Något lite halvskumt problem med ny dator!

Permalänk

Något lite halvskumt problem med ny dator!

Godkväll allesammans!

Igår så monterade jag i lite nya prylar i datorn (se spec nedan), allt gick fint med installation av windows osv. Installerade lite program, samt gjorde rekommenderade optimeringar när kör med SSD. Sen igår när allt var klart med installationer hit och dit var det dags för att prova spela Counter-Strike 1.6. I spelet har jag en liten info ruta med FPS, choke, loss, ping osv. Det flyter på fint för det mesta. Men emellan små laggar det för en kort sekund, har försökt kolla på min info ruta, men kan ej se några fps drop eller höga pingtider som skulle kunna vara orsaken till problemet.

Nya setupen är följande:

Asus Maximus Formula III
Intel Core i5 750
8GB Corsair minne
Intel X-25M G2 160GB system disk
Nvidia GeForce GTX275

Installerade program:

Windows Live messenger
Deamon Tools
Norton Internet Security 2010
Steam CS1.6
Intel SSD ToolBox
Ventrilo

OS: Win7 ultimate x64

Någon som har någon aning vad som kan orsaka detta ?

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Norton Internet Security 2010

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk

Misstänker själv det...hade dock på min förra äldre dator norton 360, men upplevde aldrig problem då. Internet Security bör väl inte ta mer system resurser?

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk

Det är verkligen katastrof ifall cs som är så pass gammalt ska behöva lagga till på en helt ny dator någon som har något tips på vad man kan göra.

CS ligger ju bara och belastar en kärna....verkar som norton också ligger på samma kärna. =/

Den är oklockad skall väl tilläggas.

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Ta bort allt som heter Norton och testa..?

Hackar det fortfarande kan du väl installera det igen om du nu gillar Norton.

Du råkar inte ha dubbla antivirusprogram eller något?

Som t.ex Telia med sitt "säker surf" paket, som för övrigt har slöat ner tre datorer jag har "fixat till" bara genom att avinstallera det skräpet.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

rätt inställningar?

Visa signatur

Main dator: i5 750 4Ghz, GTX 770 4GB, Intel SSD 80GB, 8GB Ram
Servern: Core 2 Duo, 4GB Ram, 4x2TB Lagring, Ubuntu Server 12.04

Permalänk
Medlem

Hur är det med rates och dylikt? Lätt att glömma om man är ivrig att komma igång efter formatering eller nybygge

Visa signatur

Asus p6t deluxe v2 - i7 920 d0 - Corsair Dominator 1600mhz - Ati Radeon 5970 - Intel x-25m g2 80 GB - WD Green Power 1 TB - Powered by Corsair HX1000w :)

Permalänk
Medlem

högerklicka på norton ikonen i systemfältet-->aktivera tyst läge och sätt på typ i en timme, om det inte funkar pröva att stänga av anitvirus automatiskt skydd ett kortis.

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asken
Ta bort allt som heter Norton och testa..?

Hackar det fortfarande kan du väl installera det igen om du nu gillar Norton.

Du råkar inte ha dubbla antivirusprogram eller något?

Som t.ex Telia med sitt "säker surf" paket, som för övrigt har slöat ner tre datorer jag har "fixat till" bara genom att avinstallera det skräpet.

Är inte jättesugen på avinstallation om jag verkligen inte måste.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av erCarN
rätt inställningar?

Japp configen är kopierad sen tidigare dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0v3
Hur är det med rates och dylikt? Lätt att glömma om man är ivrig att komma igång efter formatering eller nybygge

Jodå rates stämmer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fuskobot
högerklicka på norton ikonen i systemfältet-->aktivera tyst läge och sätt på typ i en timme, om det inte funkar pröva att stänga av anitvirus automatiskt skydd ett kortis.

Provade aktivera tyst läge ska prova stänga av auto-protect med återkommer

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk

Har nu provat både tystläge och autoprotect, men det hjälpte inte. Skapar jag en egen lanserver så upplever jag inte alls. Det är precis som det är något uppdatering lagg. Dubbelkollade nyss alla rates i cs och de stämde.

Förstår inte vad det kan vara men något är det som spökar asså

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Prövat att köra in nya nätverksdrivrutiner från tillverkarens hemsida? Kör du trådat eller trådlöst?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Prövat att köra in nya nätverksdrivrutiner från tillverkarens hemsida? Kör du trådat eller trådlöst?

Direkt tråd från modemet inte ens någon router emellan som stör! Nej har dragit in drivisarna från skivan som medföljde men borde kanske dra ner de nyaste från asus hemsida då!

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av creative_86
Direkt tråd från modemet inte ens någon router emellan som stör! Nej har dragit in drivisarna från skivan som medföljde men borde kanske dra ner de nyaste från asus hemsida då!

Ja om det finns kan det vara värt att testa.

Permalänk

Såg att det var de senaste...fruktansvärt skumt asså fattar inte vad det kan va...kan det var någor med Win 7 som ställer till det?

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Kollat windows update? Hade nämnligen samma problem och de försvann efter en vecka av användande (Cod4, Internet, uppdateringar). Gissar på uppdateringar.

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb