.

Ska man göra som Pointman säger och köpa ett telefonpaket och direkt be om slutnotan? Måste jag Jailbreaka telefonen då?

Kolla i dustinhome, där kostar den 6995sek, låst till Telia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiddy
Kolla i dustinhome, där kostar den 6995sek, låst till Telia.

Är 6995kr billigare än 5600kr?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiddy
Kolla i dustinhome, där kostar den 6995sek, låst till Telia.

Och det betyder abonnemangsbyte eller att jailbreaka för mig då asså?
om jag har 3 dvs.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Och det betyder abonnemangsbyte eller att jailbreaka för mig då asså?
om jag har 3 dvs.

Det får du ju göra oavsett, eller ja, inte om du köper den med kontantkort hos 3.

Blir nog att köra den genom Telia, enligt säljaren i Teliabutiken så kan man lösa ut den direkt, så man säger upp abonnemanget direkt och betalar c.a. 5600kr för den i butiken. Slipper krångla med andra ord.

Enligt säljarna så är GARANTIN på iPhonen PERSONLIG, det vill säga, köper du den begagnad (även fast den är i obruten förpackning) så gäller garantin inte för dig om den går sönder, utan för första köparen. Så, köp inte via blocket.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Nae köper aldrig typ aldrig second hand, speciellt inte när det gäller elektronik prylar för man vet aldrig. Sen så vill jag ju ha momsen också så det är oftast avgörande. Men visste inte det där med garantin, gäller det även andra produkter eller är det specifikt för iPhonen??

Jag ska kolla upp det där med Telia-butiken, kan ju vara ett alternativ om det nu inte är så svårt att jailbreaka...

Btw är verkligen inte insatt i mobiler etc så ha överseende!

//MVH

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoZ
Prova minska tiden till 30 sekunder.
Jag gjorde exakt så där för länge sedan, enda skillnaden var att jag valde 30 sekunder istället för 40 och den fungerar hur bra som helst.

Funkar inte heller
Vart ska dessa ringsignaler dyka upp i programmet?

Kan de vara så att de var möjligt med dem tidigare Itunes vers ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Funkar inte heller
Vart ska dessa ringsignaler dyka upp i programmet?

Kan de vara så att de var möjligt med dem tidigare Itunes vers ?

Du ska få ett nytt Bibliotek som ska heta Ringsignaler, om du har iTunes på svenska vill säga.
Prova dra över filen till itunes fönstret manuellt eller välj Arkiv - Lägg till fil i biblioteket... och lägga till din fil, om du inte redan provat det. Annars vet jag inte. =/

Edit: Sorry, fel av mig i mitt förra inlägg! Det var enligt denna "guide" jag gjorde egna ringsignaler och inte enligt den du länkade till.
http://www.iphoneinfo.se/sa-byter-du-ringsignal-pa-din-iphone...
Jag har dock inte testat uppdatering 2 eller 3, dessa fanns inte sist jag kikade men kan tänka mig att de fungerar lika bra.

Permalänk
Medlem

Finns det någon möjlighet att använda en iphone som mobilt bredband istället för en 3g Dongle till den bärbara datorn. Betalar idag 199kr/mån för donglen så det känns onödigt att betala två mobila bredbandstjänster om man kan slippa.

Om jag köper en iphone måste jag teckna något speciellt abonnemang för att kunna surfa med mobilen eller fungera det med ex. 3vänner 69kr/mån?
Finns ett tillval man kan göra 3mobilsurf Bas, Plus eller Max. måste man välja till någon av dessa för att kunna surfa med sin iPhone?

Jag kollar om det inte framkommer i texten på http://www.tre.se/templates/MobilePage.aspx?id=37933&color=37...

Mycket frågor, kanske borde ringa en säljare istället....

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Finns det någon möjlighet att använda en iphone som mobilt bredband istället för en 3g Dongle till den bärbara datorn. Betalar idag 199kr/mån för donglen så det känns onödigt att betala två mobila bredbandstjänster om man kan slippa.

Om jag köper en iphone måste jag teckna något speciellt abonnemang för att kunna surfa med mobilen eller fungera det med ex. 3vänner 69kr/mån?
Finns ett tillval man kan göra 3mobilsurf Bas, Plus eller Max. måste man välja till någon av dessa för att kunna surfa med sin iPhone?

Jag kollar om det inte framkommer i texten på http://www.tre.se/templates/MobilePage.aspx?id=37933&color=37...

Mycket frågor, kanske borde ringa en säljare istället....

Det går alldeles utmärkt att surfa med iPhonen som modem. Du aktiverar bara funktionen som heter Nätverksdelning.

Du kan surfa med alla abonnemang, men jag rekommenderar starkt att du skaffa ett paket där du får obegränsat med surf om du ska använda mobilen som modem. Annars springer räkningen lätt iväg om du använder det dagligen.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5