Min thomson router startar om helt slumpmässigt.

Permalänk
Medlem

Min thomson router startar om helt slumpmässigt.

Hej, Jag har sedan typ en vecka tillbaka haft problem med att min router startar om helt slumpmässigt. Det kan vara väldigt irriterande då jag ofta sitter i skype och snackar . Här är min model:

Thomson TG784 tack i förhand

Visa signatur

[Bitfenix Outlaw] [AMD FX 8320 @ 4.4Ghz] [AMD R9 290X] [Gigabyte GA-990XA-UD3]
[OCZ Modxstream pro 700W] [OCZ Vertex 3 - 120GB] [2x 500GB Samsung HDD] [16GB Corsair Vengeance 1600Mhz]

[Nexus 4 Cyanogenmod 12.1 med AK600 kernel] [Nexus 7 2012 Android 5.0 med Franco kernel]

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har samma problem... ibland startar det om flera gånger i kvarten.. Det lägger av och en röd lampa blinkar sen kommer allt så sakteliga igång igen..

Fler med samma problem? någon som vet något om det?

mvh eric

Permalänk
Medlem

Mycket belastning i form av torrents eller liknande som resulterar i en för varm apparat kanske?

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Känt problem. Ring din bredbandsleverantör.

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

Samma här. Har haft flera stycken. Det är verkligen en skitrouter man får av BBB...

Torrents, dator av eller dator på, spelar ingen roll alls. Då och då klickar den till och blinkar rött för att sedan starta om.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Samma här. Har haft flera stycken. Det är verkligen en skitrouter man får av BBB...

Torrents, dator av eller dator på, spelar ingen roll alls. Då och då klickar den till och blinkar rött för att sedan starta om.

Njaaa... Då har du verkligen inte haft alla
Den funkar fint. Funkar bäst som bryggad. Det kan man göra själv genom att logga in på den.

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svar.

Det här med bryggad... Vad innebär det?

/eric

Permalänk
Medlem

Att routerfunktionen stängs av och du får publika ip-adresser istället för interna.

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

Vilket gör att jag lättare utsätts för attacker eller vadå? Kan jag ännu ha ett gäng datorer kopplad till routern?

Vad är det för för och nackdelar med att brygga?

spännande det här. tack burken för svar..

Permalänk
Medlem

Med en fullgod brandvägg anser jag att du är lika säker med ett extern som internt ip.

Fördelen med det externa är att det kommer bytas mycket oftare vilket bidrar till ökad säkerhet.
Annan fördel är allt krångel med portöppning man slipper..

Är du kund hos B2 så kan du med högsta sannolikhet ha 5 datorer inkopplade samtidigt.

Kul att du uppskattar det. Sug åt dig av all info nu innan någon kommer och motbevisar mig

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

sätt det som bryggat, då funkar det.. gör mitt iaf.. annars klickade det lite då och då och startade om.. hade någe med iptelefon skit att göra.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Hur sätter man den som bryggat då

Visa signatur

[Bitfenix Outlaw] [AMD FX 8320 @ 4.4Ghz] [AMD R9 290X] [Gigabyte GA-990XA-UD3]
[OCZ Modxstream pro 700W] [OCZ Vertex 3 - 120GB] [2x 500GB Samsung HDD] [16GB Corsair Vengeance 1600Mhz]

[Nexus 4 Cyanogenmod 12.1 med AK600 kernel] [Nexus 7 2012 Android 5.0 med Franco kernel]

Permalänk
Medlem

Jag ringde BBB så ställde de om det.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Samma här, kör med tele2 så tror inte det går köra med bryggat då?

Permalänk
Medlem

Ändrade till bryggat läge nyss men det kom att webbsidan kan inte visas på alla länkar. Men det stod på den där lilla datorn i aktivitetsfältet att du är ansluten till internet. Även på modemet lyste det grönt på internet. kan det bero på att tele2 har spärrat?