Permalänk

Bärbar Spel laptop 7k

Hallå jag går i laptop tankar.
Jag kommer till hösten börja på gymnasiet och Där kommer jag gå på internat så jag känner att jag kommer att behöva en laptop.
Jag kommer att använda den till bland annat: Skoluppgifter,Ta med till lan, Spela spel som tex. MW2. Black ops, Bf3,(När det kommer ut), Starcraft,mm, Och lite film ibland.

Jag vill max lägga ut 7k

MVH David

Permalänk
Permalänk
Medlem

Såg bra ut för dom pengarna

Permalänk

OK men kommer den att klara bf3 när det kommer ut? Eller ska jag vänta med laptop köpet?

Permalänk
Medlem

Det beror på om du vill totalt maxa BF3 eller bara köra på low/ medium typ
/Alex

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Vill kunna spela det på Medium/high Men jag behöver inte kunna maxa det ;D

Tack för alla svaren än så länge

Permalänk
Inaktiv

Om du har sånna krav får du nog sträcka dig till Msi GT660 för 7995kr...

Permalänk

humm Jag funderar...... Jag vill ialle fall kunna spela bf3 i medium.

Permalänk
Medlem

Den är ju fyrkärnig så det är ju ett + för battlefield iaf.

Permalänk
Inaktiv

Saken är att det är en AMD processor... och Intel är bäst när det kommer dit... hade personligen aldrig satsat på en AMD men det är ju upp till dig!

Permalänk
Skrivet av anon162937:

Saken är att det är en AMD processor... och Intel är bäst när det kommer dit... hade personligen aldrig satsat på en AMD men det är ju upp till dig!

Nja håller nog med dig på den saken gillar egentligen inte amd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Saken är att det är en AMD processor... och Intel är bäst när det kommer dit... hade personligen aldrig satsat på en AMD men det är ju upp till dig!

Skrivet av davveswea:

Nja håller nog med dig på den saken gillar egentligen inte amd...

Men ska man ha en fyrkärnig Intel-cpu plus ett bra grafikkort så får man börja lasta upp lite fler tusenlappar.
Skulle tro att en AMD Quad ger bättre prestanda i BF3 än en Dualcore Intel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

OK kan någon rekommendera en bra dator som ni anser är bra som ligger runt 6000- 7000k?

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

något över budget, knappt prisvärd....

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

något över budget, knappt prisvärd....

Den kostade 6995 när jag länkade den. Just TimelineX-serien är förövrigt helt okej kvalité jämfört med det mesta runt denna prisnivå, bara dumt att bara kolla komponenter när det gäller bärbara.

Permalänk

Okej någon mer som har något förslag?

Någon?

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av davveswea:

Nej, för dåligt grafikkort!

Permalänk
Skrivet av anon162937:

Nej, för dåligt grafikkort!

ok Men den här då?
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Permalänk
Inaktiv

Bättre, men du lär inte maxa några spel... Men den duger!

Permalänk
Skrivet av anon162937:

Bättre, men du lär inte maxa några spel... Men den duger!

Okej kommer den kunna klara bf3 på medium när det kommer ut eller ska jag vänta med laptop köpet? Tills jag har fått ihop lite mer pengar ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av davveswea:

Okej kommer den kunna klara bf3 på medium när det kommer ut eller ska jag vänta med laptop köpet? Tills jag har fått ihop lite mer pengar ?

Absolut vänta då... Den kommer klara BF3 men knappast på medium!

Permalänk
Medlem
Skrivet av davveswea:

Okej kommer den kunna klara bf3 på medium när det kommer ut eller ska jag vänta med laptop köpet? Tills jag har fått ihop lite mer pengar ?

Kanske, Kanske inte, själv tror jag att 5650 kanske är en aningen klent. Tror du skall kolla på antingen en laptop med 5870 eller geforce 460.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk

Okej Som det känns nu så känns det bättre att vänta lite, Tills man har ialle fall 8k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davveswea:

Okej Som det känns nu så känns det bättre att vänta lite, Tills man har ialle fall 8k.

Tror jag du gör helt rätt i

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av davveswea:

Okej Som det känns nu så känns det bättre att vänta lite, Tills man har ialle fall 8k.

Håller med, då är ju Msi GT660 eller GX660 väldigt bra val!

Permalänk

Jag tror att jag gör så tack för alla svaren, Jag åter kommer.

MVH David

Permalänk
Medlem
Skrivet av davveswea:

Jag tror att jag gör så tack för alla svaren, Jag åter kommer.

MVH David

OT
Jag vet hur störande detta är men efter 1 år nu på högskolan blir det till en sjukdom att notera särskrivning, återkommer skall det vara. Jag vet, förlåt

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk

Hej hej nu såg jag denna på webhallen jag undrar ifall det är något och satsa på?
http://www.webhallen.com/hardvara/135016-msi_ge620-060ne-i5-2...