Sämsta Skräckfilmerna Du sett

Permalänk
Medlem

Senaste Cube filmen...Freddy vs Jason var ingen höjdare heller, borde stå parodi.

Permalänk
Medlem

Jag tycker "Det" sög grymt.

Sen råkade jag se Jason X men vet inte om den ska vara allvarlig, likaförbannat var den kass.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

shrooms. fy fan va dålig

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Death Tunnel.

Nuff said!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Drag me to hell är den sämsta jag kan komma ihåg iaf. Resten har väl varit så kassa att jag helt enkelt glömt bort dem.

Den här filmen var ju en komedi och inte skräck. Vet inte om det kanske var meningen iofs, men jag blev grymt besviken då jag förväntat mig en rysare.

Permalänk
Medlem

Hur kan man tycka "Clownen Det" suger! Så bra ju haha xD

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem

Nu är det visserligen en splatter men iaf, camp slaughter har jag för mig att den hette, svenskgjord med människor som inte kan artikulera ett engelskt ord.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Allt vad skräckfilm är rena skiten!

Jag kan nästan hålla med, men för min egen del så har jag växt ifrån.
När jag var liten kanske 5-6år så såg jag moonraker (james bond) och jag hade en riktig mardröm om Hajen med de fina tänderna. Jag drömde att jag var inlåst och att hajen bet upp låset precis från en scen.
Jag såg en massa andra hemska filmer i denna ålder och var rädd för att ensam gå ute på natten "i skogen" etc. (vilket inte var ovanligt)
Men nu idag, det finns tusan inte en enda skräckfilm som gör mig rädd, visst splatter är äckligt.

Så jag har växt ifrån skräckfilmer, men ändå är jag ingen tuff/orädd person. Det finns en massa farliga folk på stan, inte minst brudar som jag passar mig för.

Så mitt svar på dåliga skräckfilmer idag är alla filmer skräckfilmer där just hela filmen byggs på att man ska bli rädd. Många skräckfilmer som aliens har ju en intressant story, vilket gör att de ändå kan vara riktigt bra.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Var nog över fem år sedan jag såg den, men den satte spår.

Ghost Lake

Börjar med en helt meningslös sexscen för att därefter fortsätta med tråkig story, usla skådespelare, dåliga effekter och värdelösa dialoger.

Minns dock att jag och min kompis låg dubbelvikta av skratt efter en scen då "zombierna", i ett försök att skapa ett "hoppa-till-av-rädsla-ögonblick", rusade på huvudpersonerna i ett bårhus. Kan vara värt att se om den bara för det:P

Visa signatur

C2D e6750 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Antec p182 | Corsair XMS2 2GB | Albatron GeForce 8800GTS 320MB | Corsair 520W

Permalänk

"Birds" alfred hitchcocks... fyyyfan vad den suger. Jag förstår att den var läskig på den tiden när den kom men med dagens mått mätt så är den helt oduglig, i min mening..

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Medlem

Scream 1-3 ..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

When a Stranger Calls

har dock inte sett så många skräckfilmer.

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Scream 1-3 ..

Jag hörde en filmälskare på ett annat forum för länge sedan rekommendera Scream 1, men att man absolut inte under några omständigheter skulle se uppföljarna för de gjorde så att man även hatade 1an.

Och det ligger nog lite i detta, 1an är inte så värdelös om man enbart skulle se denna och inte alla uppföljarna som larvar och förstör.

Detta är faktisk rätt så intressant då jag tycker samma fenomen finns för många filmer, saw 1 är ju skitgrym. Men nu när det finns 5 uppföljare och en till på vägg, så är saw knappast en skräckfilm som jag längre rekommenderar.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Scream 1-3 ..

Scream är ju kult för fan. Uppföljarna har jag inte sett men jag utgår ifrån att de suger, så ja.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Shitlist från mitt arkiv:

Scream 2-3 (1:an var dock bra)
Alone in the Dark 1-2
Chiller
Clownhouse
Death Machine
Deranged
Eden Lake
Elves
Hatchet
Haunting of Winchester House
Lake Dead
Outpost
Pandorum
Stir of Echoes 2 (1:an var dock bra)
The Beast Within
Troll 1-2
Wrong Turn 2-3 (1:an var dock bra)

Observera dock att jag samlar på skräckfilmer så listan är långt ifrån komplett.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Plan 9 from Outer Space

