Battlefield 3 Beta öppnas för alla

Permalänk
Skrivet av daevilb:

Är det någon fler än jag som INTE kommer åt menyerna i spelet?

om jag trycker escape så får jag ibland upp menyn i kanske 2 sekunder.. sen hoppar den ur automatiskt och då fungerar det inte att komma åt menyerna igen

så jag vet inte ens vilka settings jag kör på

Menyerna går bara att få fram när du faktiskt lever.

Alla som klagar på Origin och säger att de hellre skulle haft det på Steam för att Origin suger kan ju fundera på hur gamers tog emot Steam när det lanserades.

Jag tycker det fungerar bra men kan såklart bli bättre, även Origin och battlelog är i beta.

Jag spelade inte själv BF2 men det verkar som att alla veteraner lovordar spelet med slagkängan "Det var bättre förr". Hittade en patch-lista för BF2 som talar för sig själv (klicka på file details för att se buggar som fixas för varje patch).
http://www.strategyinformer.com/pc/patches/battlefield2/patch...

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekorven:

Menyerna går bara att få fram när du faktiskt lever.

Alla som klagar på Origin och säger att de hellre skulle haft det på Steam för att Origin suger kan ju fundera på hur gamers tog emot Steam när det lanserades.

Jag tycker det fungerar bra men kan såklart bli bättre, även Origin och battlelog är i beta.

Alltså kommer Origin att funka på de sättet att den öppnar en webläsare varje gånga man startar ett lir eller är det bara så just nu i BF3/Origin beta?

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Skrivet av Porraz:

Alltså kommer Origin att funka på de sättet att den öppnar en webläsare varje gånga man startar ett lir eller är det bara så just nu i BF3/Origin beta?

Det beror nog på spelet. BF3 har ju valt att köra en del av spelet i en webläsare istället, serverlista, vänner mm... Andra spel kommer säkert fungera som vanligt och att Origin fungerar precis som Steam, bara som en launcher. Den som lever får se

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Medlem

Stör mig på att HUD'en är paj när man kör i 2560x1600, är tydligen ett vanligt problem. Ammo-mätaren och kartan hamnar utanför skärmen men allt annat är perfekt.

EDIT: Ja jag har försökt justera den där röda kalibreringsrutan, gjorde den mindre än skärmen men det hjälpte inte alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekorven:

Menyerna går bara att få fram när du faktiskt lever.

Alla som klagar på Origin och säger att de hellre skulle haft det på Steam för att Origin suger kan ju fundera på hur gamers tog emot Steam när det lanserades.

Jag tycker det fungerar bra men kan såklart bli bättre, även Origin och battlelog är i beta.

Jag spelade inte själv BF2 men det verkar som att alla veteraner lovordar spelet med slagkängan "Det var bättre förr". Hittade en patch-lista för BF2 som talar för sig själv (klicka på file details för att se buggar som fixas för varje patch).
http://www.strategyinformer.com/pc/patches/battlefield2/patch...

Kan nästan garantera att BF3 kommer patchas ännu mera. Se bara på Bc2.

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Stör mig på att HUD'en är paj när man kör i 2560x1600, är tydligen ett vanligt problem. Ammo-mätaren och kartan hamnar utanför skärmen men allt annat är perfekt.

EDIT: Ja jag har försökt justera den där röda kalibreringsrutan, gjorde den mindre än skärmen men det hjälpte inte alls.

Så går de när man har stor skärm ^^ Ae, kolla in den här länken så kanske du hittar en lösning. Mitt jobb har spärrat sidan så har ingen aning om vad som står, men det är samma problem som tas upp: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7564290.page

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Skrivet av Cr0wl3y:

Kan nästan garantera att BF3 kommer patchas ännu mera. Se bara på Bc2.

Säkert, men det var inte min poäng. Det jag ville belysa är att även spel som älskats av många under flera år har från början inte varit 100% okej. Spel idag är så ofattbart stora och komplexa att buggsökning tar tid. Därav stora betatester. Jag tror att DICE jobbar så hårt de kan, och på ett sätt tycker jag att det är bättre att vi får spelet om en månad och kan spela, hitta buggar, och få det fixat löpande än att det ska testas i ett år till för att få bort ALLA buggar. Sista stora patchen till BF2 släpptes fyra år efter release.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Swekorven:

Säkert, men det var inte min poäng. Det jag ville belysa är att även spel som älskats av många under flera år har från början inte varit 100% okej. Spel idag är så ofattbart stora och komplexa att buggsökning tar tid. Därav stora betatester. Jag tror att DICE jobbar så hårt de kan, och på ett sätt tycker jag att det är bättre att vi får spelet om en månad och kan spela, hitta buggar, och få det fixat löpande än att det ska testas i ett år till för att få bort ALLA buggar. Sista stora patchen till BF2 släpptes fyra år efter release.

