Bärbar dators dvd brännare till USB

Permalänk

Bärbar dators dvd brännare till USB

Har en dvd brännare av slim typen som man använder i modulfacken i bärbara datorer. nu är det så att jag vill använda den till min stationära. Hur ska jag göra? Det måste ju finnas någon adapter som gör att jag kan koppla in den till USB porten.

Tacksam för alla svar som kan leda fram till en lösning.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem

då behöver du:

1st Slimeline to 2.5"
1st 2.5" to 3.5"
1st USB connector till 3.5"

om du inte råkar hitta Slimline to 3.5" vilket jag inte tror att det finns..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Jag köpte en sån här till min 2.5 HD och kopplar in den till min stationera eller bärbara genom USB. Funkar hur bra som helst.
http://www.sweclockers.com/annons/?id=34501

Till 2.5" behövs ingen strömadapter den får ström från usb, men skall du koppla in 3.5" sata eller ide hd till din usb så tillkommer det även en ström adapter.

Bara plugga in din CD/DVD läsare till kabeln och andra ändan i usb så hittar den direkt som mobile enhet. Hur smidigt som helt.

Du kan lita på försäljaren för jag har köpt från han och det tog 3 arbetsdagar innan jag fick hem grejen. Förskottsbetalade till hans konto. 295 inkl. frakt.

Permalänk

Tack för två jättebra snabba svar. "DualCore" är du säker på att adaptern passar till slimline. Är en rätt konstig kontakt.

Några andra förslag helst billigare eftersom det känns som jag nästan kan få en ny brännare till det här priset, fast det kanske blir svårt att hitta något billigare alternativ.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampesweden
Tack för två jättebra snabba svar. "DualCore" är du säker på att adaptern passar till slimline. Är en rätt konstig kontakt.

Några andra förslag helst billigare eftersom det känns som jag nästan kan få en ny brännare till det här priset, fast det kanske blir svårt att hitta något billigare alternativ.

Japp det passar för det är en 2.5" standard kontakt.. På ovansidan av adaptern så har du sata kontakt, på högra sidan har du vanlig IDE kontakt och på vänstra sidan av den svarta adaptern så har du 2.5" IDE kontakt.
Så den passar 100%.
Bilden kan vara lite konstig, men när jag fick min så förstod jag allting. Väldigt enkelt.

Det följer med även en strömadapter och den används enbart när man kopplar in 3.5" enheter så som HD, CD, DVD.

2.5" enheter så som HD.CD.DVD behöver ingen ström adapter för dom får strömmatningen från USB.

Japp det är bra pris du får inget billigare lösning.

Permalänk

okej får se vad jag köper hitta för 180 spänn på webbhallen

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7