Problem vid byta av hårddisk till PS3

Permalänk
Medlem

Problem vid byta av hårddisk till PS3

Hej.

Jag har bytt hårddisk till den som satt i min bärbara..
Då jag hade läst att ps3t skulle prompta på en formatering trodde jag att allt var lugnt så efter jag kopierat alla savegames till en extern hårddisk bytte jag och satte i disken från den bärbara..

Men vid uppstart av ps3t så promptar det inte alls för en formatering, istället vill den att jag ska ansluta ett lagringsmedium som innehåller uppdateringsinformationen för version 3.15 eller nyare..

Har laddat hem uppdateringsinformationen för version 3.15 (PS3UPDAT.PUP)
La in den filen på det enda tillgängliga mediet jag har, en mp3-spelare, och tänkte att det skulle. Det gjorde det inte..

Kan det vara så att jag behöver ett usb-minne för att få ps3t att läsa in filen och dess information?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Du behöver ju ett lagringsmedium som har FAT32 iallafall!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

lägg filen i en mapp som heter "UPDATE" som ligger i en mapp som heter "PS3"

EDIT: så *:\PS3\UPDATE\fil

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Perfekt! Tack så mycket.

Att bara lägga in filen direkt på :J och sedan att man hade usb-stickan formad som NTFS funkade inge bra

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!