Atlantflygning - speltips tack!

Permalänk
Medlem

Atlantflygning - speltips tack!

Tjo,

17 timmars flygning imorrn till Vegas. Behöver lite tips på skojiga spel att fördriva tiden med. Sitter med Vaio TX2 så inga krävande spel direkt.

/Mats

Visa signatur
Permalänk
Medlem

en (om)varvning av starcraft/brood war är väl aktuellt

Permalänk

max payne 2 och mafia skulle jag rekomendera för 17 timmar.

Permalänk

Football Manager 2007, kräver inga monsterdatorer och är klockrent.

Permalänk
Medlem

SNESemulator och Zelda 3, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Permalänk
Medlem

Frets on fire såklart!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Flight simulator? Flyg samma sträcka själv och försök slå pilotens tid

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Flight simulator? Flyg samma sträcka själv och försök slå pilotens tid

Precis min tanke!

Annars så varför inte umgås med din stolsgranne? Finns många spännande personer som åker över. En bra bok skulle jag föredra. Sen en fylld iPod med bra musik. Men det är jag det.

Permalänk

FILM!!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Inaktiv

Jag hade tagit med min PSP

Men annars så rekomenderar jag Fallout 2, Heroes of Might And Magic 3, Abe's Exoddus och...så vidare...

Permalänk

Är du säker på att du har nätuttag vid din plats?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

Postal 2

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Diablo 2
Tombraider
Heros of might and magic
Sim City 3000

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

kör inget för bra bara som gör så att du fortsätter lira när du är framme och förstör semestern

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guvvan
Frets on fire såklart!

På en laptop på ett fullsatt plan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
På en laptop på ett fullsatt plan?

han kanske inte spelar med inlevelse?

själv köpte jag en förlängningssladd till mitt tangentbord så man kan rocka lite

Permalänk
Medlem

settlers 2!

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Inaktiv

fallout tactics...

17 timmar, en rejäl whisky och en massa sömn kanske är bättre?

Permalänk
Medlem

baldurs gate
baldurs gate 2
Never winter nights 1 eller 2

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guvvan
Frets on fire såklart!

Ja lätt Frets on Fire fast med en PS2 gitarr eller liknande.
Kan vara lite besvärligt att ha en gitarr med sig dock

(Jag har en PS2 gitarr )

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
17 timmar, en rejäl whisky och en massa sömn kanske är bättre?

Whiskey och rödvin så sover du som en liten bebis och tro mig, du kommer att behöva den sömnen

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Deus Ex!

Permalänk
Medlem

Jag har då aldrig varit med om att man får använda egen elektronik såsom datorer och liknande som kan störa planet....

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

klart man får använda elektronik. Bara det inte är med egen radiostrålning. och man får inte använda några elektroniska föremål under start och landning

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Jag har då aldrig varit med om att man får använda egen elektronik såsom datorer och liknande som kan störa planet....

Lyssnat på för mycket flygplanspropaganda? Finns ju fan till och med GSM och WLAN master i planen ^^

Permalänk
Medlem

Kolla att du verkligen får eluttag.

Flög en gång till sydamerika, 18 timmar flygresa och inget eluttag till laptop.

Fast som tur var hade man en laptop med 4-5 timmar batteritid och dubbla batterier, hann dessutom ladda upp dom på mellanlandningarna som var ganska långa

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Avstängd

Misstänker att han är nog framme redan, han startade tråden förrgår och skrev imorgon som idag skulle betyda igår.. det där blev komplicerat så hoppas dom gråa cellerna tänkte rätt i huvet mitt

Men 17h... snacka om kroniskt rövsvett, hoppas för allt i världen att han inte satt framför ett par ungar eller unge överhuvudtaget.. eller vid nödutgången där säterna inte går att fälla bakåt.

Dom två gångerna jag flygit så har jag råkat ut för båda sakerna, först två ungar som sparka mig i röven... sa till att jag inte vill ha ungar bakom mig när vi flyger hem... yes, inga ungar men när jag skulle slappa lite så finns inte handtaget på stolen... näää, frågar flygvänninan vad som är fel, nödutgångar har andra stolar som inte plockerar dörren.
Så när vi kom till tenerife så hade jag blåslagen arsle, och väl hemma så var mitt rygg förstörd och blev sjukskriven i 2 månader.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Misstänker att han är nog framme redan, han startade tråden förrgår och skrev imorgon som idag skulle betyda igår.. det där blev komplicerat så hoppas dom gråa cellerna tänkte rätt i huvet mitt

Men 17h... snacka om kroniskt rövsvett, hoppas för allt i världen att han inte satt framför ett par ungar eller unge överhuvudtaget.. eller vid nödutgången där säterna inte går att fälla bakåt.

Dom två gångerna jag flygit så har jag råkat ut för båda sakerna, först två ungar som sparka mig i röven... sa till att jag inte vill ha ungar bakom mig när vi flyger hem... yes, inga ungar men när jag skulle slappa lite så finns inte handtaget på stolen... näää, frågar flygvänninan vad som är fel, nödutgångar har andra stolar som inte plockerar dörren.
Så när vi kom till tenerife så hade jag blåslagen arsle, och väl hemma så var mitt rygg förstörd och blev sjukskriven i 2 månader.

Men snälla, nödutgångarna är ju den bästa platserna på hela planet eftersom det har mycket mer benutrymme. Sen får man inte väldigt ont i ryggen av att sitta upprätt om du inte har något fel i ryggen.

Men jag skulle bli förbannad om någon satt och sparkade på ryggstödet hela tiden.

Jag vet inte hur det är med atlantflygen men generellt är det så att elektronik är tillåtet hela tiden förum vid start och landning medan mobiltelefoner och WLAN måste vara avstängda under hela resan(altså allt med sändar antenn av något slag).

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Men snälla, nödutgångarna är ju den bästa platserna på hela planet eftersom det har mycket mer benutrymme. Sen får man inte väldigt ont i ryggen av att sitta upprätt om du inte har något fel i ryggen.

Men jag skulle bli förbannad om någon satt och sparkade på ryggstödet hela tiden.

Jag vet inte hur det är med atlantflygen men generellt är det så att elektronik är tillåtet hela tiden förum vid start och landning medan mobiltelefoner och WLAN måste vara avstängda under hela resan(altså allt med sändar antenn av något slag).

Flög med litet airbus och där var det knappt plats alls, sen har jag fel i ryggen samt lite för stora muskler i axlarna så sitter jag rakt så åker överkroppen framåt och ryggen krokar till sig en del... om vi säger så här, lutar jag mig mot en vägg så är det bara axlarna som tar i väggen, sick shit tänker man.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.