Extern hårddisk ~1000 kr

Permalänk

Extern hårddisk ~1000 kr

Jag behöver en extern hårddisk till min MacBook. Jag vill kunna säkerhetskopiera min musik i iTunes, mina bilder och ha resten till filmarkiv. För tusenlappen blir det väl omkring 300-500 Gb, och det bör räcka för mina behov. Jag vill ha en extern hårddisk utan separat strömsladd, utan bara USB för överföring + ström.

Har ni något bra prisvärt tips på en bra och hyfsat snygg extern hårddisk?

Jag har idag en extern disk som jag använt för att föra över data från min PC till MacBook. Däremot kan jag inte göra tvärtom. Om jag fattat rätt måste man i så fall konvertera disken till Mac:s filsystem. Hur gör man det? Behöver man göra det till den nya disken jag kommer att köpa, eller börjar det fungera helt automagiskt?

Permalänk
Medlem

Att formatera om en disk till Mac OS Extended enkelt, man kopplar in disken som ska formateras, startar skivverktyg, markerar disken som ska formateras klickar på radera-> välj namn och filformat o formatera.

Angående disk vette tusan, tror att jag hade köpt: http://www.webhallen.com/prod.php?id=104954

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Tack för svaret. Blir nog en Lacie Rikiki

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=534068

Permalänk
Medlem

Rekommenderar WD MyPassport Studio. 500GB 2.5" USB samt FW800. Kostade ~1200 i höstas. Säkert billigare idag.
Den kommer färdigformaterad med HFS+. inte för att det spelar någon större roll då du kan formatera disken själv.. Mitt krav på disken när jag köpten den var FW800 och portabel.

Använder den som Time Machine-disk.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Samsung G2 har jag läst bra om. 2,5 och 5400rpm. Runt 800kr såg ja den fanns hos Dustin.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

IOMEGA 500GB Grym, Snygg (Matchar Mac) & Prisvärd

Jag är stört nöjd med den i alla fall.

Visa signatur

SweeZ