Silverstone TJ08-E

Permalänk
Medlem

Älskar chassi recensioner med Jonas

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk
Medlem

Nackdelar:

Något svajig (Kexig) hårddiskvagga

Permalänk
Medlem

Grumpigt, köpte en Fractal Design Define Mini för 3 månader sedan och var nöjd med den, men nu känns det lite som om man borde ha väntat på Silverstone TJ08-E.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

är det silverstones grejja det där att vända upp o ner på allt? whyy?
OT, trevlig liten plåtburk, lite dyrt dock tycker jag

Det är väl mer eller mindre en fortsättning på Intels BTX ide

Permalänk

Något jag saknade i video-recensionen var inmonterad optisk enhet (och hur det fungerade med olika nätaggregat). Går säkert att hitta måtten i manualen och räkna ut, men för att få helheten lite bättre via videon hade det varit perfekt.

Permalänk
Medlem

Aahhh sitter på en TJ08 sen flera år och blir lite sugen på att byta rakt av om det inte vore för att det är alldeles för stort.
Behövs ju bara en ssd en hdd ett grafikkort och en lite större kylare till CPUn.

Sen har jag aldrig förstått varför hårddiskarna ska vara i vägen för luften in i ett chassi. De är väl det sista som behöver kall luft.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Jonas och Silverstone - bra recension av en intressant produkt

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Vad tror ni, går det att pressa in ett Gtx 580 DCU II + ett ljudkort och Ax 750w? Med hyggliga temperaturer och lite överklockning.

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Holm01:

Vad tror ni, går det att pressa in ett Gtx 580 DCU II + ett ljudkort och Ax 750w? Med hyggliga temperaturer och lite överklockning.

Ljudkortet lär vara ett problem här.

Kan fixa fram en bild med ett sådant kort installerat med ett Maximus IV Gene om du vill.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Bra recension! Såg ut som ett riktigt trevligt chassi!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Smutt chassi, skulle nog stå på listan om jag bygger ett litet system, ända man grunna på angående hårddiskburen, varför konstruera inte silverstone den så hårdiskarna pekar utåt istället, borde ju lösa minnesproblemet.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Trevligt chassi!
Synd bara att man behöver köpa ett nytt moderkort också, men blir nog ett sådant ändå. En tidig julklapp till sig själv för 2000

Permalänk
Inaktiv

Ser riktigt najs ut ! kanske bli å köpa ett till min lite mer casual broder.

Permalänk
Medlem

Bra recension som vanligt.
Men jag skille villja se en recension på Bitfenix Outlaw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ljudkortet lär vara ett problem här.

Kan fixa fram en bild med ett sådant kort installerat med ett Maximus IV Gene om du vill.

En bild vore riktigt bra, tack!;) Är det dugligt inbyggt ljudkort på maximux IV gene?

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk

Sätt hårddiskarna i 5,25 platserna, och det finns inga minus kvar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Holm01:

En bild vore riktigt bra, tack!;) Är det dugligt inbyggt ljudkort på maximux IV gene?

Riktigt bra faktiskt, för vara inbyggt är det riktigt överraskande

Du får ursäkta den dåliga kvalitén, hade bara min 3GS till hands.
Men hoppas det ger en fingervisning. (Bara satte in kortet)

http://i.imgur.com/Xe2lT.jpg

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Förresten Jonas nu när Silverstone skickar grejer till er be om ett Sugo-sg08.

Det ska va på marknaden om 1 månad enligt silverstone själva.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Inaktiv

Verkar vara ett grymt chassi men hade gärna sett att man kunde ta av den övre hårddiskburen för ännu mer utrymme, eftersom det fanns 2st 5,25 tumsfack så hade man ju kunna ha en lagringsdisk i 2a samt en ssd i den nedersta buren..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon127781:

Verkar vara ett grymt chassi men hade gärna sett att man kunde ta av den övre hårddiskburen för ännu mer utrymme, eftersom det fanns 2st 5,25 tumsfack så hade man ju kunna ha en lagringsdisk i 2a samt en ssd i den nedersta buren..

Ta av den övre hårddiskburen? Finns ju bara en och den går att ta bort.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ta av den övre hårddiskburen? Finns ju bara en och den går att ta bort.

Skrev övre för att jag inte menade 2,5 tumsplatsen. Men grymt att den går att montera av, då kanske man köper detta eller efterföljaren nästa gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon127781:

Skrev övre för att jag inte menade 2,5 tumsplatsen. Men grymt att den går att montera av, då kanske man köper detta eller efterföljaren nästa gång.

Såhär ser det ut.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Riktigt bra faktiskt, för vara inbyggt är det riktigt överraskande

Du får ursäkta den dåliga kvalitén, hade bara min 3GS till hands.
Men hoppas det ger en fingervisning. (Bara satte in kortet)

http://i.imgur.com/Xe2lT.jpg

Hur är dina temps med det kortet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Hur är dina temps med det kortet?

Inte testkört i det chassit tyvärr, det grafikkort sitter normalt inte i den datorn utan i mitt 650D.

Var mer för demonstrationssyfte

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Smutt chassi, skulle nog stå på listan om jag bygger ett litet system, ända man grunna på angående hårddiskburen, varför konstruera inte silverstone den så hårdiskarna pekar utåt istället, borde ju lösa minnesproblemet.

Fast då hade luften varit hindrad av hårddiskburen igenom chassit. Har ett TJ08-E själv med Noctua fläkt och tycker det fungerar helt okej. Kör frontfläkten på moderkortet och den går väl i ca: 400 varv eller så, låter lagom. Fläkten har ett mörkare tonläge så inte så illa som man tror.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Ett sånt här blir det när pengarna rullar in och det blir ny dator på g

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag bli trött på sunkiga youtube! Nästan allt jag går in på buffrar snabbt som s**an.. Men sweclockers videos tar ALLTID tid att buffra. Vet inte vad som är felet.. vet iaf att youtube är felet -.-

EDIT: Grym recension och grymt chassi. Dock tråkigt med ljudnivån (som iof går att ställa in själv).

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Skulle man köpa detta så får man knacka till en egen front, vem sjutton använder en extern 3,5" enhet idag? De kunde kostat på sig en lucka i samma stil som resten av fronten, då hade det inte varit fullt så illa.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Avstängd

Denna lådan ska jag ha, den är ju helt klock-ren
bra recension med

Permalänk
Medlem

VAFAN ! låt oss lyssna på hur mycket chassit låter! man kanske vill skaffa sig en egen uppfattning ist för att lyssna på vad du tycker...... snälla, varje recension så pratar du under hela tiden som ni spelar in då datorn är på!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.