Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Så du påstår att ingen platntar bomben i snd? Eller tar flaggor i dom? Du har fått allt om bakfoten;)

Näh det påstår jag inte. Men inte den större skaran.
Om du har spelat COD 4 sen dag 1 så är det stor skillnad mot nu.
Nu själv har jag inte spelat COD4 på flera månader.
I COD kan du vinna på att bara få kills.
Inte i BattleField

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

ingen sa att betan är "minst ett halvår gammal" förutom du

Skrivet av JackeShan:

Är den några _veckor gammal_ så är den fortfarande gammal jämfört mot när spelet släpps.

Suck. Låt mig förklara:

Betan är full av buggar.

A: Betan är ett par veckor gammal.

B: Betan är flera månader gammal.

Spelet släpps om endast några veckor.

Om då A är sant så kommer spelet troligtvis att innehålla fler buggar vid release än om B är sant.

Skrivet av JackeShan:

En del, om inte en hel del buggar kommer att fixas tills spelet släpps.

Beror på hur gammal betan vi spelat är, samt hur svåra buggarna är att fixa. Sen ska det ju testas lite också...

Skrivet av JackeShan:

Förväntar du dig att alla buggar ska fixas eller vad är det med dig?

Nej, jag förväntar mig verkligen inte att alla buggar kommer att fixas i ett spel från Dice. Ni ska nog vara glada om de ens bryr sig om att fixa de värsta.

Skrivet av .maker:

Roligt att du försöker få begreppet "hög rekyl" att framstå som om det vore objektivt, liksom.

BF3s rekyl är inte hög jämfört med andra FPS-spel på marknaden. Roligt att du har roligt, du verkar vara lättroad? Förståeligt att du gillar BF3, med buggar och allt.

Skrivet av .maker:

Vad är låg rekyl?

Vad är hög rekyl? Vad är lycka? Är livet värt att leva när vi ändå dör i slutändan? Ska vi filosofera och flumma lite till tycker du?

Låg rekyl = BF3! No doubt about it!

Skrivet av .maker:

Har du inget att jämföra med så är kommentaren överflödig.

Ok, jag får väl erkänna att BF3 har riktigt hög rekyl jämfört med Nintendos "Duck Hunt".

Permalänk
Medlem

Vad tror ni jag kommer få ut av BF3 med följande setup?

MOTHERBOARD: MSI P67A-C45 REV B3

CPU: INTEL CORE I5 2500K 3,3GHZ

GPU: ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/HDMI

RAM: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

PSU: OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT PSU

Tänkte köpa detta till helgen, men vill veta om jag ens klarar high med dessa komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfsaurus:

Vad tror ni jag kommer få ut av BF3 med följande setup?

MOTHERBOARD: MSI P67A-C45 REV B3

CPU: INTEL CORE I5 2500K 3,3GHZ

GPU: ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/HDMI

RAM: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

PSU: OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT PSU

Tänkte köpa detta till helgen, men vill veta om jag ens klarar high med dessa komponenter.

jag har i3 och 560ti och har allting på högsta inställningar förrutom HBAO (eller hur det stavas) vilket jag har avstängt och jag kör AAx2. får helt ok fps. har inte mätt ännu men jag är säker på att den är över 50 i snitt ialalfall.

har en 22 tums skärm med någon normal upplösning också.

så du lär ju kunna spela med väldigt höga inställningar iallafall. vem behöver 16xAA egentligen?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av FearKill:

Näh det påstår jag inte. Men inte den större skaran.
Om du har spelat COD 4 sen dag 1 så är det stor skillnad mot nu.
Nu själv har jag inte spelat COD4 på flera månader.
I COD kan du vinna på att bara få kills.
Inte i BattleField

Tycker snarare att det är tvärtom, i Battlefield baseras ju tickets på kills (deaths) även i vissa gametypes som kan liknas vid dem/dom. Om du inte själv spelar objective så läggs ju oftast även en ganska fet respawn timer på dem du dödar som gör det betydligt enklare för andra i laget att ta sig fram om de nu skulle få för sig att sluta ligga i buskaget och försöka gå på objective.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Du gör bara bort dig. Även om betan har vissa buggar som man/du inte tycker om så är det en beta, det kommer fixas. Så sluta whina om allt skit, tycker du inte om betan sluta spela den.

Du missade poängen, målet, ja hela banan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

jag har i3 och 560ti och har allting på högsta inställningar förrutom HBAO (eller hur det stavas) vilket jag har avstängt och jag kör AAx2. får helt ok fps. har inte mätt ännu men jag är säker på att den är över 50 i snitt ialalfall.

har en 22 tums skärm med någon normal upplösning också.

så du lär ju kunna spela med väldigt höga inställningar iallafall. vem behöver 16xAA egentligen?

Men, varken High eller Ultra fungerar i betan..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Men, varken High eller Ultra fungerar i betan..

Medium är inte max..

#11423881

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Medium är inte max..

#11423881

Så pass, tyckte jag såg en officiell post om det

Ingen som spelar just nu? Alla är offline på min friendlist >_<
Adda NiggletOfDoom om ni vill lira

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Men, varken High eller Ultra fungerar i betan..

jasså. jaja jag har satt spelet på dom inställningarna och det rullar fint ialalfall. även om det inte är riktig high eller ultra så rullar det fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:
Skrivet av Rolfsaurus:

Vad tror ni jag kommer få ut av BF3 med följande setup?

MOTHERBOARD: MSI P67A-C45 REV B3

CPU: INTEL CORE I5 2500K 3,3GHZ

GPU: ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/HDMI

RAM: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

PSU: OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT PSU

Tänkte köpa detta till helgen, men vill veta om jag ens klarar high med dessa komponenter.

jag har i3 och 560ti och har allting på högsta inställningar förrutom HBAO (eller hur det stavas) vilket jag har avstängt och jag kör AAx2. får helt ok fps. har inte mätt ännu men jag är säker på att den är över 50 i snitt ialalfall.

har en 22 tums skärm med någon normal upplösning också.

så du lär ju kunna spela med väldigt höga inställningar iallafall. vem behöver 16xAA egentligen?

Okej, då lär jag kunna ha hyffsade settings iaf.

Men man vill ju ha så bra grafik som möjligt för högsta njutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

jasså. jaja jag har satt spelet på dom inställningarna och det rullar fint ialalfall. även om det inte är riktig high eller ultra så rullar det fint.

Kolla längre upp i tråden

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snaikstu:

Nej, jag förväntar mig verkligen inte att alla buggar kommer att fixas i ett spel från Dice. Ni ska nog vara glada om de ens bryr sig om att fixa de värsta.

Vad bra, sluta gnäll då. Gillar du inte hur spelet blir så spela inte då, ganska simpelt val.

Permalänk

Hoppas att det blir bättre optimerat till releasen, de va en märkbar skillnad mellan BC2-betan och de färdiga spelet minns jag.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Problemet är ju det att dom som köper spelet efter nån månad kommer också bara ha lvl 50 emot sig, så argumentet håller inte;)
Sen så hade jag redan hittat mitt favo vapen innan betan släpptes (f2000).;)

Fast dem som köper spelet efter 1 månad har ju själva gjort valet iaf, får de ju leva med det.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Vad bra, sluta gnäll då. Gillar du inte hur spelet blir så spela inte då, ganska simpelt val.

Kul att du inte brydde dig om att svara på något annat i mitt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snaikstu:

Kul att du inte brydde dig om att svara på något annat i mitt inlägg.

Så kul att du har kul, du verkar lättroad?

Du saknar förutsättningar för att kunna göra antaganden i stil med "buggig release". Varför? Du är inte bekant med spelets utvecklingsplan, det är det troligtvis ingen i den här tråden som är. Du använder lekplatslogik som typ "Bad Company 2 hade en beta och release fylld med buggar, därför kommer Battlefield 3 ha en beta och en release fylld med buggar". Det håller egentligen inte i verkligheten. Det spelar ingen större roll att spelen har en snarlik motor, det är helt annorlunda projekt, främst sett från ett konkurrensmässigt perspektiv.

Absolut, det finns buggar. Väldigt få spel kan lanseras med en modern och relativt oprövad spelmotor utan buggar, både under beta och efter release. Spelutveckling är inte trollkonst, och jag tvivlar starkt på att det finns en enda studio i världen som inte har kompromissat bort buggjakt på grund av deadlines och scheman.

Du jagar efter det här spelet med typ religiös ambition och jag tror nästan att du har investerat lite för mycket.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Snaikstu:

Det är antalet buggar som jag stör mig på, inte att en beta innehåller buggar.

Jaså? I BF3 så rör man sig mer realistiskt än i något annat spel? Tja, jämfört med Mario Kart är väl BF3 snäppet bättre. FEAR 2 har mer flyt än BF3. Illa.

Umm, nej. Lika mycket rekyl som en ärtbössa. Nej, förlåt, fel av mig! En ärtbössa har mer rekyl.

Om BF3 är ditt första FPS så har du säkert rätt.

Upplever inte ljudet som något speciellt. Vad ska jag säga? Sorry? De lyckas helt enkelt inte få mig intresserad av vad som pågår, känns ungefär som att dricka en läsk utan kolsyra, upplevelsen uteblir.

Att sitta och stirra på en skärm i över 30 sekunder utan att kunna avsluta är något som jag stör mig på.

Återigen, jag tycker inte att grafiken är något direkt att hurra över. Hög kontrast och onödiga effekter är inget som imponerar på mig. Jag är immun mot bling-bling.

Personligen så brukar jag inte göra andra saker än spela när jag faktiskt spelar.

Vad gör mig till ett troll? Att jag delar med mig av min väl underbyggda åsikt om BF3 betan i en allmän diskussion kring BF3? Eller är det för att mina åsikter inte passar herrn? Personlig åsikt = troll? Tjena, trollgubben!

Jo, jag är glad att de inkluderade ficklampor i spelet. Ficklampan, denna djupt underskattade, underbara uppfinning med vars hjälp vi lämnat våra förfäders dunkla grottor, och tagit steget in i den ljusa framtiden! Dice hjälper verkligen till att belysa (get it? belysa? hoho!) ett växande samhällsproblem: snorungar som stryker omkring på gator och torg med sina j-a ficklampor! Jag blir så gott som dagligen bländad av ficklampor! I dagsljus dessutom! Har blivit så illa att jag inte kan lämna lägenheten utan att bära solbrillor. L-l-l-l-l-eeeeensflaaaaaare!

F-n vad du gnäller.

När det på medium avstånd är omöjligt att spraya och samtidigt pricka sitt mål, då tycker jag det är tillräckligt hög rekyl. Så rekylen är verkligen inte för låg.

Vad är det som är så dåligt med spelets flyt?
Man rör sig som man rör sig i verkligheten, det går till exempel inte att spamma crawl-knappen så fort man ser en fiende som man kan göra i de andra spel jag sett har samma funktion. Det går heller inte att göra dolphin-dives, något som jag är evigt tacksam för.
Sen brukar i alla fall jag hoppa över några extra hinder på vägen bara för att jag tycker den animationen är så härlig.

Och det där med de 30 sekunderna innan nästa match börjar kan nog ha att göra med att dem försöker satsa på e-sporten, där man kanske vill ha lite mellanrum mellan matcherna. Sen så verkar den ju faktiskt ladda nästa bana under tiden, då man nästan helt slipper vänta något efter dem 30 sekunderna.

Så, 5 av 5 toasts till BF3!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Pollux89:

Fast dem som köper spelet efter 1 månad har ju själva gjort valet iaf, får de ju leva med det.

Dom som inte går in i en ÖPPEN beta får väll också skylla sig själva?;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av FearKill:

I COD kan du vinna på att bara få kills.
Inte i BattleField

I tdm ja;)
I nästan alla andra så går det ut på ett sammarbete för att tex planta en bomb. Ibf3 däremot så finns det tickets som är kills;) Så även en förlängd snd har med kills att göra;)
Sen så spelar ju kills in i alla vinster och förluster. Jag spawnrapar massa när vi är defenders så våra recon och support snubbar kan mosa dom om dom kommer förbi mig först;) När vi är attackers så gör jag samma sak, tar en liten snabb väg igenom deras spawn och mosar dom bakifrån;) Det roliga är ju det att i cod så flyttas ju spawnsen om jag står där alla har spawnat, detta kan jag med egen erfarenhet inte säga i bf3 betan:)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem

Någon som kan dra fram lite prestanda test mellan OFF, SSAO och HBAO? Jag kör nuvarande på SSAO. Skillnaden ser ut att vara minimal grafiskt. Men har ej kollat FPS men antagligen är den högre med SSAO

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillOgi:

Sant! Allt för många är bara ute efter att få bra KD och struntar i resten!

Har ni lämnat detta som förslag via Battlelog?

Jag skall göra det idag eller imorgon.

Istället för att visa K/D bör de visa hur många flaggor man försvarat/neutraliserat/erövrat eller liknande för Rush-banor.
Är inte målet i Conquest-banor att erövra/försvara flaggor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Har ni lämnat detta som förslag via Battlelog?

Jag skall göra det idag eller imorgon.

Istället för att visa K/D bör de visa hur många flaggor man försvarat/neutraliserat/erövrat eller liknande för Rush-banor.
Är inte målet i Conquest-banor att erövra/försvara flaggor?

Eller ännu bättre. Visar hur många "ticks" du har på flaggor. Du vet när man stod nära en i Bad Company 2 så tickade det, eller något, så kanske kan basera något på det. Springa förbi en flagga precis innan den blir cappad är lätt.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jappse:

Eller ännu bättre. Visar hur många "ticks" du har på flaggor. Du vet när man stod nära en i Bad Company 2 så tickade det, eller något, så kanske kan basera något på det. Springa förbi en flagga precis innan den blir cappad är lätt.

Dem kommer aldrig ta bort K/D från scoreboarden, sen kommer det bli alldeles för kladdigt om man skall trycka in allt som folk tycker spelar roll.

Dem har med det mest elementära, resten får man se i detaljerna efter matchen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

En fråga, vart tusan ska man ge feedback denna gången till DICE? Jag fick ett mail idag som pratar om "Ge feedback" med en länk som bara leder till http://www.battlefield.com/uk/battlefield3/1/beta Förstår inget alls!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Har ni lämnat detta som förslag via Battlelog?

Jag skall göra det idag eller imorgon.

Istället för att visa K/D bör de visa hur många flaggor man försvarat/neutraliserat/erövrat eller liknande för Rush-banor.
Är inte målet i Conquest-banor att erövra/försvara flaggor?

Vad är det för nån mening? Dom har systematiskt tagit bort allt som visas på scoreboarden sen BF2/BF2142. Jag minns fortfarande när vi kunde se vilken squad som presterat bäst, vilka som hade mest score med vilka klasser, etc. Har dom inte satt tillbaka det till betan kommer dom aldrig göra det.

Nej, det har flyttas till Battlelog istället för end-game score menyn. Vilket liksom förtar hela meningen med att se match info i 30 sekunder. Nu är allt som spelar roll kills, kills, KILLS!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfsaurus:

Vad tror ni jag kommer få ut av BF3 med följande setup?

MOTHERBOARD: MSI P67A-C45 REV B3

CPU: INTEL CORE I5 2500K 3,3GHZ

GPU: ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/HDMI

RAM: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

PSU: OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT PSU

Tänkte köpa detta till helgen, men vill veta om jag ens klarar high med dessa komponenter.

Jag har 6950 och klarar ultra på 1650*1050 om med 2xMSAA om jag anser att ett minimum på 40fps är OK. Det är helt klart spelbart och ser riktigt bra ut. Har dock testat att köra på low nu och ligger då alltid på min 70fps vilket verkligen gör skillnad i hur bra man kan prestera, man känner sig snabbare och effektivare. 6950 borde vara ganska jämnställt med ett 570?

Visa signatur

MSI 870A-G54 - AMD Phenom2 X6 1090T BE @ 3,6GHz - Corsair 8GB DDR3 1600MHz -
Gigabyte HD6950 2GB @ 960/1400mhz -Fractal Design 550W Tesla 80+ -
Fractal Design Define R3/SVART/ - HD640GB WD Black 64MB SATA-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Har ni lämnat detta som förslag via Battlelog?

Jag skall göra det idag eller imorgon.

Istället för att visa K/D bör de visa hur många flaggor man försvarat/neutraliserat/erövrat eller liknande för Rush-banor.
Är inte målet i Conquest-banor att erövra/försvara flaggor?

Mycket bra förslag. Kan inte k/d folket köra cod eller nåt istället. Det här är ju ett lagspel i första hand.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Har ni lämnat detta som förslag via Battlelog?

Jag skall göra det idag eller imorgon.

Istället för att visa K/D bör de visa hur många flaggor man försvarat/neutraliserat/erövrat eller liknande för Rush-banor.
Är inte målet i Conquest-banor att erövra/försvara flaggor?

Eller så ger dom oss den gamla battlefield scorescreen där man kan se allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag vet inte exakt hur gammal betan är MEN då jag spelade alphan på Dreamhack så stötte jag aldrig på några buggar där man åkte genom marken i alla fall. Tyckte den upplevelsen var relativt buggfri. Krashade någon gång, men det var alpha liksom. Visst kan nya buggar uppstå men vi spelade ändå i någon timme utan att det blev några klagomål från gruppen angående buggar.

Så jag är hoppfull inför release. Jag stör mig mest på insatnt-death, dö då man hunnit tagit skydd samt att cirklarna som visar varifrån man blir skjuten är helt åt skogen fel.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line