Chrome + Swec = fail för mig!

Permalänk
Medlem

Chrome + Swec = fail för mig!

Jag har ett problem som jag fick idag när jag satte mig framför datorn.
Kör google chrome sedan några veckor och idag har sweclockers forum helt plötsligt blivit ihoptryckt. Jag har alltså en halv sida som inte utnytjas på skärmen nu, som att autofill-funktionen ballar ur i webbläsaren.

Jag har haft samma problem med firefox tidigare och då rensade jag bara lite historik så funkade altl igen. Dock löser det inte problemet för mig i Chrome, har jag missat något eller kan man göra något annat åt problemet?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Tryck på pilikonen som fyller upp bilden eller vad man ska säga. Man kan ju välja om swec ska fylla ut hela skärmen eller bara ta upp de vanliga 960px.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Nämen kolla, de var något nytt för mig
Är det där en ny funktion?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen i alla fall

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Nä, tror den har funnits ett bra tag.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Det blir lite tröttsamt med alla dessa Gnäll trådar som ska spy galla på olika browsers.

Undersök lite innan ni gnäller.

Det var ju ganska enkelt avhjälpt trots allt.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Det blir lite tröttsamt med alla dessa Gnäll trådar som ska spy galla på olika browsers.

Undersök lite innan ni gnäller.

Det var ju ganska enkelt avhjälpt trots allt.

Jag frågade eftersom det bara hade hänt över natten och samma fenomen hade uppstått med FF och då hjälpte det med att rensa historian. Så jag hade kollat det som jag kunde.

Det är ju ganska konstigt att det bara blir så där och jag visste inte ens att swec hade en sån funktion.

Ta ett chill pill vet ja!

Vilka är ALLA de andra gnälltrådarna då? Kanske ska ta å vila från swec ett tag om "allt" irriterar dig.

Börjar bli ganska tröttsamt med alla som ska gnälla utan att ens ha läst vad TS skriver. Läs om, läs rätt!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag frågade eftersom det bara hade hänt över natten och samma fenomen hade uppstått med FF och då hjälpte det med att rensa historian. Så jag hade kollat det som jag kunde.

Det är ju ganska konstigt att det bara blir så där och jag visste inte ens att swec hade en sån funktion.

Ta ett chill pill vet ja!

Vilka är ALLA de andra gnälltrådarna då? Kanske ska ta å vila från swec ett tag om "allt" irriterar dig.

Börjar bli ganska tröttsamt med alla som ska gnälla utan att ens ha läst vad TS skriver. Läs om, läs rätt!

Jag har allt läst grabben. Ta ett chill pill själv du.

Mitt inlägg har att göra med alla gnäll på browsers som i 99% av fallen är oskyldiga när det egentliga orsaken ligger i andra faktorer.

Det är så enkelt att ge sig på browsern hit och dit.

Jag är en lång användare av flera olika browsers och när dessa oskyldigt får stå ut med helt befängda anklagelser då känner jag att rätt ska vara rätt.

Så innan du börjar måla djävulen på väggen och dra i nödbromsen och ropa att vargen kommer så gör lite egna undersökningar och ta reda på faktiska orsaker innan du gör ett helt onödigt inlägg.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Jag har allt läst grabben. Ta ett chill pill själv du.

Mitt inlägg har att göra med alla gnäll på browsers som i 99% av fallen är oskyldiga när det egentliga orsaken ligger i andra faktorer.

Det är så enkelt att ge sig på browsern hit och dit.

Jag är en lång användare av flera olika browsers och när dessa oskyldigt får stå ut med helt befängda anklagelser då känner jag att rätt ska vara rätt.

Så innan du börjar måla djävulen på väggen och dra i nödbromsen och ropa att vargen kommer så gör lite egna undersökningar och ta reda på faktiska orsaker innan du gör ett helt onödigt inlägg.

Men alla problem som postas här går väll att lösa och är dem onödiga tycker du?

Han bad om lite hjälp så får du utbrott, han kanske har god erfarenhet om denna sida och frågar här först.

Visa signatur

Datorn: xfx hd 5850 BE > core i5 750 @ 4.0 ghz > CM storm sniper BE > asus p7p55d EVO > 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ > Corsair 4GB 1600MHz XMS3 >Corsair HX 750W> windows 7 ultimate KÖPT! > corsair h50

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Jag har allt läst grabben. Ta ett chill pill själv du.

Mitt inlägg har att göra med alla gnäll på browsers som i 99% av fallen är oskyldiga när det egentliga orsaken ligger i andra faktorer.

Det är så enkelt att ge sig på browsern hit och dit.

Jag är en lång användare av flera olika browsers och när dessa oskyldigt får stå ut med helt befängda anklagelser då känner jag att rätt ska vara rätt.

Så innan du börjar måla djävulen på väggen och dra i nödbromsen och ropa att vargen kommer så gör lite egna undersökningar och ta reda på faktiska orsaker innan du gör ett helt onödigt inlägg.

Du som borde ta ett chill pill han frågade ju bara snällt efter problem och var tvungen säga vilken webbläsare han har hur ska vi annars kunna hjälpa honom ?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Det blir lite tröttsamt med alla dessa Gnäll trådar som ska spy galla på olika browsers.

Undersök lite innan ni gnäller.

Det var ju ganska enkelt avhjälpt trots allt.

Jamen jisses han gnällde ju inte, han frågade bara om någon satt på en lösning.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av irona1
Men alla problem som postas här går väll att lösa och är dem onödiga tycker du?

Han bad om lite hjälp så får du utbrott, han kanske har god erfarenhet om denna sida och frågar här först.

Om du haft lite erfarenhet och läst allt gnäll som postas här var efter annan i perioder så hade du förståt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TwiceFire
Du som borde ta ett chill pill han frågade ju bara snällt efter problem och var tvungen säga vilken webbläsare han har hur ska vi annars kunna hjälpa honom ?

Ta ett du med och sansa dig så förstår du innebörden i mitt inlägg.
Det kan säkert uppfattas som ett upprört inlägg men faktum kvarstår i innebörden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Jamen jisses han gnällde ju inte, han frågade bara om någon satt på en lösning.

Då har du uppenbarligen inte läst ordentligt och förståt det som han skrev.

hade det formulerats som en fråga och inte som en uppenbar gnäll tråd så hade jag inte reagerat speciellt mycket.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Om du haft lite erfarenhet och läst allt gnäll som postas här var efter annan i perioder så hade du förståt.

Ta ett du med och sansa dig så förstår du innebörden i mitt inlägg.
Det kan säkert uppfattas som ett upprört inlägg men faktum kvarstår i innebörden.

Då har du uppenbarligen inte läst ordentligt och förståt det som han skrev.

hade det formulerats som en fråga och inte som en uppenbar gnäll tråd så hade jag inte reagerat speciellt mycket.

Ehhh.. Det var väl formulerat som en fråga??? Ok inte rubriken kanske.. Men så farligt var det väl inte..

Permalänk
Medlem

Alltså BlueEyes, borde du inte tänka om nu när du märker att flera medlemmar tycker du övereagerar?

Kanske kan vara så att du har fel och dom rätt?

Du skulle väl inte uppskatta om någon blir sur över att du ber om hjälp. Forumet är till för detta, och hade det inte varit det så hade man inte gjort det heller.

Permalänk
Medlem

Sluta trigga honom...

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem

Det blir lite tröttsamt med alla dessa gnällspikar som ska spy galla på olika trådskapare.

Ett enkelt vänligt inlägg gör att det blir så mycket trevligare att läsa och vistas på forumet.

Ibland får man "hjärnsläpp" och behöver lite hjälp på vägen.

Det var ju ganska enkelt avhjälpt trots allt

Japp, jag är en glad och dryg typ ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Avstängd

USA har också bailat ut sitt banksystem. I övrigt så ser det dystert ut för USA. Commercial real estate kommer att kollapsa där. Sedan har de ett strukturellt underskott på 1000-2000 miljarder dollar per år som de räknar med ska fortsätta till 2020. Tillverkningsindustrin har de ju skrotat där också. De enorma underskotten i handelsbalansen verkar bestå.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

BlueEyes:

Du är du om någon som ska sluta gnälla.

Visa signatur

Computer: Chieftec Mesh miditower | Corsair TX650W | Asus M4A79XTD EVO | XFX Radeon HD 4890 1gb | AMD Phenom II X3 720be | Samsung F1 1TB |Kingston 2x2gb 1333 Mhz DDR3 | Maxtor Diamondmax 250GB | Logitech G15 V1 | Microsoft Intellimouse 3.0 | Corepad | Mirai 20" TFT

Permalänk

Mata inte forumtrollet BlueEyes!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
USA har också bailat ut sitt banksystem. I övrigt så ser det dystert ut för USA. Commercial real estate kommer att kollapsa där. Sedan har de ett strukturellt underskott på 1000-2000 miljarder dollar per år som de räknar med ska fortsätta till 2020. Tillverkningsindustrin har de ju skrotat där också. De enorma underskotten i handelsbalansen verkar bestå.

Det känns som att detta inlägg var menat i en annan tråd ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpledream
Mata inte forumtrollet BlueEyes!

Ja han måste vara det va? Maken till person var det länge jag stötte på.

Jag ställde en enkel fråga som bara han själv triggade på, uppenbart att han själv överreagerar. Han lyfter sig själv till skyarna och vill tydligen påvisa sin egna överförståelse över alla andra här på forumet tydligen.

Suck säger jag bara. Tur att det finns annat folk också, tack å lov.

Tack ni som hjälpte till och kunde bete er som vanligt folk!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Hedersmedlem

Slutgnällt.
*låst*