Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Jag tänkte göra en liten micro-review vid tillfälle, men nu är det sent och dottern sover i rummet bredvid. Ljuset lämpar sig inte så bra för bilder heller tyvärr.. blir så tråkiga foton med blixt i mörkt rum...

Låter bra med reviews av en vanlig person, den ser jag fram emot!

Sen kan jag tänka mig att man egentligen inte köper en sån här dator till speldator, men jag själv hoppas i alla fall att den klarar av spel något bättre än min 6 år gamla arbetshäst till stationär dator ^^

Apropå mitt inlägg ovanför om hybriddiskar så hittade jag det här testet, som jag antar är av hybridhårddisken i, http://www.engadget.com/2010/08/09/seagate-momentus-xt-hybrid...

Permalänk
Skrivet av CompassioN:

Jag tänkte göra en liten micro-review vid tillfälle, men nu är det sent och dottern sover i rummet bredvid. Ljuset lämpar sig inte så bra för bilder heller tyvärr.. blir så tråkiga foton med blixt i mörkt rum...

Trevligt, en micro-review uppskattas verkligen

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk

Jag slår till på RX002V och en Intel 160GB 320-serie SSD från JME nu, "kanske" sätter i den

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Hade du en annan windowslicens eller fick du tag på en fungerande recoveryskiva? Jag har två studentlicenser av Win7, men de används redan. Denna har ju en OEM licens, så det borde gå att installera en ren nyinstallation, men jag har ingen skiva att kopiera till USB-stickan...

Hade en sen tidigare dator. Gjorde en bootbar USB på min stationära sedan var de bara att trycka på ESC o boota via USB. Fort gick det att ominstallera också!

Jag gillar den, flyter på riktigt bra. Väntar bara på SSD

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Skrivet av Dextan:

Hade en sen tidigare dator. Gjorde en bootbar USB på min stationära sedan var de bara att trycka på ESC o boota via USB. Fort gick det att ominstallera också!

Jag gillar den, flyter på riktigt bra. Väntar bara på SSD

Jahopp... då gäller det bara att hitta någon med rätt OEM-version av windows och låna skivan... Maskien är ju helt sjukt full av skräp. Det är väl mitt första klagomål, tyvärr inte specifikt för Asus. Elände att tillverkarna ska fylla dom med så mycket bloatware.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Skrivet av CompassioN:

Jahopp... då gäller det bara att hitta någon med rätt OEM-version av windows och låna skivan... Maskien är ju helt sjukt full av skräp. Det är väl mitt första klagomål, tyvärr inte specifikt för Asus. Elände att tillverkarna ska fylla dom med så mycket bloatware.

Rätta mig om jag har fel, men blir inte datorerna billigare på grund av allt skräp?

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swekorven:

Rätta mig om jag har fel, men blir inte datorerna billigare på grund av allt skräp?

visst är de så, de handlar inte om mycket pengar men några kronor per dator säkert.
bara klisterlapparna som sitter på datorn brukar vara lite marknadsföringsstöd också.

Permalänk

Tänkte köpa RX002V och kommer använda den mest till att slösurfa på men även viss enklare photoshoppning och eventuellt lira lite Starcraft 2. Finns det någon som testat Starcraft 2 på datorn och kan rapportera hur det fungerar?

Har även en fråga kring betraktningsvinkeln - ser att den fått väldig kritik på u36j - hur upplever ni som har u36s betrakningsvinkeln?

Tack på förhand!

Visa signatur

AMD Phenom X3 i ett Ace Clubs 2. 92mm Noctuafläkt.
LGR200-Laptop
Asus U36SD-RX002V

Permalänk
Medlem

Vilken touchpad är det som sitter i? Synaptics med mutlitouch eller något billigt skräp?

Permalänk
Skrivet av TheNisse:

Vilken touchpad är det som sitter i? Synaptics med mutlitouch eller något billigt skräp?

Nån märklig sak... Minns inte om det var synaptics, men multitouch vet jag inte. Tvåfingerscroll fungerade ej, däremot var det pinch to zoom, vilket var en överraskning!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Compassion: Lust att ge din syn på betraktningsvinkeln?

