Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

iphone vs popcorn fingrar . nä tack nagel ftw

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Ni som har N900 eller nån telefon som "ska" vara uppkopplad konstant.
Vad kör ni för operatör?

Jag har telia kontantkort, finns en tilläggstjänst som heter "Mobilsurf Ofta"... 29kr i veckan för 100 MB

Vad är smidigast att byta till?

Telenor - fri surf?
Någon annan?

Har Telia då jag kan ringa morsan "gratis" och bara betala uppkopplingsavgift, sen prata i 5000 minuter eller nåt.. Haha! Finns det nåt liknande hos någon annan operatör?

EDIT:

Öhm..
Hur kollar jag mitt saldo?

*120# funkar inte, jag vill INTE ringa!
Har Telia

Permalänk

Jag kör med Tre och det funka bra för mig
Topphastighet: 10 Mbit/s
Pris: 149 kr/mån
Data som ingår: 10 GB data/mån
100 MB är inte mycket . ..Varför ringa morsan hon kan väl ringa dig

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem

Varför är Tele2 sist på marknaden när det gäller nya mobiler?

När jag ringde så sa det att "vi antagligen kommer att ta in den men vet inte när"...suck alltså.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Varför är Tele2 sist på marknaden när det gäller nya mobiler?

När jag ringde så sa det att "vi antagligen kommer att ta in den men vet inte när"...suck alltså.

För att kunna hålla låga priser. Tänk dig ett iPhone-erbjudande från Tele2, billigt all the way, konkurrenterna skulle darra...

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Ruggit nöjd med min N900.

Någon som provat fAPN och fMMS? Får det icke att fungera med Halebop :/ Provat att ja kan komma på.

Anyone?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-Zone~t§~
Jag kör med Tre och det funka bra för mig
Topphastighet: 10 Mbit/s
Pris: 149 kr/mån
Data som ingår: 10 GB data/mån
100 MB är inte mycket . ..Varför ringa morsan hon kan väl ringa dig

Hehe, ok! Är dock inget fan av TRE ;D
Jo, sant... Men har jag inte telia så ringer inte hon gratis till mig heller..

Permalänk
Medlem

Tre total verkar prisvärt, 700kr månaden, men då är det i princip fritt allting.

samtal ingår, 3000 min.. ingen pratar fan mer än 3000 min i måndaden, är ju 50 timmar 10 Gb datatrafik, sen kostar det. Gratis sms.

jaa.. nästan så det vore värt att byta till tre total. Åsikter?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Deras täckning.. Har kanske förbättrats på sistone dock Har man 700:- till det så varför inte

Permalänk

Du får väl titta på täckningstester som tidningen mobil har gjort... och då skiljer det bara någon procent=) . När det gäller det mobila bredbandet var ju faktist tre bäst vid senaste testen. Vet inte var du bor och rör dig men jag rör mig i stora delar av östergötland och har en jobbtelefon med telia och en privat (N900) med tre och skulle vilja säga att täckningen är likvärdig där jag är iaf .

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem

Folk har väl tidigare sagt att Tre inte har något 2G nät. Om du tillfälligt befinner dig i en tunnel så bryts väl uppkopplingen helt?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Tror tunnlar gennerelt inte är något problem då det inte finns några där jag bor .. Men kan säkert vara som du säger ..men vet inte säkert .

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem

Har Telenor abonnemang men la till 50 spänn i månaden för fri surf, ingen begränsning alls

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icee
Går fint om du har windows dator att ha igång windows media server (funkar säkert med linux också, vet itt hur bara), då dyker det datorn upp som en ikon i media spelaren.


Ska provas.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Folk har väl tidigare sagt att Tre inte har något 2G nät. Om du tillfälligt befinner dig i en tunnel så bryts väl uppkopplingen helt?

Tre köper in tjänsten 2g från telenor om jag inte minns fel. men vad folk nog sagt är att där Tre anser att de har bra 3G täckning, köper de inte in 2G. sen om de har bra 3G täckning där i verkligheten ( inte bara beräknat på papper) är en annan femma. finns några ställen i stockholm där Tre inte har nån 3G täckning, men där se anser sig ha det, o därmed inte köper in 2G. på dessa ställen kan man inte ringa alls med Tre. det är väll dock rätt få ställen.

frågan jags ställer mig angående 700 total. äre verkligen värt 8400 kr på ett år? visst, 3000 minuter att ringa för varje månad, men är man inte ens i närheten av att ringa 3000 minuter, så skulle i alla fall jag köpa nå billigare abonnemang från dem, o sen lägga till 10Gb surf för 160 kr/månad eller vad det kostar.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Gratisreklam för tillägg till telenors abonnemang:

3G-hastighet (350 kbit/s) 59kr/månad. Ej nån databegränsning.
Turbo 3G-hastighet (upp till 6 Mbit/s) 119kr/månad. Ej nån databegränsning.

Vad får man ut för upplösning ur tv-kabeln till N900?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murak
Vad får man ut för upplösning ur tv-kabeln till N900?

PAL.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Båda länkar till samma klipp och 720x480 var upplösningen på videon dom spelade upp, säger väl inget om vilket upplösning N900'an faktiskt levererar om jag inte har helt missat det.

Visa signatur

Stolt FRMare

Permalänk

TV-out fungerar förövrigt suveränt. Vi var ett gäng till Åre efter nyår och hade tyvärr glömt både VGA- och HDMI-kablaget hemma, men som tur hade jag med TV-out-kabeln till n900an. Så det blev att kopiera över filmerna till telefon och kolla film den vägen.

Den klarar att mata ut både PAL och NTSC, huruvida det är 768x576 respektive 720x480 vågar jag inte svara på. Ska försöka gräva fram det.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
Tre köper in tjänsten 2g från telenor om jag inte minns fel. men vad folk nog sagt är att där Tre anser att de har bra 3G täckning, köper de inte in 2G. sen om de har bra 3G täckning där i verkligheten ( inte bara beräknat på papper) är en annan femma. finns några ställen i stockholm där Tre inte har nån 3G täckning, men där se anser sig ha det, o därmed inte köper in 2G. på dessa ställen kan man inte ringa alls med Tre. det är väll dock rätt få ställen.

Tack för svaret.

Nån som har N900an och använder Tele2? Hur är datanedströmningen? Svårt att koppla upp sig mot internet? Funderar surfandet i telefonen normalt?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belseb
Båda länkar till samma klipp och 720x480 var upplösningen på videon dom spelade upp, säger väl inget om vilket upplösning N900'an faktiskt levererar om jag inte har helt missat det.

Nä, det har du ju rätt i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Tack för svaret.

Nån som har N900an och använder Tele2? Hur är datanedströmningen? Svårt att koppla upp sig mot internet? Funderar surfandet i telefonen normalt?

det är väll som de flesta 3g nät. Tele2 är dock rätt dyra sett till vad man får för pengarna.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Kort och gott, är nu nöjda med luren ni som har?

Katshing rinde vid lunch och sa att jag har en bokad.
Fundera på om jag ska ta den eller inte =&

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Kort och gott, är nu nöjda med luren ni som har?

Katshing rinde vid lunch och sa att jag har en bokad.
Fundera på om jag ska ta den eller inte =&

jag var grymt nöjd då jag hade telefonen. Fick en med döda pixlar så lämna tillbaka den men kommer definitiv köpa den så fort den jag kan få tag på en ny..
Gick från snyericsn w715 och bortsett från batteritiden är den överlägsen kan inte gemföra en telefon med wifi stöd mot en dator med telefon funktion dock
jag har inte haft en touch apps telefon tidigare så kan inte gämföra med något annat men känns som n900 är i top 3 av vad jag sett och testat. som är t.ex htc hero, n97, xperia, omnia, iphone
Det är så mycket som är bra med telefonen och så lite som är mindre bra.

tänkte nämna några saker jag störde mig på eller ogilla

Kameran: fota och filma för att vara en 5mega pixel så är den inte så bra som jag väntat mig, gryniga näst intill kladdiga bilder och filma var inte en succe heller. Vet inte hur mycket mjukvara uppdatering kommer göra åt det.. men har man inte jätte höga krav så funkar det.

batteritiden : hade "mobilen" i en vecka så bedömd på endast det. Vet inte hur lång tid det tar innan batteriet nått sin peak efficiency osv men med den klarade inte en hel dag utan laddning. jag hade alltid 3g/wlan funktion på helatiden samt ganska tuff användning ., men vid batteriet på peak efficiency och "normal" användning så tror jag den klara en dag och lite till kanske 2 om man är noga med att stänga av 3G/wlan

Alla har pratat så bra om wlanet men jag kan inte säga att den något bättre en min föregående telefon w715

Skärmen känns som om den kunde varit lite större då "telefonen" är en grym surfmaskin.

tv ut: sjukt coolt men känns som kvaliten kan ifrågasättas hann iofs bara testa på en äldre "tjock" tv men som inte ger "dålig" bild annars.

Vertical mode ?elloo. under utveckling ... någon har redan fixat det men för oss dödliga

Tangentbordet är riktigt bra när man lärt sig kunde dock fått lite mer yta så hade det kanske varit lite bättre..

Fixade en ZAGG full body shield: helt suveränt inge förlust alls på touchen riktig bra skydd utan att göra telefonen större men nästa ggn ska jag kolla så man slipper sätta på den på något man måste lämna tillbaka..

tänker inte gå in på allt som är bra men kan inte annat än hålla med alla på prisjakt om att n900 är grym mobi..ehem mini dator med telefon funktion.

!!! OBSERVERA !!!
jag har bara haft telefonen en vecka och kommer som sagt skaffa en ny så fort jag kan få ta på en. Som det ser ut så kan den bara bli bättre, stort utrymme för förbättring och man kan själv vara delaktig "intresserad semi nörd"

ps mms funkar finfint ds

pps sär skriv ning ock staffel kan förekoma kolla klockan och utan linser .. godnatt dds

]

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

ok, tack för feedbacken.

Har väntat sen 1 okt på denna, kan lika gärna vänta lite till.
Ingen brådska att inskassera denna.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ni som har denna. Hur kommer den att funka som jobbteleon?

Nu snackar vi kalender,mail,kontaket.
Annat är inte så intresant. möjligen gps ochså.

Men hört att den inte skall vara någon höjdare att ringa med stämmer det?
Hur funka den att synca mot tex Outlook ? (ej exchange)
Funka den bra som "extra minne" alltså funkar det att bara koppla till vilken PC som helst för att flytta filer?

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husky
Ni som har denna. Hur kommer den att funka som jobbteleon?

Nu snackar vi kalender,mail,kontaket.
Annat är inte så intresant. möjligen gps ochså.

Men hört att den inte skall vara någon höjdare att ringa med stämmer det?
Hur funka den att synca mot tex Outlook ? (ej exchange)
Funka den bra som "extra minne" alltså funkar det att bara koppla till vilken PC som helst för att flytta filer?

kvaliteten på ljud och ring funktionen är överlägsen alla telefoner jag tidigare haft och alla som gått från t.ex iphone till n900 säger att iphone är skit vs nokian..

kalendern är överlägsen .. sen kan du programera din egna kalender om du inte av någon udda anledning inte vara nöjd . en riktigt skön todo widget också

jag kopplade mina 4mail konton till den och det funka utmärkt .

gpsen testade jag aldrig jag har bra lokalsinne och om jag är på främmande ort så har jag mage att fråga någon plus att jag har en tomtom i nöd lägen
dock sägs det att mjukvaran behöver få sig en extra tit för att det ska vara ganska kasst . men det kommer antar jag "mobilen" är ny

32+16gig finns utrymme så det räcker och blir över och bara wlana in eller nokia suite för att överföra filer , jag la in 2 säsonger familyguy så man hade något att göra ifall man skulle behöva åka kommunalt

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör