Battlefield Bad Company 2 - EJ TEKNISK SUPPORT

Permalänk
Medlem

Jag har ju kvar mina dogtags från Betan .. så det är väl 354 som är nuvarande retail antalet I guess

Permalänk
Inaktiv

Dessa gamer tags och det som jag ser i stats i spelet är inte samma.

Permalänk

Korrekt, dessa stats uppdateras VÄLDIGT sällan.
När min stod att jag var rank 11 så var jag rank 17... >_ _<
...........................................................................U
.......................................................................--------

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Bah, kickad igen från en av Gotland-servrarna. Måste vara någon väldigt bitter admin där

Tråkigt när servern annars är så bra. Speciellt när man inte gjort något fel, antar att jag tog fel gubbe med tanken en gång för mycket.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Bah, kickad igen från en av Gotland-servrarna. Måste vara någon väldigt bitter admin där

Tråkigt när servern annars är så bra. Speciellt när man inte gjort något fel, antar att jag tog fel gubbe med tanken en gång för mycket.

Tråkigt när detta händer, om nu Admin kickar pga en personlig orsak. om man är Admin så skall man ju tusan lyssna på folk, se om någon fuskar/agerar olämpligt. inte kicka en någon som dödat Admin en gång för mycket...

Permalänk
Medlem

Hörde nånstans att det var 10x guld för att få platinum, stämmer det?

Permalänk
Medlem

Dålig ratio, men sen så bryr jag mig hellre om att vara en lagspelare än en nojig K/D ratio fetischist. Då får man ta en granat eller två för polarna och lagets skull.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
http://bfbc2.elxx.net/sig/clean1/pc/Hertig+Haglund.png

Dålig ratio, men sen så bryr jag mig hellre om att vara en lagspelare än en nojig K/D ratio fetischist. Då får man ta en granat eller två för polarna och lagets skull.

Det är battlefield.
Inte Quake.
K/D har ingen betydelse nästan tycker jag.

Permalänk
Medlem

Det fungerar finemang att "darta" helt vanliga fiendesoldater. Jag knallade runt, skötte mitt. Så ploppar en recon upp framför mig. Jag smäller på med AUGen och träffar allt förutom honom typ (de måste verkligen fixa hit detection:/), när den klickar slänger jag i paniken upp pistolen, tänkte jag. Upp kommer min dart-gun ist'llet och jag träffar honom klockrent.

+30 p, VINST!

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetblack
Det fungerar finemang att "darta" helt vanliga fiendesoldater. Jag knallade runt, skötte mitt. Så ploppar en recon upp framför mig. Jag smäller på med AUGen och träffar allt förutom honom typ (de måste verkligen fixa hit detection:/), när den klickar slänger jag i paniken upp pistolen, tänkte jag. Upp kommer min dart-gun ist'llet och jag träffar honom klockrent.

+30 p, VINST!

Hahahaha ser det framför mig, känns som man har gjort samma sak förr

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetblack
Det fungerar finemang att "darta" helt vanliga fiendesoldater. Jag knallade runt, skötte mitt. Så ploppar en recon upp framför mig. Jag smäller på med AUGen och träffar allt förutom honom typ (de måste verkligen fixa hit detection:/), när den klickar slänger jag i paniken upp pistolen, tänkte jag. Upp kommer min dart-gun ist'llet och jag träffar honom klockrent.

+30 p, VINST!

+1 gjort samma sak, jag dog, men jag fick ju iallafall 30p, sen ås fick jag dessutom en hit assist med xD var min squad engi som sköt sin CG på honom efter jag dött

Permalänk

jag har dartar flera fiender när jag glömt att jag bytte min vanliga (M93R) mot den

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Inaktiv

Jag har tröttnat helt på detta skit spel nu
Om någon vill spela på riktigt i en squad kan ni adda mig som friends.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Jag har tröttnat helt på detta skit spel nu
Om någon vill spela på riktigt i en squad kan ni adda mig som friends.

Spelade på Gotland med dig nån gång Psychedelic, du flippade rätt ordentligt på alla recons som satt och tryckte på kullen i sina tält:D Helt sant iofs, det förstör sjukt mycket om man själv försöker storma MCOMarna, det är lönlöst om man inte svärmar skiten!

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

PsychedelicZ:
Segt som bara den när man inte får till något bra teamwork utan alla bara skiter i varandra.

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

Woho nu dog EA servrarna igen.

Permalänk
Medlem

Tycker det är grymt dåligt att poängen man får efter man precis dött inte räknas .. om jag kastar granat och sen dör och får dubbelkill... får såklart 2 kills, men inge poäng -.-

Visa signatur

Lancool K-62 | ASUS P7P55D-E PRO | Intel i5 @3,2 | Corsair XMS3 8GB 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD 5970 | Corsair 750W
Samsung Galaxy S3, Cyanogenmod

Permalänk
Medlem

Vart kickad för camping på en squad deathmatch server... allt jag gjorde var att spela lite taktiskt hus till hus combat, flyttade mig alltså mellan olika hus på arica harbour. när min kdratio började gå mot 20/3 så började folk självklart gnälla eftersom närmsta andraplats var 7 eller 8 kills, självklart sitter någon bitter admin och kickar en så fort någon säger det fick inte min fina score reggad ens :<

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

57 dogtags? Har betydligt mer än så :).

Permalänk
Medlem

Hade nyss ett riktig bf moment
Spelade på nelson bay som attacker skulle ta första A jag stod vid B skickade iväg ett CG skott in i A huset fick en gubbe och så rasade huset fick 4 till och m-comen

ren jävla tur bara

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvist90_
Hade nyss ett riktig bf moment
Spelade på nelson bay som attacker skulle ta första A jag stod vid B skickade iväg ett CG skott in i A huset fick en gubbe och så rasade huset fick 4 till och m-comen

ren jävla tur bara

HAHA!

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvist90_
Hade nyss ett riktig bf moment
Spelade på nelson bay som attacker skulle ta första A jag stod vid B skickade iväg ett CG skott in i A huset fick en gubbe och så rasade huset fick 4 till och m-comen

ren jävla tur bara

När jag läste "bf moment" så tänkte jag direkt på en filmisk sak som jag bevittnade på banan port valdez.

För att göra det lite enklare att beskriva platsen det hände på så lägger jag upp en bild:

Jag stod där jag står på denna bilden, och tittade uppåt. Då helt plötsligt så hör man hur träd viker sig och motorljud kommer närmare och närmare, sedan ser man en reconsnubbe komma kutande (pansarskotten viner förbi bredvid honom) och hoppar över staketet (det som visas på bilden mitt emot pansarvagnen) och sedan en meter bakom plöjer pansarvagnen fram rakt igenom staketet och störtar ner för klippan i full fart efter gubben.

Det kändes som man tittade på en film, de få sekunderna det tog för detta att hända. Synd bara att pansarvagnen fastnade när den ramlat ner för klippat, vilket gjorde det lite epic fail.

Permalänk

Är hos far-föräldrarna så kan inte spela!! Undrar när jag kommer hem, hoppas det blir innan 17.00 i varje fall, jag orkar inte vänta längre! Jag har inte spelat sedan igår klockan 12.32.24! Ruskigt jobbigt!

Permalänk

Äntligen har jag kommit igång lite med spelandet. Kändes rätt segt när det inte gick så bra. Men nu har man fått några såna goa moments där man får killing spree och ratio över 1

Kändes gött när jag tog över en flagga halvt, samtigit som jag döda en med granat, en med sniper på nära håll utan att sikta, och bytte över till pistol och tog ytterligare 3 st innan jag dog

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Lirade någon timme igår kväll på IOS med en polare. Löjligt att dom bara har spelet på scenen, då de har nya HP datorer som pallar det. Antar att de gamla inte klarar av spelet särskillt bra med sina dual cores.

Ljuden på vissa av vapnen var annorlunda, kändes som att det var ännu svårare att skada någon än i betan, och gillade inte de mapsen vi lirade. Det var kul från gång till gång, men allmänt så hade jag hoppats på mer.

Permalänk
Medlem

Några saker jag stör mig på;

Att jag får poäng efter att jag dött, fast det inte räknas. Deprimerande att se.
Då tycker jag dom kan stänga av att man ser, eller ge mig den poängen som visas.

I hardcore - Att red dot och kikare inte har nåt som visar vart center är. Trodde red dots skulle visa det... Vad är det för mening med att ha det nu?

Att jag är så obalanserad i mitt spelande. Ibland rockar man, och ibland så går det sååå illa att man bara vill börja tjura. lol

Snipers...
Väldigt effektiva med rätt spelare bakom spakarna. Jag hatar er.
Skulle jag spela med en recon och köra sniper, så skulle jag sunka ner hela laget, för jag skulle inte vara till nån hjälp alls. Ända jag kan göra är väl ösa mortars för att ställa till lite problem för motståndarlaget, för skjuta kan jag inte.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte 1070 Ti Windforce - Corsair HX 850W

R.I.P. 20190916 Gigabyte GTX670 Windforce OC

Permalänk

Har spelat detta nu under beta och sen release och måste väl ändå påstå att man är rätt bra på det och går i tankarna att börja med lite matchlir och därmed joina någon seriöst spelade klan. Någon som vet till hur matchspel går till lite mer detaljerat och kanske känner till någon klan som rekryterar?

Ingame nick är "Agge".

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Lirar uteslutande på hardcoreservrar, känns roligare på något sätt. Det som är synd är att siktet till flonken på AK (och dess derivat) inte fungerar. Du kan sikta in dig vågrätt, men siktet flyttas ju inte i höjdled. Men jag spelar assault så sällan ändå.

Vad jag dock verkar vara tämligen ensam om är recon med Thompson. Lite lynnigt men samtidigt mycket humor när någon ser en, skall fram och karva med kniven och man lägger en svärm 45ACP i kakintaget. Och mycket C4 behövs också. Recon med Thompson, 1911 och en väska C4...det är grejer det.

Någon som har lite koll på hur pansar, anslagsvinkel etc spelar in när man beskjuter en stridsvagn? Går det att göra någon vettig skada i front, t.ex. genom att träffa banden eller tornkransen? Gör det mer skada att träffa torntak än tornfront? Jag brukar mest lägga benen på ryggen och slå i sida / bakifrån, så jag har inte forskat vidare i ämnet.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Någon som har lite koll på hur pansar, anslagsvinkel etc spelar in när man beskjuter en stridsvagn? Går det att göra någon vettig skada i front, t.ex. genom att träffa banden eller tornkransen? Gör det mer skada att träffa torntak än tornfront? Jag brukar mest lägga benen på ryggen och slå i sida / bakifrån, så jag har inte forskat vidare i ämnet.

Bepansrade vagnar i spelet tar dubbelt så mycket skada i bak och sida jämfört med fronten.

Se http://denkirson.xanga.com/722757523/bad-company-2/ för detaljer.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd

Grymmt roligt spel alltså, har spelat det lite nu, men får aldrig några bra poäng då jag bara hinner spela korta stunder sen så får man kolla till sonen...

Vi HDG håller ju just nu på att starta upp ett BFBC2 lag så om någon är intresserad så är det u bara att skriva ett PM till mig eller McTw1st här på Forumet, skulle vara kul att ha lite SweC members med...

Ska vi ta mig som spelare så är det Recon som gäller, sitta i en buska med en korv på grillen och släppa lite MORTARs är sjukt fint, får ju ett par fina HS ibland men det är ju inte alltid...

nej vi får lira lite alla nåndag, synd bara att man inte kan lägga upp en egen server..

MVH