Counter Strike.

nuff said.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekorven:

Jag spelade inte själv BF2 men det verkar som att alla veteraner lovordar spelet med slagkängan "Det var bättre förr". Hittade en patch-lista för BF2 som talar för sig själv (klicka på file details för att se buggar som fixas för varje patch).
http://www.strategyinformer.com/pc/patches/battlefield2/patch...

Nja, jag kan säga som så här; jag spelade bf2 i över 500 timmar och väntade hela tiden på att ea/dice skulle fixa de mest kritiska buggarna. Något de aldrig gjorde. Ändå lade jag ner en massa timmar för att spelet, trots buggarna, var så jäkla kul. Med bf3 så tycker jag lite tvärtom, det bör vara oerhört fritt från buggar och störiga moment om detta skall bli kul att lira.

Det jag sett hittils av bf3 är inte skoj, hela "bf" känslan som var underbar i bf2 finns inte alls i bf3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Så går de när man har stor skärm ^^ Ae, kolla in den här länken så kanske du hittar en lösning. Mitt jobb har spärrat sidan så har ingen aning om vad som står, men det är samma problem som tas upp: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7564290.page

Ah fan, det suger. Tack för länken, har dock redan läst den, det är bara två stycken som säger att dom har samma problem som jag, finns inga lösningar. Får vänta på att skiten patchas. Det funkar dock att köra i 1920x1200 helt ok på skärmen utan att det blir fult.

Man tröttnar dock fort då det är samma karta hela tiden och man vill ju satsa så mycket det går på samma klass så man låser upp feta grejjer.

Edit: Förresten, om du vill kunna surfa på sidor du inte får surfa på när du är på jobbet så kan du gå in här och skriva in adressen på sidan du vill titta på, så passerar skiten alla jobb-filter: http://hidemyass.com/ Inga konstigheter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Ah fan, det suger. Tack för länken, har dock redan läst den, det är bara två stycken som säger att dom har samma problem som jag, finns inga lösningar. Får vänta på att skiten patchas. Det funkar dock att köra i 1920x1200 helt ok på skärmen utan att det blir fult.

Man tröttnar dock fort då det är samma karta hela tiden och man vill ju satsa så mycket det går på samma klass så man låser upp feta grejjer.

Edit: Förresten, om du vill kunna surfa på sidor du inte får surfa på när du är på jobbet så kan du gå in här och skriva in adressen på sidan du vill titta på, så passerar skiten alla jobb-filter: http://hidemyass.com/ Inga konstigheter!

Grymt! Ska prova, fan va bäst om de funkar Fan, har du vetat de länge eller, eller du kanske redan har sagt det för 100 år sen och jag är senil o_O ?

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Snälla hjälp någon, varför är det bara det ena grafikkortet som jobbar när jag lirar betan? Har två stycken HD 6870
(Bilden kanske inte är den bästa, i och med att den inte är tagen in game, men det ena jobbar till 98% hela tiden och det andra ungefär 0-2%)

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Snälla hjälp någon, varför är det bara det ena grafikkortet som jobbar när jag lirar betan? Har två stycken HD 6870
(Bilden kanske inte är den bästa, i och med att den inte är tagen in game, men det ena jobbar till 98% hela tiden och det andra ungefär 0-2%)
http://data.fuskbugg.se/skalman02/65e1bb4a_damn-gpu-crossfire...

Kollade runt lite, hittade någon som hade samma problem fast med 6950 i CF. Ingen lösning gavs förutom att prova med de senaste beta drivisarna från AMD, men det antar jag att du inte har missat? Googla lite så kanske du hittar en lösning, men oroa dig inte, när spelet släpps så ska detta vara löst för annars vore det skandal.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Någon som möjligtvis vet vad låten som spelas upp när man vinner en runda heter? Den är så jävla bra, får typ öronorgasm...

Permalänk
Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiffany:

Någon som möjligtvis vet vad låten som spelas upp när man vinner en runda heter? Den är så jävla bra, får typ öronorgasm...

Kan vara svårt att veta nu, men vänta tills släppet, då dyker det säkert upp på youtube eller tom. på spotify. Finns flera spelalbum på spotify, men det kan iof. bero på att det är Hans Zimmer som ligger bakom

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Kan vara svårt att veta nu, men vänta tills släppet, då dyker det säkert upp på youtube eller tom. på spotify. Finns flera spelalbum på spotify, men det kan iof. bero på att det är Hans Zimmer som ligger bakom

Jo sant, har kollat på alla möjliga sidor nu och börjar änna ge mig nu