Permalänk
Avstängd

Jag tycker som en annan snubbe här, de pengarna du vunnit ska du lägga in på banken, kanske köpa några bra aktier osv, och inte slösa dem på skit. Däremot kan du ju spara de inkomstena du får och kanske slösa lite mer än vad du annarsa skulle göra efter som du har en "säkerhet" på banken. Vi vill sedan ha en bild eller bevis på att du vunnit, samt ditt kontonummer med alla siffror samt expire date så vi kan utforska själva om du ljuger eller inte.

Permalänk
Medlem

angående hembiopaketet skulle jag hellre satsa på mindre satelliter istället för dessa golvhögtalare då ditt rum är för litet för dem.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=314011 samt en reciver till dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
angående hembiopaketet skulle jag hellre satsa på mindre satelliter istället för dessa golvhögtalare då ditt rum är för litet för dem.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=314011 samt en reciver till dem.

Dom känns ju verkligen inte ett dugg prisvärda jämfört med XTZ t.ex. tycker jag.

Permalänk

Ni som klagar på att jag ska lägga pengarna på något annat kan jag säga att det kommer inte vara några problem att köpa/göra några andra saker i framtiden. Just nu är det en dator, tv och saker till de som jag vill ha.

Efter mycket läsande i andra trådar har jag förstått att i5 är ungefär lika bra som i7 i spel? Eftersom spela är det jag kommer göra med datorn drog ihop ett i5 paket:

http://pici.se/pictures/qosPeYRFg.jpg (glömde h50-kylaren i paketet)

Vad tror ni om det? Tog det moderkortet för att de har stöd för fler grafikkort och USB 3.0.

Var förresten nere i stan en sväng i kväll och köpte följande saker på MediaMarkt:
Qpad 5k
Qpad Heaton Mousepad
Sennheiser HD555
Zalman Mick Clip-On
Logitech G110

Ska testa de nya grejerna imorgon och eventuellt också köpa Tv'n som jag länkat tidigare. Någon som har några invändningar mot att köpa den samsung-tvn?

Mvh Simon

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Medlem

Egentligen kan du köpa i5 och 5870, lägg 12000 på datorn, du kommer inte märka någpn skillnad

Eller ska du spela Crysis på 46-tummarn?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galapagos
TROLL !

Bild på vinstkupongen eller printscreen om du spelade på nätet or It didnt happen.

Du är en extra dålig jävla sopa.

Permalänk
Medlem

skulle INTE rekomendera samsungs led-lcd! Stor risk för clouding. Kompisen har det på sin.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=241223

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | GIGABYTE X570 AORUS MASTER | 32GB Corsair Vengeance RGB PRO | Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB AORUS MASTER

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lingon
http://www.dustinhome.se/pd_5010374739.aspx

Är den TV'n mycket bättre än samsungen? Den var ju lite billigare iaf.
Vad tror ni om datorn jag länkade?
Kommer man kunna maxa alla spel som kommer ut i år och nästa år med den? Är ju iofs inga större problem att uppgradera den

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk

Om du vill ha det lite snabbare så ska du sattsa på en i7 860. Den är nog mer passande för din budget. Jag vet inte om du kommer överklocka din dator men om du ska så skulle jag nog ha valt en i7 920 eller tagigt 8gb minnen eller corsair dominator gt-4gb.

Angående chassival. Det spelar kanske roll hur tyst din dator är. Jag kan rekomendera Antec p193. Jag vet inte så mycket om det chhassi som du nu har valt men jag vet att Antec gör mycket bra och tysta chassin. Tror inte att kylningen blir något problem heller. Annars kan du ta ett corsair obsidian, men då får du lägga till 1000kr.

Sen funderade jag lite på din dvd/bluray-brännare. Min dvd-brännare som jag köpte lät som fan. Om du nu ska använda den till bluray-spelande så skulle iaf jag välja en riktig bluray-spelare. Som sagt så lät min dvd aldeles för mycket. Vet inte om det är då för alla men jag skulle inte vilja se en film på 2h i det ljudet. Om folk själva kan rekomendera den så slå gärna till då men annars ska du nog vara lite försiktig.

Hoppas att det har hjälpt lite. Har inte läst hela forumet så om jag har repeterat något nu eller så så var det inte meningen.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazerlarz
Är den TV'n mycket bättre än samsungen? Den var ju lite billigare iaf.
Vad tror ni om datorn jag länkade?
Kommer man kunna maxa alla spel som kommer ut i år och nästa år med den? Är ju iofs inga större problem att uppgradera den

den tv:n är mye bättre asså ska man helt ärlig så har inte samsung mye att komma med idag... deras LED-skärmar kör nyttjar inte ens LED tekniken som dom ska... *finns massa trådar om detta på hembio-forum* Plasma-tv har fortfarande den bästa bilden idag *Pioneers kuro serie* men vill man dom nya balla LED-skärmarna som finns som också har riktigt bra bild så satsa på en LG..

tex: http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/... då dom nyttjar LED-tekniken fullt ut och har därför mye bättre bild än samsungen.

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrooPnet
den tv:n är mye bättre asså ska man helt ärlig så har inte samsung mye att komma med idag... deras LED-skärmar kör nyttjar inte ens LED tekniken som dom ska... *finns massa trådar om detta på hembio-forum* Plasma-tv har fortfarande den bästa bilden idag *Pioneers kuro serie* men vill man dom nya balla LED-skärmarna som finns som också har riktigt bra bild så satsa på en LG..

tex: http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/... då dom nyttjar LED-tekniken fullt ut och har därför mye bättre bild än samsungen.

Samsungen har också fått bäst i test massa gånger, även nyligen.
Så det är inte så lätt att säga saker och ting så säkert som du gör.

Permalänk
Medlem

Om det rör sig om så stora summor som 50k så hade jag rekomenderat att du inte bara tittar på själva datorn utan lite saker runt omkring.

En bra stol du är bekväm med.
Ett höj och sänkbart bord kanske.
En stor bildskärm, möjligtvis storbilds tv eller kanske alternativt en multiskärm lösning med 2-3 st skärmar.
En bra ljudanläggning etc.

Eftersom det redan har kommit massor med ideer kring ljud/bild etc så tar jag några exempel på möbler nedan

Stolar finns för diverse priser.
Det svårt att säga vad det kan kosta mao, men om du vill köpa en kvalitetsstol med kännt märke så blir det några tusenlappar du får lägga ut gissningvis 5-8k (men det finns mycket dyrare också).
Ett bra höj och sänkbart bord kostar något generellt något mera.

Ev kan möblerna köpas begagnat på tex bafab eller blocket.
---
See tex http://www.bafab.se/begagnat.asp?mid=12
Tänk på att just bafab säljer främst till företag och priserna är default ex moms.
Vissa aktörer ger garanti även på begagnade saker.
---
Lite pris gissningar nedan, ta alla prisuppgifter med en nypa salt, men som generella riktlinjer kan det vara värda att skumma.
En begagnad märkesstol från bafab enligt ovan kanske går på ca 2-3k (nypris ink moms kanske runt 5k?)
Ett borde kanske drygt 6-8k (gissar att motsvarande nypris ink moms kanske 10-12k)

Priserna på välkända märkesmöbler för kontorslandskap är dock ganska stabila och du kan förmodligen få tillbaka en hyffsat stor andel av inköpspriset vid ev framtida försäljning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Samsungen har också fått bäst i test massa gånger, även nyligen.
Så det är inte så lätt att säga saker och ting så säkert som du gör.

jo det är det faktiskt då det handlar om ren teknik... samsungen är inte en dålig tv som så men om du letar runt lite så kommer du att hitta att det samsung gjort är att byta ut lys-rören i tvn mot LED och kallar den därför för en LED tv... problemet med det är att dom kör med alla leds på hela tiden medans LG m.m nyttjar tekniken bättre genom att selektivt sätta på/stänga av dom leds som är bakom områden som ska vara mörka. detta ger dessa apparater en orehört mycket bättre kontrast och svärta efter som dom inte behöver blocka ljuset bakifrån på samma sätt. båda skärmarna är ju fortfarande LCDs i botten... dvs dom har samma panel så skärpa å sånt är desamma...

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem

IKEA har också höj och sänkbara grejer till bra priser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrooPnet
jo det är det faktiskt då det handlar om ren teknik... samsungen är inte en dålig tv som så men om du letar runt lite så kommer du att hitta att det samsung gjort är att byta ut lys-rören i tvn mot LED och kallar den därför för en LED tv... problemet med det är att dom kör med alla leds på hela tiden medans LG m.m nyttjar tekniken bättre genom att selektivt sätta på/stänga av dom leds som är bakom områden som ska vara mörka. detta ger dessa apparater en orehört mycket bättre kontrast och svärta efter som dom inte behöver blocka ljuset bakifrån på samma sätt. båda skärmarna är ju fortfarande LCDs i botten... dvs dom har samma panel så skärpa å sånt är desamma...

Ja, men med den teknik LG använder så får man halo-artefakter också, mer eller mindre.
Så det är inte så enkelt att den ena tekniken nödvändigtvis är bättre än den andra där heller.
Båda har sina styrkor och brister.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Jag tycker som en annan snubbe här, de pengarna du vunnit ska du lägga in på banken, kanske köpa några bra aktier osv, och inte slösa dem på skit. Däremot kan du ju spara de inkomstena du får och kanske slösa lite mer än vad du annarsa skulle göra efter som du har en "säkerhet" på banken. Vi vill sedan ha en bild eller bevis på att du vunnit, samt ditt kontonummer med alla siffror samt expire date så vi kan utforska själva om du ljuger eller inte.

Suck...
Måste du se bevis på att han har pengar innan du hjälper honom?
Varför måste alla klaga för att han har vunnit pengar? avensjuka tror jag...

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Har ni nått tips på någon bra TV som är mellan 42 och 46tum. LED är inget krav bara det är en platt-tv haha

Sen tror jag att jag kör på en i5-rigg med ETT 5870 och ett lite billigare moderkort. Kan ju alltid uppgradera i framtiden.

Kan någon länka ett bra ljudssytem som man kan koppla till dator och tv för cirka 6-8k?

Mvh Simon

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazerlarz
Har ni nått tips på någon bra TV som är mellan 42 och 46tum. LED är inget krav bara det är en platt-tv haha

Sen tror jag att jag kör på en i5-rigg med ETT 5870 och ett lite billigare moderkort. Kan ju alltid uppgradera i framtiden.

Kan någon länka ett bra ljudssytem som man kan koppla till dator och tv för cirka 6-8k?

Mvh Simon

Det bästa sättet att hitta en tv du gillar är att åka och titta på dom... man kan som du kanske märker sitta och disskutera vilken som är bäst och varför men i slutändan handlar det om vilken just du gillar mest. åk till onoff lr nått liknande å titta och jämför!

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazerlarz
Kan någon länka ett bra ljudssytem som man kan koppla till dator och tv för cirka 6-8k?

Nu känner jag mig rätt tjatig, men:
http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hemmabio-hifi/hemmabio-for...
http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/hogtalarpaket/xtz-80-5...

Permalänk

Om ingen har något att säga emot detta paket tror jag att ja lägger en beställning på det imorgon

http://pici.se/pictures/iHleUiXTZ.jpg

Tack för att du länkade ljudsystemet Kilroy, hade svårt att hitta en svensk butik som sålde XTZ som du tipsade om!

Kanske blir att man drar iväg en beställning på högtalarna imorgon också? Eller finns de några andra bättre i samma prisklass?

Stort tack för all hjälp!

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazerlarz
Om ingen har något att säga emot detta paket tror jag att ja lägger en beställning på det imorgon

http://pici.se/pictures/iHleUiXTZ.jpg

Stort tack för all hjälp!

Det finns många slantar att spara där om du endast ska spela på datorn.... Jag tycker i alla fall att det är dumt att slänga ut massor utav pengar bara för att man kan.

SSD disken kommer du inte ha någon nytta av, så där kan du spara 2000.

Du behöver verkligen INTE en processor för 2700.

Där har du flera tusenlappar du kan lägga på annat.

Sen varför inte bygga datorn själv?

Att bygga ihop datorn är ju halva nöjet med att köpa datordelar, lyckoruset man får när man trycker i ett maffigt grafikkort i PCI porten till exempel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Det finns många slantar att spara där om du endast ska spela på datorn.... Jag tycker i alla fall att det är dumt att slänga ut massor utav pengar bara för att man kan.

SSD disken kommer du inte ha någon nytta av, så där kan du spara 2000.

Du behöver verkligen INTE en processor för 2700.

Där har du flera tusenlappar du kan lägga på annat.

Sen varför inte bygga datorn själv?

Att bygga ihop datorn är ju halva nöjet med att köpa datordelar, lyckoruset man får när man trycker i ett maffigt grafikkort i PCI porten till exempel.

Kommer installera Windows 7 på SSD'n och den ska vara riktigt snabb och fått många bra omdömen.
Att jag inte bygger ihop datorn själv är för den extra garantien och att inget ska gå fel. När jag endå betalar så pass mycket är det värt 800kr för att få det fungerande imo.
Är i valet och kvalet om jag ska köpa en 750 eller 860, vilken är bäst för SPEL?

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazerlarz
Kommer installera Windows 7 på SSD'n och den ska vara riktigt snabb och fått många bra omdömen.
Att jag inte bygger ihop datorn själv är för den extra garantien och att inget ska gå fel. När jag endå betalar så pass mycket är det värt 800kr för att få det fungerande imo.
Är i valet och kvalet om jag ska köpa en 750 eller 860, vilken är bäst för SPEL?

SSD är bra och absolut prisvärt om man har pengarna, bygga ihop datorn själv kan vara kul men fy fan, orka. 800 spänn för att någon annan ska göra det åt mig känns som ett klipp!

860n är bättre än 750, men den är långt ifrån 1000 kronor bättre.
Enda anledningen till att köpa 860n är om du vill ha hyperthreading.

Här är en bra och enkel jämförelse mellan dom:
http://www.anandtech.com/bench/default.aspx?p=109&p2=108&c=1

Permalänk

Tack för all hjälp Kilroy, du är min hjälte!
Kommer nog beställa datorn jag länkade sist med en 750-processor. Sen kommer jag dra iväg en beställning på ljudpaketet du länkade förut också.

Nu återstår bara TV-n, ska åka till netonnet och mediamarkt imorgon och kolla lite med egna ögon.
Snart kommer mitt drömrum vara inrett

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Medlem

Vad behöver han för kablage för högtalare respektive dvd, tv o dator då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Vad behöver han för kablage för högtalare respektive dvd, tv o dator då?

Dom har väldigt bra hjälp och support på fyndbörsen, jag hade mailat dom och frågat lite.

Jag hade kopplat HDMI med bild och ljud från datorn till förstärkaren sen vidare med hdmi från den till TVn.
Samma sak med dvdn, HDMI-till förstärkaren. Eller om det är en gammal dvd, scart till tvn men ljudet optiskt till förstärkaren.

Sen vanliga högtalarkalbar till högtalarna, vet inte om 0.75mm eller 1.5mm lämpar sig bäst. Maila fyndbörsen och fråga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Samsungen har också fått bäst i test massa gånger, även nyligen.
Så det är inte så lätt att säga saker och ting så säkert som du gör.

De mer ingående testerna brukar väl i och för sig inte lovprisa samsungs led-lcds i lika stor utsträckning. Och gör de det tar de garanterat inte hänsyn till betraktningsvinklar.

Och datorskärmarna, aj aj aj.
Snacka om att prioritera fel.
Titta runt i bildskärmsforumet om det inte blir några bra förslag här.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Bra att du igorerar vissa personers avundsjuka.

Datorpaket du valt är kanonbra, kör på det.

När det gäller rummet, så kan du ringa Kanal 5 och Roomservice så fixar dom det.

Lycka till med köpet.

Enjoy your new computer and tv dude.

Mvh AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
De mer ingående testerna brukar väl i och för sig inte lovprisa samsungs led-lcds i lika stor utsträckning. Och gör de det tar de garanterat inte hänsyn till betraktningsvinklar.

Om man har TVn så att man tittar på den rakt framifrån är ju betraktingsvinklar en aspekt som betyder väldigt lite.
Hur man väljer att prioitera och välja skiljer sig väldigt mycket.
Jag vet inte själv vad jag tycker är bättre, men det verkar vara jävligt svårt att välja rätt med TV till skillnad från t.ex. grafikkort och processor.

Men när man påstår att local dimming per automatik gör en TV bättre än en utan så är man lite ute och cyklar tycker jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Och datorskärmarna, aj aj aj.
Snacka om att prioritera fel.
Titta runt i bildskärmsforumet om det inte blir några bra förslag här.

Prioritera fel?
Du menar, prioritera på ett annat sätt än du gör?

Vad man själv tycker är viktigt, bra och värt skiljer sig en hel del vettu.