[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Jag har runt 170-190

Jag får ut 220-260 (oftast ~247) på mitt HIS 6850 med upplåst bios.
Då kör jag 990 core, 300 mem och ~1.23 volt i MSI afterburner. Jag ska testa att leka runt lite med volt och se om jag kan komma up över 1000 core stabilt.

Är det någon som vet vad man kan vänta sig för symptom om nätagget är för klent? På min nya miningrigg byggd runt en gammal e7300 CPU på ett EVGA 680i LT SLI mobo med 1GB ram och 16GB ssd så får jag ut runt 360 Mhash/s på ett Sapphire 5850 1GB Toxic klockat med 960 core, 300 mem- Detta är då på ett brand new FSP 700W 80+ Gold.

På min bruksdator med x4 965BE cpu, byggd runt 890GX mobo, vanliga diskar och 4GB Dominator så får jag ut runt 315 Mhash/s på två likadana kort med samma klock. Detta är då på ett äldre Corsair 620W 80+ Bronze.
Det vore ju vettigt att skifta nätaggen på datorerna (eller köra två 5850 på miningriggen och 6850+5850 på bruksdatorn), men jag undrar om den lägre hashraten kan förklaras av klent nätagg enbart? Har även typ tre diskar av den roterande typen på bruksdatorn samt lite all möjligt utrustning.

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk
Medlem

Bra betalt från bitcoin.lc idag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av LF_Spawn:

Jag får ut 220-260 (oftast ~247) på mitt HIS 6850 med upplåst bios.
Då kör jag 990 core, 300 mem och ~1.23 volt i MSI afterburner. Jag ska testa att leka runt lite med volt och se om jag kan komma up över 1000 core stabilt.

Är det någon som vet vad man kan vänta sig för symptom om nätagget är för klent? På min nya miningrigg byggd runt en gammal e7300 CPU på ett EVGA 680i LT SLI mobo med 1GB ram och 16GB ssd så får jag ut runt 360 Mhash/s på ett Sapphire 5850 1GB Toxic klockat med 960 core, 300 mem- Detta är då på ett brand new FSP 700W 80+ Gold.

På min bruksdator med x4 965BE cpu, byggd runt 890GX mobo, vanliga diskar och 4GB Dominator så får jag ut runt 315 Mhash/s på två likadana kort med samma klock. Detta är då på ett äldre Corsair 620W 80+ Bronze.
Det vore ju vettigt att skifta nätaggen på datorerna (eller köra två 5850 på miningriggen och 6850+5850 på bruksdatorn), men jag undrar om den lägre hashraten kan förklaras av klent nätagg enbart? Har även typ tre diskar av den roterande typen på bruksdatorn samt lite all möjligt utrustning.

Var hittar jag dessa upplåsta bios? Jag har ett powercolor 6850 som jag kör i 990/300 med 1230 mV...

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellberg:

Prova med att stänga av Flash's Hårdvaruacceleration, fungerade för mig i allafall. Du gör det genom att högerklicka ->Alternativ på valfri flashfilm (Youtube).

Tack verkar fungera

Skrivet av partynikko:

Kör Sapphire Trixx

Ända programmet som jag kunde sänka mina minnen med, sänkte till 300mhz.

Samma sak där så fort jag drar ner minnena under 800 så hoppar de upp på 1250, antar att det är nå jävla skit bios på dessa kort...

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

ANVÄND ALLTID SAPPHIRE TRIXXX OM DU VILL UNDERKLOCKA SAMT ÖVERKLOCKA HUR MYCKET DU KÄNNER FÖR DET! Gör såhär: ladda ned sapphire trixxx och gå in på overclocking skriv in värderna du vill ha. Stäng ned programet och starta msi afterburner om du använder det till fläktkurvan. Där ser du även ditt korts klockning som du ändrat i sapphire trixxx

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Har de tagit bort bonusen per block hittat (0.5BTC) på swepool?

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Var hittar jag dessa upplåsta bios? Jag har ett powercolor 6850 som jag kör i 990/300 med 1230 mV...

http://lenzfire.com/2010/10/can-you-unlock-hd-6850-to-1120-sh...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeeee:

ANVÄND ALLTID SAPPHIRE TRIXXX OM DU VILL UNDERKLOCKA SAMT ÖVERKLOCKA HUR MYCKET DU KÄNNER FÖR DET! Gör såhär: ladda ned sapphire trixxx och gå in på overclocking skriv in värderna du vill ha. Stäng ned programet och starta msi afterburner om du använder det till fläktkurvan. Där ser du även ditt korts klockning som du ändrat i sapphire trixxx

Skickades från m.sweclockers.com

Precis så jag gjorde.

Testade nu att ta 1000 iställe för 300 och kryssade ner rutan och startade afterburner där står det att de fortfarande är på 1250, testade därefter att dra ner till 800 i afterburner, apply ingen skillnad.

kryssade afterburner gick tillbaka till trixx valde default där apply kryssa, sedan in i afterburner och valde 800, apply, och då får jag ner det till 800.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekzzor:

Precis så jag gjorde.

Testade nu att ta 1000 iställe för 300 och kryssade ner rutan och startade afterburner där står det att de fortfarande är på 1250, testade därefter att dra ner till 800 i afterburner, apply ingen skillnad.

kryssade afterburner gick tillbaka till trixx valde default där apply kryssa, sedan in i afterburner och valde 800, apply, och då får jag ner det till 800.

Det strular ibland, jag startar dp om datorn startar sapphire trixxx klockar trycker apply och kör sedan igång msi afterburner (efter att jag stängt sapphire trixxx).

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk

Man kan få ner minnes klock till 300 med endast afterburner, dra bara ner den så långt det går ( ha endast afterburner uppe för annars kan den bli konstigt ) tryck apply och stäng sen av programmet. När du startar om kan du då dra ner den till 300 !

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att jag fick in pengarna nu. Skickade dem i Tisdags förra veckan. Så det kan ta ett tag

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Tänkte bara säga att jag fick in pengarna nu. Skickade dem i Tisdags förra veckan. Så det kan ta ett tag

Hur mycket sålde du och för hur många $/BTC?

Jag försöker lösa problemet med att mitt rum blir svinigt varmt när jag minar, ;<

Permalänk
Medlem

Protip: Öppna fönstret

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Protip: Öppna fönstret

Hah, hjälper inget

Ska se om ja kan köra in en fläkt i sidan som utblåst och ställa datorn på fönsterkarmen, det lär vara fult och riskabelt men förhoppningsvis lägre temps ;p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Största förändringen är dock att systemet nu är skalbart och klarar av extremt mycket mer trafik än innan.
Utan att säga för mycket eller bryta mot några regler så kan jag avslöja att vi kommer ha en tävling på DH.

Vi ses där!

Ohh, trevligt.

Permalänk
Medlem

Här är ett intressant OC program som jag själv INTE provat än.

http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=16406.0

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag fick också mina pengar idag. Jag skickade dom i torsdags. Testade bara att sälja 1 BTC för att se att det verkligen funkade. Så fort jag såg pengarna på mitt konto idag beställde jag ett 6970.

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Hur mycket sålde du och för hur många $/BTC?

Jag försöker lösa problemet med att mitt rum blir svinigt varmt när jag minar, ;<

Jag sålde ca 48BTC när det gick upp i 17$ för cirka 2 veckor sedan. Skulle ha väntat längre, men man får stå sitt kast 4500kr är inte fyskam det heller. Speciellt när man inte gör något

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

sålde ju av 2 test coins i måndags, pengarna dök upp imorse på kontot

då jag började mine'a för en vecka sedan å bara har mitt 5870 så har jag inte skrapat ihop så mycket mer coins.. men ska la sälja mina 2 jag har liggandes Är ju inte helt fel med 0,4 BTC om dagen för att inte orka stänga av datorn när man inte är hemma.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Wow. Datorn har stårr på hela dagen, och jag har fått ihop 0.1 btc... Den här gången har svårighetsökningen verkligen märkts...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Någon som minar på deepbit som kan berätta vad det kostar och vad man får ut på ett av de vanligare grafikkorten.
Tänker då på deras pps variant

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Blow:

https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison
+
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php

Sen rekommenderar jag dock att hålla dig ifrån Deepbit.
Detta då dom tar avgifter (3-7% tror jag) så din ersättning minskar.

Kika på http://www.bitcoins.lc istället 0% avgift men inte PPS.
I längden resulterar det i mer pengar än deepbit, det kan jag garantera.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Riktar cirka 800Mhash/s mot er. Mitt problem är att jag inte kan köra 24/7. Vilket gör att jag alltid får en sånn liten del av kakan
Hade varit skönare med pps då.

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Citat:

Kika på http://www.bitcoins.lc istället 0% avgift men inte PPS.
I längden resulterar det i mer pengar än deepbit, det kan jag garantera.

Om inte fru Fortuna bestämmer sig för något annat...

Hur går det med PPS biten. Blir inget av det eller? I och med att du sa att det i så fall skulle komma i slutet av helgen.

Sorry såg svaret:

Citat:

declined · User_40AdminBitcoins.lc (Owner, Bitcoins.lc) responded · June 16, 2011

We decided to stick with proportional, but also pay for invalid blocks and instantly. No more waiting for funds to verify.

We think this is the best solution. If we get the hash rate up even further, this will be much more valuable then PPS. It’s already is, but it can be better with more miners = less variation.

We’ll see in the future if this becomes something we want to implement or not. For now – closed.

Regards, Jim

Jaha, Deepbit FTW då med andra ord. Ifall någon vet en annan bra PPS pool så är de välkomna att komma med förslag! Finns en anledning varför de är störst...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Blow:

https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison
+
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php

Sen rekommenderar jag dock att hålla dig ifrån Deepbit.
Detta då dom tar avgifter (3-7% tror jag) så din ersättning minskar.

Kika på http://www.bitcoins.lc istället 0% avgift men inte PPS.
I längden resulterar det i mer pengar än deepbit, det kan jag garantera.

Det kan jag också garantera!
Har fått in mer än 1BTC under de senaste dygnet med bara 650-700Mhash/s !
Notera att detta är efter svårighetsgraden ökade.

Permalänk
Medlem

Intressant hur ni kan garantera saker som är baserat på tur och sannolikhet.

Skrivet av Blow:

Riktar cirka 800Mhash/s mot er. Mitt problem är att jag inte kan köra 24/7. Vilket gör att jag alltid får en sånn liten del av kakan
Hade varit skönare med pps då.

Hittar du något bättre ställe med PPS än Deepbit, såå skicka mig PM.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Om inte fru Fortuna bestämmer sig för något annat...

Hur går det med PPS biten. Blir inget av det eller? I och med att du sa att det i så fall skulle komma i slutet av helgen.

Sorry såg svaret:
Jaha, Deepbit FTW då med andra ord. Ifall någon vet en annan bra PPS pool så är de välkomna att komma med förslag! Finns en anledning varför de är störst...

Varför PPS är då frågan? Det finns egentligen inte några vettiga argument till det.
Ja, du får "stadigare" payouts, men summorna är så låga (< 0.01) så du inte kan betala ut dom.

Då vi beslutade att strunta i invalid blocks (precis som PPS) och strunta i 120 confirmations för nya block (precis som PPS) så finns det inga argument kvar.

Jag hoppas att du tänker om och ansluter dig till oss, det hade varit roligt. Speciellt med tanke på din signatur etc, kul att du engagerar dig - tror du kan göra mycket nytta och hjälpa oss gällande andra saker, minst sagt!

*zap pga paragraf 9*

/ Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Intressant hur ni kan garantera saker som är baserat på tur och sannolikhet.
Hittar du något bättre ställe med PPS än Deepbit, såå skicka mig PM.

Eftersom faktum är att proportional jämnar ut sig i längden, trots tillfällig variation - så kan jag garantera det.
Oddsen är helt enkelt upplagda så, du kan inte förlora 100% av gångerna.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Vad ska jag lita på? Phoenix säger 250 mhash/s, men er sida säger 209 mhash/s. Har minat ett bra tag så den borde ju ha uppfattat vilken mhash/s jag har

EDIT: Gäller bitcoins.lc

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Vad ska jag lita på? Phoenix säger 250 mhash/s, men er sida säger 209 mhash/s. Har minat ett bra tag så den borde ju ha uppfattat vilken mhash/s jag har

Din miner rapporterar alltid det korrekta värdet.
Vi gör bara en uppskattning baserat på antal shares du skickar in, vi vet inte om din riktiga hashrate utan beräknar den bara.

Detta gäller även hashraten på sajten. Den är något mindre än korrekta värdet pga. beräkningen.

/ Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn