Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tistatos
Vilka svenska Corp har vi som härjar i 0.0, å vad är möjligheterna att joina dem?

Swedish Aersopace Inc är med i Blade och bor i Founatin

Ginnungagaps Rymdfarargille är också med i Blade.

North Star Networks är med i Sytematic-Chaos och har mark i Esoteria

Svea Rike är med i Mostly Harmless och slåss om Fade/Pure Blind

De är dem jag känner till på rak arm och de är väl de största och äldsta svenska bolag som figurerar i 0.0. Jag kan inte svara för de andra men SAE är det lätt för de flesta svenskar att ansluta till.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Har just börjat om att lira lite lätt och tänkte höra om det finns något vänligt corp (gärna svenskt) som håller till i Gallente rymd.
Är fortfarande lite rostig och vill gärna få folk att prata med och kanske även fråga om hjälp.
Såg tråden om "Nordpolen" men dom verkade hålla till i Caldari rynd som jag förstog det. (rätta mig gärna om jag har fel)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torach
Nordpolen håller inte längre till i Caldari space utan i Amarr sen finns dom inte direkt längre heller då det har kommit upp ett nytt större svenskt corp som heter The Forgotten Navy. Vi består av en massa corp members från tidigare The Forgotten Herritage alliansen.

Gå in i kanalen The Forgotten Navy för att snacka lite med oss.

//Torachal

Som Torachal säger så har Nordpolen gått ihop med övriga delar ur The Forgotten Heritage alliansen och jag tror nog att alla inblandade är nöjda över det beslutet.

I samband med det så flyttade vi till Amarr. Vad är det som håller dig till gallente space förresten?

Välkommen att kika förbi kanalerna och snacka lite skit om inte annat.

//'Carthag Tsimpo'

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Som Torachal säger så har Nordpolen gått ihop med övriga delar ur The Forgotten Heritage alliansen och jag tror nog att alla inblandade är nöjda över det beslutet.

I samband med det så flyttade vi till Amarr. Vad är det som håller dig till gallente space förresten?

Välkommen att kika förbi kanalerna och snacka lite skit om inte annat.

//'Carthag Tsimpo'

Är igentligen ingen särskild anledning till att jag stannar i gallente space, har bara anständiga standings med dom.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Är igentligen ingen särskild anledning till att jag stannar i gallente space, har bara anständiga standings med dom.

Ah, jo då kan det kännas bökigt. Tog någon vecka innan man fick upp till lvl4:agenterna i området när man flyttade från caldari, men det tycker jag att det var värt.

Själv lägger jag missions på hyllan i några veckor då jag bara kommer ha min laptop att spela på. Så nu säljer jag min kronos för att istället investera lite i trade som förhoppningsvis ska ge lite utdelning under tiden istället.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Är igentligen ingen särskild anledning till att jag stannar i gallente space, har bara anständiga standings med dom.

Om du har standings bara för att köra "missions" så strunta i det. Wormholes är oändligt mycket mer lönsamt och de kan du hitta oavsett region.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem

Har inte satt mig in i vad riktigt Wormholes är och innebär
Tuffar bara runt för tillfället i min lilla Thorax och gör enkla missions.. Siktar dock mot en Deimos men är väll en månad bort eller så.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Har inte satt mig in i vad riktigt Wormholes är och innebär

Wormholes är pengar och ett fantastiskt effektivt sätt att lära sig EVE. Du och fyra kompisar med BCs och du drar in 100Mille per kväll. Håll koll på scannern bara.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av van Uber
Wormholes är pengar och ett fantastiskt effektivt sätt att lära sig EVE. Du och fyra kompisar med BCs och du drar in 100Mille per kväll. Håll koll på scannern bara.

Vad behöver man för att köra wormholes? Har en T2 Drake atm. Man måste ha lite probes va? Aldrig tittat på det så någon lite förklaring vore fint. Alternativt länk till någon bra guide på det hela vore perfekt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Vad behöver man för att köra wormholes? Har en T2 Drake atm. Man måste ha lite probes va? Aldrig tittat på det så någon lite förklaring vore fint. Alternativt länk till någon bra guide på det hela vore perfekt

En passiv Drake är ett billigt och bra alternativ som dessutom har plats för en scanner i highslot (om man inte vill köra än mer safe och sätta en cloak där, men då måste man förlita sig på att inte bli kvar sist där inne).

