Kan man lita på GameShop.se ??

Permalänk
Medlem

Kan man lita på GameShop.se ??

Hej!

Då någon utav mina grannar snott min allra första konsoll, PS1an från vår vind så letar jag efter en ny..

Hittade denna sidan men tyckte att priserna var misstänksamt låga..

GameShop

Vad tror ni? Är det något lurt, funkar PS1an eller är det något jag missat??

Tar gärna emot andra tips där man kan skaffa en fungerande PS1a billigt..

Permalänk

Verkar ha fått bra kritik på prisjakt: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=237

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Finns så många Ps1or som fortfarande fungerar så är nog inget konstigt med dem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Verkar ha fått bra kritik på prisjakt: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=237

Mm, men det finns ju sidor som använder sig av "falska" kommentarer för att det ska se bra ut..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crille90
Finns så många Ps1or som fortfarande fungerar så är nog inget konstigt med dem

Jo, fast jag har sett det som billigast för typ 400-500 på tradera o blocket..

Permalänk
Medlem

Har handlat där tre gånger och har funkat bra då i alla fall dock bara som du länka till nu gamla konsoller.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Gameshop är bra, varit där själv ett par - 5 gånger och en polare har köpt en hel del därifrån om jag ej minns fel.

Permalänk
Medlem

Ok, tack för allas övertygan ska nog köpa PS1an

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daka64
Mm, men det finns ju sidor som använder sig av "falska" kommentarer för att det ska se bra ut..

Jo, fast jag har sett det som billigast för typ 400-500 på tradera o blocket..

Oj, har själv sett PSOne går för 100-200 kr på tradera. Inget värde i dem idag.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daka64
Mm, men det finns ju sidor som använder sig av "falska" kommentarer för att det ska se bra ut..

Ja, fast när det finns över 4 sidor med positiva kommentarer så inser man att det är riktiga

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Handlade där för ca 7 år sedan och då funkade allt perfekt. Vet dock inte hur det är idag.

Visa signatur

MSI B85M-P33 mATX, Intel Core i5 4440 3.1 GHz, 8GB CL9 1600MHz , ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daka64
Mm, men det finns ju sidor som använder sig av "falska" kommentarer för att det ska se bra ut..

Jo, fast jag har sett det som billigast för typ 400-500 på tradera o blocket..

Gameshop använder systematiskt falska kommentarer på prisjakt och säkert andra sidor.
Läs deras villkor, dom vägrar följa distansköpslagen och andra lagar.
Min polare ska möta Gameshops ägare i tingsrätten för att han ångrade ett köp på ett spel av dom förra året :). Ska bli intressant att se vem som vinner

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Gameshop använder systematiskt falska kommentarer på prisjakt och säkert andra sidor.
Läs deras villkor, dom vägrar följa distansköpslagen och andra lagar.
Min polare ska möta Gameshops ägare i tingsrätten för att han ångrade ett köp på ett spel av dom förra året :). Ska bli intressant att se vem som vinner

Jaha, nu blev man återigen osäker.. :/

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa en beggad PS2 då? De klarar ju ps1 med ? Kan ju inte skilja allt för mycket och du kan
dessutom spela ps2 spel om du känner för det.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

En vän till mig bokade ett exemplar av Street Fighter IV över nätet hos GameShop, men valde sedan att avboka spelet. GameShop valde dock att inte acceptera detta utan har skickat ut fakturor efter fakturor (även fast dom inte skickat ut spelet, vilket min vän valde att avboka). Det har gått så pass långt nu att båda partner snart kommer mötas i en rättegång.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Gameshop använder systematiskt falska kommentarer på prisjakt och säkert andra sidor.
Läs deras villkor, dom vägrar följa distansköpslagen och andra lagar.
Min polare ska möta Gameshops ägare i tingsrätten för att han ångrade ett köp på ett spel av dom förra året :). Ska bli intressant att se vem som vinner

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
En vän till mig bokade ett exemplar av Street Fighter IV över nätet hos GameShop, men valde sedan att avboka spelet. GameShop valde dock att inte acceptera detta utan har skickat ut fakturor efter fakturor (även fast dom inte skickat ut spelet, vilket min vän valde att avboka). Det har gått så pass långt nu att båda partner snart kommer mötas i en rättegång.

Samma kompis eller två fall??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Varför inte köpa en beggad PS2 då? De klarar ju ps1 med ? Kan ju inte skilja allt för mycket och du kan
dessutom spela ps2 spel om du känner för det.

