Magisk hårddisk från Kina tar piratkopiering till ny nivå

Permalänk
Skrivet av Woundead:

Det är ju 500 teoretiska GB och du betalar ju copyswedeavgifter för de 500 teoretiska GB du privatkopierar.
x(

Kan inte avgöra vad som är mest bedrägligt lägga på en avgift på ca 32% på disken eller ersätta den med ett usb-minne och två muttrar.

Förmodligen bägge då du blir både blåst OCH rånad....

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

nått sånt här dom använder?

http://cgi.ebay.com/Fix-Fake-USB-Flash-Drive-Pen-Book-32GB-64...

och blev lite suspect på denna...
http://cgi.ebay.com/128GB-USB-Pen-Thumb-Memory-Flash-Stick-Dr...

Dom värkar kunna fejka sånt bra...

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Läste redan för ett par år sedan på Blocket att någon stackare reade ut något hundratal 32gb usbminnen. Eller rättare sagt de var märkta 32gb men efter 2gb så skrev de över de tidigare 2gbna om jag minns rätt.
Han försökte i varje fall ärligt nog inte blåsa vidare även om han själv tydligen blivit blåst...

Permalänk
Medlem

ahhahaah:) snyggt:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triskelon1:

Förmodligen bägge då du blir både blåst OCH rånad....

Måste väl ändå ge cred till Copyswede som lägger en avgift...på...något som är olagligt Det tycker jag är skickligt!
Menar, har man betalat dem satans extra pengarna så borde man ju få ladda ner i så fall? Man har ju trots allt betalat för det...(säger inte att jag skulle, men man skulle KUNNA)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Motsvarnade nyhet på Chinclockers.com;
Magisk kassettavgift från Sverige tar kollektiv bestraffning till ny nivå

32GB-minnen gick som fan på tradera förut.
Perfekt bedrägeri, man får hem minnet, testar lägga in någon fil, konstaterar att det fungerar, så lägger man positivt omdöme.
Rapporterade massa annonser men tradera brydde sig föga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woundead:

Motsvarnade nyhet på Chinclockers.com;
Magisk kassettavgift från Sverige tar kollektiv bestraffning till ny nivå

32GB-minnen gick som fan på tradera förut.
Perfekt bedrägeri, man får hem minnet, testar lägga in någon fil, konstaterar att det fungerar, så lägger man positivt omdöme.
Rapporterade massa annonser men tradera brydde sig föga.

Tradera har inget större intresse av vad som säljs. Det är inte rätt plats att handla på.
Skulle tro att det är en hel del stöldgpds också som säljs där och med lite otur får man lämna ifrån sig vara, då har man inte ens fått en produkt med fel beskrivning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Måste väl ändå ge cred till Copyswede som lägger en avgift...på...något som är olagligt Det tycker jag är skickligt!
Menar, har man betalat dem satans extra pengarna så borde man ju få ladda ner i så fall? Man har ju trots allt betalat för det...(säger inte att jag skulle, men man skulle KUNNA)

Det är privatkopiering som "avgiften" är på, inte piratkopiering... -.-

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Det är privatkopiering som "avgiften" är på, inte piratkopiering... -.-

Har läst flera artiklar, där dem har skrivit pirat.

Aja, fel av mig antar jag

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Har läst flera artiklar, där dem har skrivit pirat.

Aja, fel av mig antar jag

Länka dem gärna, jag vill se det.

On topic: Synd att de inte lagt till en liten högtalare som låter som en hårddisk. Då hade blåsningen varit fulländad

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jag tror kineserna snabbt kommer hitta en ny marknad, exportera hårddiskar till Sverige med MER lagringsutrymme än det står på. Allt för att lura Copyswede.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Jag tror kineserna snabbt kommer hitta en ny marknad, exportera hårddiskar till Sverige med MER lagringsutrymme än det står på. Allt för att lura Copyswede.

Skulle ju vara en idé. Som med DVD-spelare och regioner, man kan låsa upp det med en kod från fjärren.
Utan 'koden' (man kör ngn 'firmware update' via usb) kan man max lagra 1kB.

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Det är privatkopiering som "avgiften" är på, inte piratkopiering... -.-

men pengarna ska ändå gå till artister m.m, ersättning som ersättning.

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triskelon1:

men pengarna ska ändå gå till artister m.m, ersättning som ersättning.

Det har inget med saken att göra. Privatkopiering är tillåtet, fildelning är inte det.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triskelon1:

men pengarna ska ändå gå till artister m.m, ersättning som ersättning.

Med den där logiken kan man ju säga "Jag har betalat för att se den där filmen på bio därför har jag rätt att ladda ner den"...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Med den där logiken kan man ju säga "Jag har betalat för att se den där filmen på bio därför har jag rätt att ladda ner den"...

Tycker dock om den logiken

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Tycker dock om den logiken

hahaha HDD Inside ???? what ahahah vilken övertygelse då xD borde stått USBFLASH Inside!

Permalänk
Medlem

"men skriver över befintlig data när det blir brist på utrymme"

Det betyder ju oändligt med utrymme!
Äntligen, jag har väntat på detta länge. Inga mer TB-diskar som bara står och för oväsen och annat skräp utan oändligt med utrymme i fickformat! Undrar varför inte Samsung eller någon av de andra kommit på själva?

Och kors i taket, vad ska Copyswede säga!?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

April april

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

"men skriver över befintlig data när det blir brist på utrymme"

Det betyder ju oändligt med utrymme!
Äntligen, jag har väntat på detta länge. Inga mer TB-diskar som bara står och för oväsen och annat skräp utan oändligt med utrymme i fickformat! Undrar varför inte Samsung eller någon av de andra kommit på själva?

Och kors i taket, vad ska Copyswede säga!?

Du har en poäng!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hahaha epic fail

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Det betyder ju oändligt med utrymme!
Äntligen, jag har väntat på detta länge. Inga mer TB-diskar som bara står och för oväsen och annat skräp utan oändligt med utrymme i fickformat! Undrar varför inte Samsung eller någon av de andra kommit på själva?

Det går ju att se det som hårdvarukomprimering.
Dock så kan den inte knappast kategoriseras som 'lossless'..

Men borde inte vi få pengar av CopySwede med dessa hårddiskar?
Vi får ju betala för att musikbolag förlorar (teoretiska)pengar.
Ska inte vi få ersättning när vi förlorar musik?

Permalänk
Medlem

De va det jävligaste

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Många timmars extra felsökning kan sådana produkter resultera i.

Annars kul fejkhårdisk och många skulle inte märka felet före ett bra tag.

Det bästa som man kan göra är att undvika vissa ställen att köpa såna produkter ifrån, t.ex går det nu 128GB usb-minnen på tradera för någon hundralapp, där motsvarande av samma märke i butik kostar runt 3000kr.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en sprängskiss på en kinesisk månraket.

Litegrann som "Finding Waldo" fast på liv och död...

-> Oj, "raketmotorn" var egentligen en chiptrimmad papier-maché-beklädd Toyotamotor med pulversläckare som "lustgasbehållare".

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Dax att se över läkemedlen som kommer från Kina...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk

Jag köpte ett microsdhc 32g på ebay funkade ju sådär Men men det man inte har i huvet får man ha nån annanstans!

Visa signatur

Dator?

Permalänk

Det här är ytterligare ett bevis på att dom är intelligentare i Asien än i många andra delar på jorden. Kan tänka mig att sånt här aldrig skulle förekomma i samma skala om vi tittar söder eller sydöst på världskartan eller sydväst för den delen. Genomsnitts IQ sägs ju vara högst i Kina/Hongkong/Japan och så kommer västvärlden strax efter.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loaded1mbimage:

Det här är ytterligare ett bevis på att dom är intelligentare i Asien än i många andra delar på jorden. Kan tänka mig att sånt här aldrig skulle förekomma i samma skala om vi tittar söder eller sydöst på världskartan eller sydväst för den delen. Genomsnitts IQ sägs ju vara högst i Kina/Hongkong/Japan och så kommer västvärlden strax efter.

Mja riktigt så är det inte.

Vi i norden snittar runt 110IQ, USU snittar 90 har jag för mig, europa ligger på 100 i snitt. Kina låg ganska lågt har jag för mig. Däremot hade japan typ 120-130 i snitt.

Afrika låg på 70 i IQ.

Tror dock att detta har jävligt mycket med utbildningen att göra.. Växer man upp i sverige där man måste använda hjärnarn mycket i skola, jobb mm så stimulerar man och utvecklar hjärnan bättre. I afrika är de inte vana att använda hjärnan på samma sätt som vi..

Ungefär som att jämföra en svensk och en afrikan i skidor, kanska troligt att svensken vinner då vi är vana vid snö. Inte direkt så att vi har bättre gener;)