1. Scanna ut WH i "Known-space"
2. Hoppa igenom hålet och gör ett BOOKMARK på det
3. Åk till en safespot och cloaka medans er scannare lokaliserar alla sites
4. Börja beta av sites och håll koll på scannern efter "Combat Probes"
5. Dyker en Combat Probe upp. Göm er omedelbart.
6. När en site är klar, skicka in alt som bärgar alla vrak och börja med nästa.
7. Hoppa ut och sälj på marknaden
8. Upprepa

Scanning guide: http://www.youtube.com/watch?v=heYfTA00Idg

Sen finns det MYCKET mer att hålla koll på det jag listar här, men det är en början. Resten av nöjet är att lista ut det andra själv.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem

Jahopp .. så var man fast i träsket igen. Tack och lov att mina Myrmidons och annat godis fanns kvar annars vete tusan om jag hade orkat börja om igen :).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Goddagens

Har alltid varit sugen o testa EVE och kanske vore det dags nu när man inte spelar något annat.
Har läst och sökt på nätet efter olika nub guider men känner mig fortfarande lite lost in space
så att säga ;P
Såg oxå på EVE's hemsida att det finns ett buddy program med 30 dagars trial, någon som har
en sådan över och vill dela med sig kanske? isåfall tar jag tacksamt emot en sådan
Tar gärna emot tips med allt från vad jag ska välja för ras samt vad jag ska fokusera på till att
börja med, till bra länkar för mindre vetande hehe.

Tackar på förhand
Hayze

Permalänk

Detta låter jättekul, om nån har en sån 30 dagars buddy trial så tar jag också gärna en.

Permalänk
Medlem

Skicka er email till mig så fixar jag det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Skicka er email till mig så fixar jag det.

Kanon, har PM'at dig min email, tack för det

Permalänk

Har oxå skickat ett pm med min e-mail, och tackar oxå för hjälpen

Permalänk
Medlem

Tjena!

Böjrade nyss spela EVE igen efter ett långt uppehåll.

Letar ni fortfarande efter recruits? Har 10mil+ SP, är inte särskilt van vid PVP då jag mest gjort missions under mitt spelande.

Where do I sign up?

Visa signatur

Asus M3N-HT Deluxe/Mempipe | AMD Phenom II x4 3,2Ghz 955BE @ 3,6Ghz 1,34V | OCZ DDR2 PC8500 2x2Gb @ 5-5-5-15 1066Mhz | MSI GeForce 275GTX Twin Frozr

Permalänk
Medlem

Jag önskar att jag orkade komma in i eve, jag är 99% säker på att det är awesome när man väl "lär" sig spelet.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

ja det krävs lite tålamod

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags att dra igång mina 2 konton igen, haft över 1års "vila" från det och känner att suget börjar komma mer och mer.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazor
Tjena!

Böjrade nyss spela EVE igen efter ett långt uppehåll.

Letar ni fortfarande efter recruits? Har 10mil+ SP, är inte särskilt van vid PVP då jag mest gjort missions under mitt spelande.

Where do I sign up?

Vill du lära dig PvP? Kom till kanalen SAE ingame och hör dig för.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Entusiast

Jag och en till hade kanske tänkt att börja lira EVE tillsammans, finns det saker att göra för 2 spelare som kanske inte direkt har lust att ta det jätteseriöst med stora corps utan lira lite mer casual.

Några tips på vad man kan göra tillsammans? I stil med, 1 är strids pilot 1 är miner så blir man skyddad i tuffare zoner.. Kanske 1 Trader, 1 strids pilot osv.. Helt enkelt nått att göra för 2 personer, som känns meningsfullt!

Tack på förhand

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Jag och en till hade kanske tänkt att börja lira EVE tillsammans, finns det saker att göra för 2 spelare som kanske inte direkt har lust att ta det jätteseriöst med stora corps utan lira lite mer casual.

Några tips på vad man kan göra tillsammans? I stil med, 1 är strids pilot 1 är miner så blir man skyddad i tuffare zoner.. Kanske 1 Trader, 1 strids pilot osv.. Helt enkelt nått att göra för 2 personer, som känns meningsfullt!

