Permalänk

Skärm till MacBook

Jag har idag en äldre platt skärm som jag kopplar min MacBook till.

Det finns två nackdelar med denna icke-wide-skärm. När jag ställer in min externa skärm att vara bredvid min MacBooks skärm så kommerjag ju inte åt Dock eller t.ex. Firefox bokmärken p åden externa skärmen. Om jag väljer skärmdubblering blir formatet i den externa skärmen fel med stora svarta fält uppe och nere.

Jag har därför kommit till slutsatsen att jag behöver köpa en ny skärm som klarar MacBookens wide-format. Jag vill alltså använda skärmdubblering. Vilken av nedanstående skärmar rekommenderas:

LG 21.6" LCD W2243S-PF 1920x1080 1400 kr

Samsung 21,5" LCD Syncmaster 2233SN 1920 x 1080 1450 kr

BenQ 22" LCD G2222HDH 1920 x 1080 1500 kr

LG 21,5" LCD W2243T-PF 1920x1080 1550 kr

Fan, det är ju en djävla djungel det här med skärmar, jag har ingen koll alls. Vad ska jag tänka på? Jag vill också ha möjligheten att koppla min gamla stationära till den nya skärmen, men det bör väl vara ett smalt problem.

Tacksam för hjälp och råd.

Permalänk
Medlem

Du kan flytta meny och docka till den andra skärmen genom att dra den lilla "listen" över till andra skärmen.

Se min fina bild här:

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med macbooks men med min late 09 MBP så kan man koppla i mus, tangentbord, skärm och sedan sätta ner skärmen på MBP'n och trycka på en knapp på det externa tangentbordet så kommer bara den externa skärmen att användas :). Eller så gör du som B0bzor skrev om du vill ha båda skärmarna.

Permalänk

Härligt, då finns det egentligen inget "akut" behov av skärmbyte, även om det på sikt skulle vara bra med en wide-skärm. Tar gärna emot tips över vad jag bör tänka på där. Är mina exempel vettiga skärmar?

-HypeX. Låter smart, jag vill egentligen inte använda MacBook-skärmen också. Gick dock inte som du beskrev, men då har jag heller inget Apple-tangentbord ännu, så det kanske beror på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marzocchi2
Härligt, då finns det egentligen inget "akut" behov av skärmbyte, även om det på sikt skulle vara bra med en wide-skärm. Tar gärna emot tips över vad jag bör tänka på där. Är mina exempel vettiga skärmar?

-HypeX. Låter smart, jag vill egentligen inte använda MacBook-skärmen också. Gick dock inte som du beskrev, men då har jag heller inget Apple-tangentbord ännu, så det kanske beror på det.

Du ska kunna väcka datorn med vilket/n usb-tangentbord/mus som helst. Ha allt inkopplat, stäng locket och vänta tills den gått ner i vila sen trycker du på en knapp på musen så borde den vakna.

Jag har tyvärr inte så bra koll på skärmar i den klassen - men rent spontant så hade jag valt den dyrare LG:n utav de alternativen.. den har DVI-anslutning. Då slipper du köra med VGA eller bråka med HDMI-adapter till Benq:n.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)