2 fierfox med olika startisdor?

Permalänk
Medlem

2 fierfox med olika startisdor?

Tjenare!

Jag behöver ha två olika startsidor beroende vilken ikon jag klickar på på skrivbordet. Jag kör fierfox och vill alltså ha två olika fierfox. Går detta med endast ett program installerat?

Visa signatur

[ASUS P7P55D-E LX - moderkort - ATX - iP55] [Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz processor] [Deskstar 7K2000 - hårddisk - 2 TB - SATA-300]
[Corsair XMS3 minne - 4 GB - DIMM 240-pin - DDR3] [Corsair VX550W]
[Samsung Combo BD-ROM/DVD-RW, Bulk]
[PowerColor HD5750 - grafikadapter - Radeon HD 5750 - 1 GB]

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag vad du menar men förstå mig inte fel.
Kanske detta är en lösning som du inte tänkt på?

Finns under verktyg>inställningar sen startsida där du skriver in vilka startsidor som ska öppnas när du startar FF, alltså att du får upp båda sidorna samtidigt men i flikar.

Då har du istället En ikon med två sidor. Sen så är det bara att fippla sida bäst du vill hehe.

/S

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem

ja det är möjligt, bara att dra ut ikonen den brevid adressen som du vill ha som startsida ut på skrivbordet, så äre bara att klicka på den ikonen sen, en förenklad startsida

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K9_SWE
ja det är möjligt, bara att dra ut ikonen den brevid adressen som du vill ha som startsida ut på skrivbordet, så äre bara att klicka på den ikonen sen, en förenklad startsida

Grymt nice precis de jag ville! men hur får man sedan ikonen på skrivbordet snyggare än fierfox ikon? typ svt play ikon för svt

Visa signatur

[ASUS P7P55D-E LX - moderkort - ATX - iP55] [Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz processor] [Deskstar 7K2000 - hårddisk - 2 TB - SATA-300]
[Corsair XMS3 minne - 4 GB - DIMM 240-pin - DDR3] [Corsair VX550W]
[Samsung Combo BD-ROM/DVD-RW, Bulk]
[PowerColor HD5750 - grafikadapter - Radeon HD 5750 - 1 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joachimt
Grymt nice precis de jag ville! men hur får man sedan ikonen på skrivbordet snyggare än fierfox ikon? typ svt play ikon för svt

du högerklickar på den icon du vill ändra o sen går in på egenskaper/ändra icon o sen äre bara kolla om du hittar nån passande icon

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K9_SWE
du högerklickar på den icon du vill ändra o sen går in på egenskaper/ändra icon o sen äre bara kolla om du hittar nån passande icon

Nice men är de bara .exe filer som gäller då eller? för alla bilder funkar inte

Visa signatur

[ASUS P7P55D-E LX - moderkort - ATX - iP55] [Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz processor] [Deskstar 7K2000 - hårddisk - 2 TB - SATA-300]
[Corsair XMS3 minne - 4 GB - DIMM 240-pin - DDR3] [Corsair VX550W]
[Samsung Combo BD-ROM/DVD-RW, Bulk]
[PowerColor HD5750 - grafikadapter - Radeon HD 5750 - 1 GB]

Permalänk
Medlem

Eller .ico filer
Använd ConvertIco för att konvertera bilderna till .ico filer

Permalänk
Medlem

Grymt nice guys!

Sista problemet hur får man bort genvägspilen från loggan?

Visa signatur

[ASUS P7P55D-E LX - moderkort - ATX - iP55] [Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz processor] [Deskstar 7K2000 - hårddisk - 2 TB - SATA-300]
[Corsair XMS3 minne - 4 GB - DIMM 240-pin - DDR3] [Corsair VX550W]
[Samsung Combo BD-ROM/DVD-RW, Bulk]
[PowerColor HD5750 - grafikadapter - Radeon HD 5750 - 1 GB]

Permalänk
Medlem

Google: remove shortcut icon, lägg till xp, vista win7 om så behövs.

Permalänk
Medlem

Eller använd Rocketdock istället,
för snyggt samlade ikoner likt gränssnittet på en Mac.
Själv tar jag konsekvent bort alla (andra) skrivbordsikoner, för att det är snyggare.

Mvh

Permalänk
Medlem

Starta firefox med en av dessa parametrar bara.

firefox.exe -url www.sweclockers.com firefox.exe -new-window www.swelockers.com

http://kb.mozillazine.org/Command_line_arguments