Förvrängda röster hörs genom högtalare trots att datorn är avstängd

Permalänk
Medlem

Förvrängda röster hörs genom högtalare trots att datorn är avstängd

Jag har ett konstigt problem. På min gamla dator så hörs ibland förvrängda röster genom högtalarna, trots att/när datorn är avstängd. Har för mig att jag för länge sedan hörde talas om detta "fenomen" men kommer inte ihåg vad orsaken var. Någon som vet varför det blir så? Rösterna låter som en korsningen mellan stör-ljud och prutt-ljud, men det finns ett mönster i det hela så det låter som någon som pratar. Som när en radiostation knappt har mottagning, fast inget annat stör-ljud förutom just rösterna, inge bakgrundsljud.

Någon som vet?

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk

Har haft detta problem med. Låter som kineser på en radiokanal typ. Logitech högtalare några billiga.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Re: Förvrängda röster hörs genom högtalare trots att datorn är avstängd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikst
Jag har ett konstigt problem. På min gamla dator så hörs ibland förvrängda röster genom högtalarna, trots att/när datorn är avstängd. Har för mig att jag för länge sedan hörde talas om detta "fenomen" men kommer inte ihåg vad orsaken var. Någon som vet varför det blir så? Rösterna låter som en korsningen mellan stör-ljud och prutt-ljud, men det finns ett mönster i det hela så det låter som någon som pratar. Som när en radiostation knappt har mottagning, fast inget annat stör-ljud förutom just rösterna, inge bakgrundsljud.

Någon som vet?

Jag har hört någon gång att högtalare kan ta upp radiovågor, så det är nog det.

Permalänk
Medlem

GSM trafik kan ju göra halabalo i högtalare?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Re: Re: Förvrängda röster hörs genom högtalare trots att datorn är avstängd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saddl3r
Jag har hört någon gång att högtalare kan ta upp radiovågor, så det är nog det.

Ja juste, så vare. Tack! Hittade nu på nätet att kablarna till högtalarna kan ta upp radiovågor om de inte är tillräckligt skyddade

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Keeper of Traditions

Scheisse va rädd jag hade blivit om jag plötsligt hade börjat höra röster ur min avslagna dator O.o

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Musikälskare

Hehe "prutt-ljud"

Nej men de tar väll emot radiovågor? För länge sen kommer jag ihåg någon som fick in ryska röster

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

guide us to the light Carol-Anne

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Logitech X-530 = Finsk radio
Dock så hördes det inget från mina bröders Logitech S-220 eller från mina gamla sålda Z-2300.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Hedersmedlem

Detta påminner mig om den hejdlöst roliga tråden som jag läste på något annat forum där titeln var "Jag hör röster" eller något i den stilen. Någon stackare hade ett par hörlurar med dåligt skärmad kabel, och fick in någon rysk radiokanal eller något i den stilen. Han lät riktigt rädd, och trodde att han höll på att bli galen!