Visa signatur

AMD Phenom X3 i ett Ace Clubs 2. 92mm Noctuafläkt.
LGR200-Laptop
Asus U36SD-RX002V

Permalänk
Medlem

Så ni tror inte det är värt med en hybrid?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av hanszeus:

Så ni tror inte det är värt med en hybrid?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag börjar starkt fundera på att köra utan hybrid, men det kanske är dumt. Jag känner inte för att köpa en ny dator, mista garantin och sätta in SSD. Däremot är väl den billiga varianten toppen om man ska göra just det. Min fundering är om det är värt väntan och priset för att få en snabbare hårddisk eller om jag kommer att vara nöjd ändå.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Skrivet av mr-casual:

Compassion: Lust att ge din syn på betraktningsvinkeln?

Jag har en liten video-review jag ska klippa till och youtuba upp straxt. Kan dock säga att betraktningsvinkeln varken är det bästa eller sämsta jag sett. I nivå med min gamla Dell Inspiron 9400, ungefär. Fungerar för vanligt bruk och inget jag har stört mig på under de två timmar jag suttit med datorn hittils. Då är den högblanka skärmen värre

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Jag har en liten video-review jag ska klippa till och youtuba upp straxt. Kan dock säga att betraktningsvinkeln varken är det bästa eller sämsta jag sett. I nivå med min gamla Dell Inspiron 9400, ungefär. Fungerar för vanligt bruk och inget jag har stört mig på under de två timmar jag suttit med datorn hittils. Då är den högblanka skärmen värre

Det videoklippet väntar vi på då Vilken skärm har du om du inte har den högblanka?

Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska satsa på hybriddisk eller ram, men hur är det med att själv köpa och installera mer ram på en bärbar? Kan jag göra det utan att mista garanti på u36sd? Är det inte svårare än på en stationär så är det klart att jag köper hybriddisken då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trafo:

Går det att stänga av touchen på nåt enkelt sätt?

Sägs att FN+F9 ska stänga av touchpaden och det låter ju bra

Permalänk
Skrivet av windmark:

Det videoklippet väntar vi på då Vilken skärm har du om du inte har den högblanka?

Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska satsa på hybriddisk eller ram, men hur är det med att själv köpa och installera mer ram på en bärbar? Kan jag göra det utan att mista garanti på u36sd? Är det inte svårare än på en stationär så är det klart att jag köper hybriddisken då!

Haha, ursäkta om jag var oklar, jag menade att jag tycker det är ett större problem att den är högblank än betraktningsvinklarna

Videoklippet renderas just nu, skickar upp det på youtube om en liten stund

Ram är toklätt att installera och bryter inte mot någon garanti, det är bara hårddisken som gör det.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

En bild
Ser ut som jag inte tagit bort skyddet på touchknapparna men det speglas bara

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk

Här kommer min lilla microreview. Ni får ursäkta om jag verkar sinnesslö, tar rätt starka värktabletter eftersom jag precis fått ett akut ryggskott
Jag missade säkert massor av saker, men ställ gärna frågor så ska jag försöka svara så gott jag kan.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Jag blev sugen på denna laptop nu precis, innan var jag lite sugen på LG P420... verkar vara mer eller mindresamma prestanda. Vad tycker ni? Är LG inget att föredra?

Permalänk
Skrivet av stirrah:

Jag blev sugen på denna laptop nu precis, innan var jag lite sugen på LG P420... verkar vara mer eller mindresamma prestanda. Vad tycker ni? Är LG inget att föredra?

Prestandan verkar ju vara rätt likvärdig, men LG:n har större skärm och väger mer och har dessutom antagligen betydligt sämre batteritid. Så vilken du föredrar beror helt på vad du ska ha den till.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Prestandan verkar ju vara rätt likvärdig, men LG:n har större skärm och väger mer och har dessutom antagligen betydligt sämre batteritid. Så vilken du föredrar beror helt på vad du ska ha den till.

Mjo...helt klart. Enligt LG ska dock själva skalet vara lika stort, endast skärmen som är större. Men det där med batteritiden är ju lite trist...samtidigt kostar LGn 1500kr mindre. Fan vad svårt det ska vara...

edit: Kanonbra review...nu blev jag riktigt sugen på att åka och köpa den Gillar hur slimmad den är. Måste ju vara i närheten av en macbook air?

Permalänk
Skrivet av stirrah:

Mjo...helt klart. Enligt LG ska dock själva skalet vara lika stort, endast skärmen som är större. Men det där med batteritiden är ju lite trist...samtidigt kostar LGn 1500kr mindre. Fan vad svårt det ska vara...

Nja, den är lite större till formatet.
333 x 221 x 26 mm LG
322 x 232 x 19 mm Asus

Inga jätteskillnader och viktskillnaden är 300 gram. Dock är det med 8-cell i Asus och 6-cell i LG.

Sen har LG:n hälften så mycket grafikminne som Asus, men jag tror knappast det gör någon större skillnad i verkligheten, 520M är såpass klent att 512 megabyte GDDR inte lär hjälpa.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Även jag blev, om möjligt, ännu mer sugen på att direkt beställa en nu när jag såg din review. Tack compassion
Jag är såld, det blir definitivt en sån här U36SD och då RX060V med hybriddisk. Gör ju faktiskt att jag får en lite bättre disk och kan behålla min garanti när jag uppgraderar ram, härligt
Jag är pepp!

Permalänk
Skrivet av windmark:

Även jag blev, om möjligt, ännu mer sugen på att direkt beställa en nu när jag såg din review. Tack compassion
Jag är såld, det blir definitivt en sån här U36SD och då RX060V med hybriddisk. Gör ju faktiskt att jag får en lite bättre disk och kan behålla min garanti när jag uppgraderar ram, härligt
Jag är pepp!

Kul! Hoppas du blir nöjd Själv kunde jag inte hålla mig och dessutom är jag fattig student, så det fick bli 002:an för min del. Den känns som sagt rätt rapp ändå, men jag har ingen SSD i min stationära heller, så jag är inte bortskämd med sådant, hah!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

hmmm undrar om det verkligen e sån stor skillnad på hastighet på hybriden å den billigaste.... Nått en vanlig användare kommer störa sig på?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

hmmm undrar om det verkligen e sån stor skillnad på hastighet på hybriden å den billigaste.... Nått en vanlig användare kommer störa sig på?

Enligt det här "testet" på hybriddisk och vanlig mekanisk, http://www.engadget.com/2010/08/09/seagate-momentus-xt-hybrid..., som jag postade tidigare så visade det ju sig att hybriddisken helt enkelt kan vara bra för att öka hastigheten något vid vardagligt användande. De såg inte någon större hastighetsskillnad på att bara flytta över mycket data, medan det efter några omstarter blev skillnader på sekunder. Tycker jag låter lite spännande iaf
Sen är den billigaste hårddisken på 5400 varv/min, jämfört med 7200, och visst har jag sett skillnad där i tester, men anser man inte att man behöver det så är ju 002 perfekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av windmark:

Enligt det här "testet" på hybriddisk och vanlig mekanisk, http://www.engadget.com/2010/08/09/seagate-momentus-xt-hybrid..., som jag postade tidigare så visade det ju sig att hybriddisken helt enkelt kan vara bra för att öka hastigheten något vid vardagligt användande. De såg inte någon större hastighetsskillnad på att bara flytta över mycket data, medan det efter några omstarter blev skillnader på sekunder. Tycker jag låter lite spännande iaf
Sen är den billigaste hårddisken på 5400 varv/min, jämfört med 7200, och visst har jag sett skillnad där i tester, men anser man inte att man behöver det så är ju 002 perfekt!

Tack för utförligt svar!

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Microreview.

Tack för den lilla reviewen, det ser helt klart ut att vara en läcker liten sak. Hoppas på att få min snart.

Skrivet av stirrah:

Jag blev sugen på denna laptop nu precis, innan var jag lite sugen på LG P420... verkar vara mer eller mindresamma prestanda. Vad tycker ni? Är LG inget att föredra?

LGn är snygg men verkar den lite plastig, nu har jag ju dock inte känns på den själv utan bara sett bilder och några reviews.
Sen stör jag mig på att skärmen öppnas "bakåt" på den och inte uppåt som brukligt.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!