Tack på förhand

Ni kan göra missions tillsammans, spela på marknaden och majna. Men någon form av PvP blir svårt i den kombinationen.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem

Var länge -länge- sedan jag spelade EVE. Det var vid release + 3 månader eller liknande. Har under lång tid känt ett sug över att byta tillbaka till ett "riktigt" MMO - och det är alltid EVE jag tänker på i det läget.

Tänkte mig nått i stil med Explorer/Miner eller så - får se då jag väl sätter igång var det faktiskt bär av.

Någon som har en Buddy Code och ett Corp dom skulle kunna rekommendera för en återvändare?

Visa signatur

Asus UL30VT
Server: core2duo E4400, 2GB RAM, 4x500GB raid 5 + 2x200GB HDD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeryn
Var länge -länge- sedan jag spelade EVE. Det var vid release + 3 månader eller liknande. Har under lång tid känt ett sug över att byta tillbaka till ett "riktigt" MMO - och det är alltid EVE jag tänker på i det läget.

Tänkte mig nått i stil med Explorer/Miner eller så - får se då jag väl sätter igång var det faktiskt bär av.

Någon som har en Buddy Code och ett Corp dom skulle kunna rekommendera för en återvändare?

pm:a din mail så skickar jag en buddy invite till dig om du vill

Permalänk
Medlem

Kan också skicka invite om det behövs.

Häng i kanalerna "Nordpolen" och "The Forgotten navy", två in-gamekanaler med många svenskar i. Hör dig för där om någon har ett företag som tar emot nybörjare. Annars kan de säkert hjälpa dig med frågor.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

Sheet vad tråkigt detta spel har blivit nu, är inte med i en corp heller.

Har spaceship command V, engineering V, electronics V, Gunnery V och tränar just nu Mechanic V (kanske glömt nån V skill) och gör inget annat än just det.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Sheet vad tråkigt detta spel har blivit nu, är inte med i en corp heller.

Har spaceship command V, engineering V, electronics V, Gunnery V och tränar just nu Mechanic V (kanske glömt nån V skill) och gör inget annat än just det.

Allt det där är ju lvl1-skills, är väl inget att whina/skryta om?
Det blir ju inte roligare än vad man gör det dessutom
Och när det kommer till lvl5 så tycker jag att jag själv inte ligger jättehett till

Karaktär 1:
43M SP, 55 skills på lvl5 av totalt 207 skills

Karaktär 2 och 3:
19M SP, 30 skills på lvl5 av totalt 92 skills

Karaktär 4:
13M SP, 18 skills på lvl5 av totalt 63 skills

Karaktär 5:
5M SP, 9 skills på lvl5 av totalt 28 skills

Och mina skill-planer sträcker sig minst 1-2 år frammåt

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Allt det där är ju lvl1-skills, är väl inget att whina/skryta om?
Det blir ju inte roligare än vad man gör det dessutom
Och när det kommer till lvl5 så tycker jag att jag själv inte ligger jättehett till

Karaktär 1:
43M SP, 55 skills på lvl5 av totalt 207 skills

Karaktär 2 och 3:
19M SP, 30 skills på lvl5 av totalt 92 skills

Karaktär 4:
13M SP, 18 skills på lvl5 av totalt 63 skills

Karaktär 5:
5M SP, 9 skills på lvl5 av totalt 28 skills

Och mina skill-planer sträcker sig minst 1-2 år frammåt

Näe, men redan lv1 skills får en att tröttna på spelet.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Näe, men redan lv1 skills får en att tröttna på spelet.

Vad använder du dina skills till då?

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

man börjar med att träna skills till lvl 3 bara, då har man en bra grund att stå på. Sen jobbar man upp dom till lvl 4 så klarar man sig bra. Vill man börja använda T2 saker så tränar man upp till lvl 5.

1a kontot har 147 skills varav 29 är på lvl 5. Han kör lvl 4 missions solo och pvpar samt är full skillad mining booster
2a kontot har 133 skills varav 29 är på lvl 5. Han kan mina allt med t2 kristaller samt köra lvl 4 missions solo.
3dje kontot har 127 skills varav 27 är på lvl 5. Han är en full skillad miner bara.

Man behöver inte alla skills på lvl 5, det är roligare om man tar dom viktigaste skillsen bara för då kan man mera
Alla skill plans sträcker sig minst 1½ år frammåt.

Hittade precis en video på nästa expansion... Yay

http://gamertube.com/video-1838853-EVE Online: Tyrannis Teaser Trailer

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)