Nätdel från Cooler Master startar BMW M3

Permalänk
Melding Plague

Nätdel från Cooler Master startar BMW M3

Välkända Cooler Master lanserar en ny serie nätaggregat riktade mot datorspelare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

GX750W... lådan och färgen... Corsair någon?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuppel
GX750W... lådan och färgen... Corsair någon?

Ögonen såg "Cooler Master", hjärnan läste "Corsair" tills jag såg ditt inlägg :S
Byt ut loggan så skulle det kunna vara en ny Corsair-modell

Permalänk
Medlem

Väldigt smart reklam för en nätdel.

Permalänk
Medlem

läste cooler masters , men så fort jag såg bilden så hade jag glömt det och trodde att det var ett corsair agg.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
läste cooler masters , men så fort jag såg bilden så hade jag glömt det och trodde att det var ett corsair agg.

Samma här.

Permalänk

60 ampere på 750 w...
corsairs 750 w ger ju 71 ampere om jag inte minns fel

Permalänk
Keeper of the Bamse

Oerhört misslyckat... ja tänkte "pinsamt att de råkat lägga fel logga i bagaget på bmwn"..

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

"Cooler Master visar dock att nätdelarna kan starta en BMW M3 för den som lämnat startkablarna hemma."

Dock hade dom startkablar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
"Cooler Master visar dock att nätdelarna kan starta en BMW M3 för den som lämnat startkablarna hemma."

Dock hade dom startkablar

Hehe jo precis. Och förutom startkablar så krävs ju tillgång till ett vägguttag också. Alternativt ett mobilt elverk. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

.. för alla vet att gamers också är bilfantaster. Right.

Permalänk

Ett bilbatteri har ju vanligtvis en kapacitet mellan 50 och 70 amperetimmar och maximal startkapacitet mellan 500-750 ampere. Nätaggets maxström är väl inte mer än den som står specificerad? Att vrida startmotorn borde ju kräva mycket mer än 60 A med tanke på batteriets nästan tio gånger högre startström.

Kanske är en liten motor i bilen dom testat som inte behöver lika mycket kräm för att vrida runt och tända.

Måste nästan gå ut och mäta hur mycket ström som egentligen behövs vid startögonblicket, någon som vet?

Möjligtvis att ett nätagg kan hjälpa starta en bil som har ett halvkasst batteri och bara behöver en liten boost.

Är skeptiskt tills någon har en bra förklaring.

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemcue
.. för alla vet att gamers också är bilfantaster. Right.

Haha, precis :>

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

lät rätt roligt när tjejen läste från lappen om vad dom gjort för att få de att funka

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Coolt

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemcue
.. för alla vet att gamers också är bilfantaster. Right.

Inte för att dra alla över en kam... Men ja:D

Permalänk

Jag skulle vilja se den där plåtlådan klara 60A kontinuerligt istället. Vore ett mycket mer intressantare test

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalked
Inte för att dra alla över en kam... Men ja:D

Hehe jag med :D. Men visst, jag har problem med batteriet på bilen så jag köper ett nätagg och portabelt elverk ist för startkablar. Man fick lite av det intrycket av videon.

Permalänk
Medlem

Hörde inte att dom sa något om 60A...

Permalänk
Medlem

750/12=62,5A men då lämnar vi absolut inget till -12 -5 +2,8 +3 +3,3 +5
Så vi är snäll å säger 60A

Vi börjar med en spekulation, om de stämmer som dom vill yrka på så varför säljs ens batteriladdare? Vanliga modeller ger bara 4-20A å kostar 600-2000:-
En batteriladdare för 60A får du betala minst 4000:-

Så kör vi lite fakta.
Jag äger 2 större billaddare
24A - Finns inte en chans i världen att nån bil vill starta med bara den!
60A - på effektläge 2 Spänning 2 så orkar den vrida igång en bensinmotor (men en klar överspänning 15v) på boost så knäpper den igång en diesel motor med (med överspänning på 18v)
Ett nätagg vikt 1½kg presterar likabra som en batteriladdare vikt 25-30kg?
Finns inte den minsta chans att spolar, dioder,ic-regulatorerna håller för den där belastningen.

Men att använda sina gamla nätagg som strömförsörjning till garage-stereon, långtidsladdare till batteri etc de funkar.