Heh, jag vill för det mesta ha PS1an som en slags symbol på min hylla.. Det var min första konsoll, blev dock stulen för 3 månader sen..

Permalänk

Gå och fråga ut dina grannar, nita den som börjar tveka

Visa signatur

| I5 2500K | GTX 560Ti | MSI P67A-GD55 | Corsair Vengeance 8GB |

Permalänk
Medlem

haha, det bor en hel del grannar här

Och jag skulle nog inte hinna långt innan polisen tar mig för misshandel xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daka64
haha, det bor en hel del grannar här

Och jag skulle nog inte hinna långt innan polisen tar mig för misshandel xD

tufft

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Avstängd

Dom är att lita på, beställde Resident Evil Zero till gamecube i söndags och idag tisdag har jag spelet i handen, repfria skivor, omslaget helt och inte någon vikt sida i manualen.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Synd att du bodde i göteborg, jag har 2st fungerande ps1 med "tillbehör" i parallellporten

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Synd att du bodde i göteborg, jag har 2st fungerande ps1 med "tillbehör" i parallellporten

Finns ju frakt från DHL t.ex? ^^

Permalänk
Avstängd

Ah, "parallellporten", sådan har jag kvar.. Chip i ena och ActionReplay i den andra, båda kunde man koppla till PC för att ändra savegame mm.

Men dessa har en förmåga att överhetta PS1ans "CPU"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Dom är att lita på, beställde Resident Evil Zero till gamecube i söndags och idag tisdag har jag spelet i handen, repfria skivor, omslaget helt och inte någon vikt sida i manualen.

Va fodralet in plomberat ;)? För Gameshop har som vana att ta bort all in plombering så man inte kan ångra köp.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Gameshop använder systematiskt falska kommentarer på prisjakt och säkert andra sidor.
Läs deras villkor, dom vägrar följa distansköpslagen och andra lagar.
Min polare ska möta Gameshops ägare i tingsrätten för att han ångrade ett köp på ett spel av dom förra året :). Ska bli intressant att se vem som vinner

Tingsrätten för _ETT_ spel? Jag har förlorat allt hopp om mänskligheten.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Va fodralet in plomberat ;)? För Gameshop har som vana att ta bort all in plombering så man inte kan ångra köp.

Gamecube spel tillverkas inte längre så det var redan begagnad

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Beställde precis CoD MW2 från Gameshop. Ringde och hörde om de kunde skicka cd-nyckeln i förväg eftersom det hade trevligt kunna spela i helgen.

Fick höra att det inte gick egentligen enligt distansköpslagen, bruten försegling osv. Efter viss fundering lovade de dock att om jag uttryckligen skrev i orderns "Övriga noteringar" att de fick öppna lådan skulle de fixa det.
Att spelet aktiveras på Steam och då svårligen kan skickas tillbaka i vilket fall som samt att de var garanterade betalning direkt via kontokort spelade nog också in.

Upp med plasten, beställa, betala och drygt 20 minuter senare dimper nyckeln ned i epostlådan.

Så de verkar då både ha koll på reglerna runt e-handel, vara serviceminded, snabba och ha helt ok priser. Jag är nöjd.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Tingsrätten för _ETT_ spel? Jag har förlorat allt hopp om mänskligheten.

Skrivet av muSashi:

Va fodralet in plomberat ;)? För Gameshop har som vana att ta bort all in plombering så man inte kan ångra köp.

Skrivet av muSashi:

Gameshop använder systematiskt falska kommentarer på prisjakt och säkert andra sidor.
Läs deras villkor, dom vägrar följa distansköpslagen och andra lagar.
Min polare ska möta Gameshops ägare i tingsrätten för att han ångrade ett köp på ett spel av dom förra året :). Ska bli intressant att se vem som vinner

Det stämmer 100%. får problem med köpet, då e det bara skita i allt.. Jag och mina vänner kommer aldrig att handla hos gameshop iallfall..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Den sämsta webbutiken jag har handlat ifrån. Beställde spel. När den kom var den trasig, utan plombering och stämde inte med beskrivningen på websidan (istället för Limited Edition var vanlig och import). När jag har kontaktat kundtjänst ville dom inte lyssna och ta emot spelet tillbaks plus blev jag utskäld och även hotad med tingsrätten osv. av personen som heter Mohammad och som kallar sig för chefen av Gameshop. Helt sjukt!! Kommer aldrig mer handla från Gameshop. Stay Away from Gameshop!!

Permalänk
Medlem

Köpte mitt GTA IV till PS3 där april 09, kom efter 2 dagar. Så dom är nog pålitliga.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X