Blinkande skärm på iMac 27"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrefreak
jag vet vad felet är.. Mac de är de som är felet svårare än så är det inte

*fruktansvärt* smaklöst och dåligt skämt.:( :S

Det är ju ungefär som att du skulle säga: "Rape is no laughing matter, unless you're raping a clown". :/ :S

Dåligt imo.:(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Lämna in skärmen, få en ny.

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk
Medlem

darrefreak : vilket fail.

Jag ringde nyss till Apple och då sa dem att jag kunde byta ut den eller få pengarna tillbaka (givetvis så vill jag ha en ny) så jag fick ett nummer till någon annan "central" där man får prata med någon. Dem hade stängt nu så jag får ringa imorgon bitti! Tack för all hjälp allesammans! Vet någon här hur lång tid det brukar ta att få en ny?

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natlie
darrefreak : vilket fail.

Jag ringde nyss till Apple och då sa dem att jag kunde byta ut den eller få pengarna tillbaka (givetvis så vill jag ha en ny) så jag fick ett nummer till någon annan "central" där man får prata med någon. Dem hade stängt nu så jag får ringa imorgon bitti! Tack för all hjälp allesammans! Vet någon här hur lång tid det brukar ta att få en ny?

Fråga centralen när du ringer imorgon?:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Thih, iförsej :)<3

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk
Medlem

Apple har släppt en ny firmware-uppdatering för iMac27 inatt, denna ska åtgärda blinkande bildskärmar. Provkör den vet jag.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Ta och väx upp istället. Kvalitetsproblem har nog de flesta tillverkare och Apple är inte undantaget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrefreak
jag vet vad felet är.. Mac de är de som är felet svårare än så är det inte

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Apple har släppt en ny firmware-uppdatering för iMac27 inatt, denna ska åtgärda blinkande bildskärmar. Provkör den vet jag.

Kollade in den och det var baara för gulaktig nyans på lcd-panelen, och det har inte min iMac.

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk
Medlem

Ringde imorse till en väldigt trevlig kille på Apple Support. Vi pratade säkert 45 minuter med varandra. Han guidade mig till en hemsida där det fanns en RIKTIG uppdatering till detta problem. Han sa sedan att om det skulle komma tillbaka så ska jag få en ny. Min iMac har funkat smärtfritt sen han visade hemsidan. Nu får vi se vad som väntar fram över..

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natlie
Kollade in den och det var baara för gulaktig nyans på lcd-panelen, och det har inte min iMac.

Nej? Det är däremot endast för "flickering displays" - dvs blinkande skärmar.

Citat:

Updates the display firmware on 27-inch iMac systems to address issues that may cause intermittent display flickering.

http://www.macrumors.com/2010/02/01/apple-issues-new-27-inch-...

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

På apple sa att det inte var den (och den hade jag redan uppdaterat min dator med, eftersom han frågade mig om jag hade uppdaterat datorn med den. ), och det var en helt annan webbadress jag fick än den du skrev, av honom.

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natlie
På apple sa att det inte var den (och den hade jag redan uppdaterat min dator med, eftersom han frågade mig om jag hade uppdaterat datorn med den. ), och det var en helt annan webbadress jag fick än den du skrev, av honom.

Självklart är det en annan adress, min var ju till en nyhetssida.

Det finns två olika firmware-uppdatering för detta problemet. Den senaste kom i natt.

http://support.apple.com/kb/DL998

Det är säkert den du installerat. Skönt att det verkar hjälpa än så länge i alla fall! Hoppas det håller i sig.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natlie
Ringde imorse till en väldigt trevlig kille på Apple Support. Vi pratade säkert 45 minuter med varandra. Han guidade mig till en hemsida där det fanns en RIKTIG uppdatering till detta problem. Han sa sedan att om det skulle komma tillbaka så ska jag få en ny. Min iMac har funkat smärtfritt sen han visade hemsidan. Nu får vi se vad som väntar fram över..

Hur funkar det?:) Hoppas att allt funkar smärtfritt för dig.:):D<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!