Jag slår i backen att dom har bygglat bort vissa kretsar i nätagg.
För i filmen då dem startar e-penisen så hörs inte den minsta tendens till att startmotorn suckar in vid start/drift...
Innan jag postade inlägg så var jag tvungen å kolla film en gång till, precis, man är blind ibland.
1:52 / 2:31
"Vi börjar med å koppla minus till bilen" men??? en jacka? å vad är det för kraftig röd kabel som går under jackan? Att man inte såg de tidigare. SCAM!!!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy

Ett nätagg vikt 1½kg presterar likabra som en batteriladdare vikt 25-30kg?
Finns inte den minsta chans att spolar, dioder,ic-regulatorerna håller för den där belastningen.

Precis vad jag hade på känn. Startade en gång min bil med 100amp booster/laddare, visst startade den men det märktes att det var lite klent med ström även fast det var en pjäs på hjul som uppskattningsvis vägde 30kg.

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem

Hade varit lite mer trovärdigt om de hade försökt starta utan hjälp så man fick svart på vitt att batteriet verkligen var dött. Söt tjej var det iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då ett primärswitchat nätagregat kör med relativ hög frekvens så behöver man inte så mycket järn i trafon, de blir lätta i förhållande till effekten, ta till exempel en Esab Origo arc 150, en elsvets som väger några kilo, anslutningseffekt på kanske 3KW, 150amp ut vid 16-20 volt kanske, i teorin så skulle den lätt starta en mindre bil, så vikten säger inte mycket. De starthjäplar man har i garaget behöver rejält med järn i trafon pga nätspänningens 50Hz, därav vikten.

Min Audi vill nog ha en 100-300A skulle jag tro, 1,9TDi, mitt batteri hade idag endast 364 Ampere startström, enl. normen EN, gick knappt igång, fick inhandla ett nytt batteri. Så för att få igång en BMW med ett nätagg som har strömbegränsning och lämnar ca 60-70 Amp tror jag inte på, kanske min gräsklippare på 12 häst

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk

Ge mig ett sådant nätagg så ska jag ta och Starta 740n här.. kommer aldirg i värden orka dra runt startmotorn. knappt så ens ett hyfsat nytt batteri startar den ibland..

skulle säga fejk. hoppas någon med en likadan bil köper ett agg och testar och verkligen ser om de funkar.

skulle säga att de tar lite mer varv för startmotorn + så har de lyset påå bilen tänt vilket kräver en hel del med. hade blinkat lite där dessutom.

Fejk enligt mig!

Alla som har hjälpt någon att starta en bil med en annans bil batteri vet att det kan vara redigt tjurigt. därför man slår av så mycket av lyse radio mm och ger motorn lite varv.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vi kanske inte ska låta det vara osagt att en körd/varm motor är betydligt mer lättstartad än en kall. Dessutom ser det ut att vara rätt varmt ute, så det underlättar egentligen ännu mer.

Jag säger inte att det inte är uppgjort, men vi måste ju ta in alla faktorer i detta resonemang

Visa signatur

| Intel i5 3770K @ 4.2 Ghz | Evo 212 | 24 GB 2400Mhz RAM | MSI GTX 1080 Ti | Corsair HX620W |

| Intel i7 4770 | Evo 212 | 32 GB RAM | GTX 970 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjältbrand

Måste nästan gå ut och mäta hur mycket ström som egentligen behövs vid startögonblicket, någon som vet?

Inte exakt, men det är i storleksordningen 100-200A, så dom kan bara glömma att agget skulle räcka för att starta en bil utan ett batteri i mellan

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

iofs är turbo motorer lättare att dra runt men tycker ändå det känns rätt mycke som båg.

Permalänk
Medlem

Tändningen ska dö så fort han kopplar bort batterikablarna, generatorn laddar inte tillräckligt stabilt. I alla fall inte på 740, stendör så fort man kopplar bort kabeln trots man varvar över 2 000 varv.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Nu vill vi se från sweclockers redaktion om det verkligen går

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Antar att skeptikerna här har tillgång till 2009-års modeller av bilarna dom visar här..inte? Det är skillnad på era gamla rostiga as till bilar och dessa nya med lättstartade turbomotorer, no offence

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!