Den är t.o.m. korad till världens sämsta film genom tiderna

+1
Jag försökte verkligen se igenom den men var tvungen avbryta experimentet halvvägs då jag var rädd att min psykiska hälsa skulle bli lidande.
Sämre film går att leta efter.
Äger faktiskt en DVD, fick den i julklapp.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Dead and Gone

se _INTE_ den

vilket förbannade skit...har sett mycket skitdåliga filmer i mina dagar, men de framstår som rena Oscarsvinnare i jämförelse med detta skit

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Uj, har sett så många usla skräckfilmer som man som tur är lyckats glömma bort.
Här är några svårsmälta uslingar:

Chain Reaction
http://www.imdb.com/title/tt0460742/
Hatchet
http://www.imdb.com/title/tt0422401/
Live Feed
http://www.imdb.com/title/tt0481280/
Shrooms
http://www.imdb.com/title/tt0492486/
The Orphanage
http://www.imdb.com/title/tt0464141/
The Hills Run Red
http://www.imdb.com/title/tt0907676/
One-Eyed Monster (Ron Jeremy )
http://www.imdb.com/title/tt0988043/

Ett tips på en bra rysare: REC (originalet på spanska)
http://www.imdb.com/title/tt1038988/

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
The Orphanage
http://www.imdb.com/title/tt0464141/

Say what? Personligen tycker jag att det är en av de bästa och mest stämningsfulla rysarna jag sett.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Say what? Personligen tycker jag att det är en av de bästa och mest stämningsfulla rysarna jag sett.

Det är en rysare ja.

Tråden handlar om skräckfilm.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Det är en rysare ja.

Tråden handlar om skräckfilm.

Skräck ger rysningar..?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

House of Wax. Det var däremot kul att få se Paris Hilton få ett hjärnrör igenom huvudet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
House of Wax. Det var däremot kul att få se Paris Hilton få ett hjärnrör igenom huvudet

Gott stavat!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Det är en rysare ja.

Tråden handlar om skräckfilm.

Så den är en av de sämsta skräckfilmerna han har sett, eftersom det inte är en skräckfilm? =S

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
House of Wax. Det var däremot kul att få se Paris Hilton få ett hjärnrör igenom huvudet

Fan knappt så man kan kalla det en skräckfilm.. pinsamt skit är mer rätt benämning..

Slutscenen fick mig att vilja kasta hårda saker på den som skrivit filmen..

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Medlem

Såg Daybreakers för inte allt för länge sedan. Har aldrig varit närmare att gå ut från en bio...

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Urban Menace (1999) (1.7/10 1,311 votes) med Snoop Dogg och Ice-T o diverse andra snubbar.. den är sååå kass, tror jag köpte den på Dollar$tore för typ 20:- eller nått, hahaha

"Masters of Horror: Chocolate (#1.5)" (2005) - Nej nej nej!

"Masters of Horror" Incident on and Off a Mountain Road (2005) - Ytterligare en i serien som bör undvikas!

Dance of the Dead (2008) - Undvik!

Day of the Dead (2008) - Var tvungen o se denna, men NEJ! Smutskastning av George A. Romero's namn!

Riding the Bullet (2004) - Ptwiii!

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Re: Sämsta Skräckfilmerna Du sett

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
Vilka Är De Enligt dig Sämsta Skräckfilmerna du sett

jag börjar väl då
Blair Witch Project 1 och 2

Instämmer en dålig film blir inte bra för att man skakar kameran
Personligen klarar jag inte av skaka kameran filmer

Ytterst få skräckfilmer är något att se
Dom flesta innehåller skrikande människor
som naturligtvis gör det mest korkade och
ologiska som man kan göra i en farlig situation

En bra skräckfilm ska undvika klicheer (om man inte skapa den)

Musiken ska användas sparsamt men på rätt ställe
och den ska inte gör det uppenbart för tittaren vad komma skal
typ Alien (1979) obesrvera tystnaden i denna film

Blod och våld ska även användas så att det är en förstärkare
men det ska inte va så att det är det enda som finns i filmen

Filmen ska även inte bestå av konstant skrikande människor

Bästa är och undvika filmer som inte är med på topp 50
http://www.imdb.com/chart/horror
och definitivt avstå från båten noteringarna kola in denna kattguld-gruva
http://www.imdb.com/search/title?genres=horror&title_type=fea...

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem