Battlefield 3 läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Värdelöst CoD klon, dock är det väl knappast oväntat att spel släpps innan release, det är ju standard på PC.

"BF was first released with BF 1945 on September 10 2002. COD1 was released the following year of October 29th 2003."
Man kanske ska göra lite research innan man kallar ett spel för klon av ett annat Men piratkopior är inget ovanligt, enda enheten som jag inte sett piratkopior på varenda spel är nog PS3.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBu:

Intressant att man i Sweclockers mest aktivt kommenterade nyheter just nu diskuterar moral.. Det är tydligen synd om DICE, EA etc pga alla omoraliska satar som laddar ner en DVD-avbildning men om man har något att säga om MSI:s tävling för att hitta lättklädda tjejer annat än "det är upp till var och en vad man gör för pengar" så är man en moralkärring.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väll lite fel att jämföra stöld och sökandet efter en modell med varandra. Det ena företaget blir "rånade" det andra erbjuder en temporär anställning.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Men vafan!! nu kommer finniga småpojkar som köper lördagsgodis sitta och spela BF3 före alla oss hederliga människor.

FÖRBANNAD!

Haha, så sant...

Permalänk
Medlem
Skrivet av M.A.W.S.:

Haha, så sant...

Eller inte, med tanke på att det inte finns något crack till spelet än.
Sen tycker jag folk kan ladda ner spelet bäst de vill, nästan så att dom borde släppa BF3 gratis så folk kan lira singleplayer, för att sedan ta betalt så fort man vill ha kul på riktigt och köra online.

Permalänk
Medlem

Är inte detta ett rent onlinespel?

Oavsett är jag inte intresserad av pirat, ska de va så ska de va riktiga köpegrejer!!

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Det är väll lite fel att jämföra stöld och sökandet efter en modell med varandra. Det ena företaget blir "rånade" det andra erbjuder en temporär anställning.

Jag antar att du menar "bestulna" även om jag inte heller tycker det är ett passande ord för vad som har hänt här.
För övrigt tycker jag att MSI:s sexistiska marknadsföringsknep är äckligare än denna "stöld" du pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Skrivet av dirtywilly:

gör man samma sak med materiell egendom kallas det stöld, på vilket sätt ar immateriell egendom annorlunda?

jag kan ju inte sno en fin bil bara för att jag inte har råd med den, och att sedan komma med detta i rätten: "jo det var så att jag ville se om bilen var nånting för mig, och det är säkert att den dagen jag har råd kommer jag köpa en exakt lika dan"

tror den domaren skulle dra på smilbanden en aning:)

Upphovsrätten är inte självklar och tåls att diskutera om och om igen. Brott mot upphovsrätten är inte stöld även om vissa lobbyister har lyckats tutta i en del folk den illusionen. Att ta någon annans bil är stöld, du jämför äpplen med päron.

Men när vi ändå håller på med dåliga liknelser så kan jag väl dra den här då. Det fanns en gång en eskimå som ägde allt vatten i världen. Araben Mouhammed var törstig och ville dricka vatten. Eftersom eskimån ägde allt vatten som existerade så var prissättningen upp till honom. Han ville ha 5000kr för ett glas lågkvalité vatten som var fullt med smuts och bakterier. Araben gick inte med på detta, i stället stjäl han ett glas vatten när eskimån ligger och sover. Där har du din genomsnittlige piratkopierare.

Så två frågor till dig... 1, Tror du Mouhammed kännde att han hade gjort något moraliskt fel? 2, Vilken gärning i sammanhanget är egentligen mest omoralisk?

Svaret beror naturligtvis på omständigheterna. Om din årslön är en krona eller fem miljarder, om du gillar smutsigt vatten eller inte.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Skrivet av loaded1mbimage:

Upphovsrätten är inte självklar och tåls att diskutera om och om igen. Brott mot upphovsrätten är inte stöld även om vissa lobbyister har lyckats tutta i en del folk den illusionen. Att ta någon annans bil är stöld, du jämför äpplen med päron.

Men när vi ändå håller på med dåliga liknelser så kan jag väl dra den här då. Det fanns en gång en eskimå som ägde allt vatten i världen. Araben Mouhammed var törstig och ville dricka vatten. Eftersom eskimån ägde allt vatten som existerade så var prissättningen upp till honom. Han ville ha 5000kr för ett glas lågkvalité vatten som var fullt med smuts och bakterier. Araben gick inte med på detta, i stället stjäl han ett glas vatten när eskimån ligger och sover. Där har du din genomsnittlige piratkopierare.

Så två frågor till dig... 1, Tror du Mouhammed kännde att han hade gjort något moraliskt fel? 2, Vilken gärning i sammanhanget är egentligen mest omoralisk?

Svaret beror naturligtvis på omständigheterna. Om din årslön är en krona eller fem miljarder, om du gillar smutsigt vatten eller inte.

Kan bara tala för mej själv men ovanstående borde ju vinna pris för genom tiderna det sämsta resonemanget för piratkopiering. Själv har jag slutat laddat helt och hållet och gissa vad, jag överlever utan detta.

Permalänk
Medlem

Trist att dom aldrig lär sig...

Är ju bättre att släppa det online (Origin, steam, <insert whatever>) samma dag dom skickar GM till tryckpress.

Argument om "samtidig" release i butik/online måste ju ändå leda till ett sämre resultat nu när det läcker ut som wäärsch, än om dom tillhandahåller ett lagligt alternativ online.....

Permalänk

Varför skulle BF3 vara förskonat från piratkopiering? Men varje vettig människa som tänkt spela det köper spelet precis som alla andra spel... det blir helt enkelt bäst så. Funktionsmässigt iaf.

Samma sak gäller Windows... en piratkopierad Win7-ultimate från TPB är aldrig att rekommendera... på grund av stabilitet och säkerhet...

Visa signatur
Permalänk

Tänk om dom kunde prioritera E-sport för BF3. Även om man inte själv spelar i en klan så måste det väl vara kul att se några matcher på youtube et.c. både för undehållningsvädret och för att lära sig.

Kolla bara SC2 hur det slått igenom

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Varför skulle BF3 vara förskonat från piratkopiering? Men varje vettig människa som tänkt spela det köper spelet precis som alla andra spel... det blir helt enkelt bäst så. Funktionsmässigt iaf.

Samma sak gäller Windows... en piratkopierad Win7-ultimate från TPB är aldrig att rekommendera... på grund av stabilitet och säkerhet...

Förklara gärna vad du menar med ostabilitet, det finns W7 Ultimates som passerar WGA och har testats genomgående efter bakhål i det emulerade bios cracked eller ett par av de andra allternativa crackarna, så jag stödjer inte den här typen av verksamhet nej. Men ett rätt crackat windows är precis lika bra som ett original, du får alla uppdateringar och alla WGA tester passerar så det är precis som original versionen. Så vad du får den informationen ifrån vet jag inte.

Nu hade inte Windows vart så stort som det är idag om det inte vart för piratkopiering av Windows.

Dock håller jag mig till legala allternativ, men jag har undersökt och vet att ett pirat windows på rätt sätt är precis likadant som ett genuint.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Vem fn laddar ner bf3 när grejen med liret är att köra online. typ som att ladda ner starcraft2 ffs. tvivlar på att någon lyckas skapa stabila privatservrar nuförtiden med dessa spel

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.

Permalänk
Skrivet av Mannequin:

Stödja ett vinstdrivande företag genom att donera pengar ur egen ficka? Det var bland det dummaste jag hört. Vinstdrivande företag skall ju just drivas på vinst, inte på allmosor. Företagen jag jobbat för genom åren har då aldrig fått pengar donerade till sig.

Har tappat räkningen på hur många gånger jag sett folk skriva "jag köper spelen för att stödja utvecklarna" Vill man stödja utvecklare ekonomiskt så är det bäst att göra detta via donationer och inte spelköp. Men självklart är det att skjuta sig i foten att stödja utvecklare genom att ge dem pengar då konkurrens och innovation ska styra en sådan här marknad.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Finns väl ingen crack så jag fattar inte vad poängen är, hur ska dom kunna pirata och spela det om ingen knäckt det....lol

Det kan läcka ut 100 miljoner dvd-kopior men om ingen kan starta spelet så spelar det faan ingen roll.

Permalänk
Medlem

Hmm, intressant distribueringsmodell. Har jag inte sett förut, sparar nog mycket bandbredd

För er som fortfarande inte har fattat (kanske inte framgick av nyheten): Det som har läckt är en orörd skivabildning på skivan (en klon) av den kommer gå att köpa.

Det är alltså ingen "pirat"version av spelet då det inte är knäckt ännu. Däremot så ökar det naturligtvis chansen för att spelet blir spelbart/crackat då fler få tillgång till det... Jag ser det som en kamp mot klockan för crackers där ute. Men min erfarenhet säger det kommer crackat innan release eftersom det blir en sån prestige nu.

Permalänk
Medlem

Sen kan man ju diskutera hur dåligt nedladdning egentligen är, då det finns siffror som pekar på att det faktiskt gynnar försäljningen, inte tvärtom. De som har laddat ner ju vad som står i alla .nfo-filer, "if you like this game- buy it" och så verkar det ha blivit i många fall. För det finns ju faktiskt inga konkreta siffror som visar på att nedladdningen har skadat försäljningen, försäljning av spel (PC & konsol) pekar om någonstans uppåt. Det enda året som försäljningen har dippat (efter 2006) är år 2009, då den sjönk marginellt, men därefter har det gått rakt upp, med MW2-försäljningen som kronan på verket, och detta när resten av den globala ekonomin är i kris.

http://www.dataspelsbranschen.se/nyheter/2011/2/23/spelfoersa...
http://spelblogg.pricerunner.se/positiv-trend-for-dataspelsfo...

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd

haha vilket skämt
ingen som har fått igång den läckta verisionen?????
muuuuhhhaaaaa

vilket nitlott och bra jobbat Dice för att sätta nötterna som laddar upp på plats.
tji fick dom hahahaha

skidrow och reloaded fixar inte det här före den 25e det är bara att konstatera
vilka jäkla amatörer haha *ironi*
det måste väl vara första gången i världshistorien som ingen lyckas få ut en fungerande crack/installer till nåt storspel va?

GO DICE!

nu får det fan bli den 25e tycker jag så det blir nån ordning påt

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av femkantig:

vem bryr sig om singelkampanjen ändå?

Jo nu är ju detta spelet och övriga i serien ämnade för just Multiplayer... men JAG är inte speciellt intresserad av multiplayerspel, förutom RPG-spel då.

Så eftersom det finns ett singleplayer-läge i det här spelet så är det iallafall lite intressant för mig.

Och som jag skrev tidigare... piratversionen har funnits ute ett tag nu och den fungerar utmärkt. Dock har jag inte laddat ned den själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Verminator:

piratversionen har funnits ute ett tag nu och den fungerar utmärkt.

skitsnack!
jag har inte testat själv utan går efter youtube
inga nya BF3 videos= ingen fungerande piratkopia
thats it

skidrow och reloaded är nog lite ledsna och kinkiga nu eftersom dom har mött sin överman

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av loaded1mbimage:

Upphovsrätten är inte självklar och tåls att diskutera om och om igen. Brott mot upphovsrätten är inte stöld även om vissa lobbyister har lyckats tutta i en del folk den illusionen. Att ta någon annans bil är stöld, du jämför äpplen med päron.

Men när vi ändå håller på med dåliga liknelser så kan jag väl dra den här då. Det fanns en gång en eskimå som ägde allt vatten i världen. Araben Mouhammed var törstig och ville dricka vatten. Eftersom eskimån ägde allt vatten som existerade så var prissättningen upp till honom. Han ville ha 5000kr för ett glas lågkvalité vatten som var fullt med smuts och bakterier. Araben gick inte med på detta, i stället stjäl han ett glas vatten när eskimån ligger och sover. Där har du din genomsnittlige piratkopierare.

Så två frågor till dig... 1, Tror du Mouhammed kännde att han hade gjort något moraliskt fel? 2, Vilken gärning i sammanhanget är egentligen mest omoralisk?

Svaret beror naturligtvis på omständigheterna. Om din årslön är en krona eller fem miljarder, om du gillar smutsigt vatten eller inte.

Utan vatten dör en människa, utan bf3 så får den mer fritid..

Jag vill poängtera att jag inte jämställer det med stöld, jämförelsen är kanske klumpig.
Om jag inte anser mig ha råd med nånting, ska jag då ändå kräva min rätt att nyttja det?
Om jag inte anser mig vilja betala nånting för en vara/tjänst är jag då i position att ändå nyttja det?
Att ett företag ändå tjänar så mycket pengar att det inte spelar någon roll att jag nyttjar deras produkter är en absurd tanke.
vart drar man gränsen vad som är okej, och vad som inte är ok?

din eskimå-liknelse har vissa ihåligheter:) det har i och för sig min bil-liknelse med:)

Skillnaden på mouhammed och en genomsnittlig leecher, är att mouhammed gjorde det för att överleva och leechern för att unna sig en stunds lyx.

jag betalar och är nöjd med det, och jag är fan inte rik heller utan jag tar mig råd.

Permalänk
Medlem

jag lirar inte fps på multiplayer om det inte är split-screen. jag kommer köpa bf3 endast för kampanjen.

Permalänk
Medlem

Jag väntar hellre än att krångla med piratversioner etc, är beställd och kommer vid release

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Avstängd

alltså Skidrow
vad är det för ett gäng amatörer?
öka nu!

6 dagar kvar och dom har inte fått ut nån crack/installer än.
hahahahahaa
Busted!

sen kan man ju hoppas packet är svenskar och läser här
*ironi*

jag satsar 100 spänn på att ingen får ut nån fungerande installer innan release.
nån som sätter emot?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Säljs redan digitalt via Origin. Kommer troligtvis även till Steam närmre release spekuleras det kring.

det kommer antagligen inte gå att köpa via Steam, iaf innan slutet av december.

Men det säljs redan digitalt via gamersgate och direct2drive, för ca 150 kr billigare än vad det kostar på Origin. Nyckel som aktiveras i Origiin levereras via mail så man kan spela det dag 1.

alltförmånga som tror att man bara kan köpa steamspel via steam och originspel via origin. Dessa tjänster tar överpriser för de spel de säljer och ofta är det mycket billigare att köpa via andra digitala siter såsom greenman, direct2drive eller gamersgate eller köpa fysiska kopian istället. Bara att googla på spelet ni är intresserade av så bör ni se om det går att aktivera på steam/origin även om ni köpt det någon annanstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omega:

Hmm, intressant distribueringsmodell. Har jag inte sett förut, sparar nog mycket bandbredd

För er som fortfarande inte har fattat (kanske inte framgick av nyheten): Det som har läckt är en orörd skivabildning på skivan (en klon) av den kommer gå att köpa.

Det är alltså ingen "pirat"version av spelet då det inte är knäckt ännu. Däremot så ökar det naturligtvis chansen för att spelet blir spelbart/crackat då fler få tillgång till det... Jag ser det som en kamp mot klockan för crackers där ute. Men min erfarenhet säger det kommer crackat innan release eftersom det blir en sån prestige nu.

så om man har förbokat spelet, kan man installera det från denna avbildning istället för från skivan man beställt men inte fått än och sen aktivera med nyckeln utan problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

det kommer antagligen inte gå att köpa via Steam, iaf innan slutet av december.

Men det säljs redan digitalt via gamersgate och direct2drive, för ca 150 kr billigare än vad det kostar på Origin. Nyckel som aktiveras i Origiin levereras via mail så man kan spela det dag 1.

alltförmånga som tror att man bara kan köpa steamspel via steam och originspel via origin. Dessa tjänster tar överpriser för de spel de säljer och ofta är det mycket billigare att köpa via andra digitala siter såsom greenman, direct2drive eller gamersgate eller köpa fysiska kopian istället. Bara att googla på spelet ni är intresserade av så bör ni se om det går att aktivera på steam/origin även om ni köpt det någon annanstans.

Ja och glöm inte g2play.net också! http://www.g2play.net/store/Battlefield-3-EA-Download-Manager...
BF3 för 275 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Ja och glöm inte g2play.net också! http://www.g2play.net/store/Battlefield-3-EA-Download-Manager...
BF3 för 275 kr.

fast just g2play är just en sån där nyckelsite....

hoppas du inte får den ryska versionen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

alltså Skidrow
vad är det för ett gäng amatörer?
öka nu!

6 dagar kvar och dom har inte fått ut nån crack/installer än.
hahahahahaa
Busted!

sen kan man ju hoppas packet är svenskar och läser här
*ironi*

jag satsar 100 spänn på att ingen får ut nån fungerande installer innan release.
nån som sätter emot?

Du är en idiot. Kom tillbaka när du förstår vad som är involverat i en crackning av den här typen. Sen med den lilla kunskap om scenen du verkar ha och inte ens vet om vilka grupper som är i största del svenskar. Stå och gapa att folk är amatörer när du själv kör runt på moped med droppe under näsan...

Edit: Jag sätter 100 SEK på att du inte kan knyta dina egna skor. Så bli nu arg och gapa och skrik att du är jätte gammal och har jätte mycket kunskap och vet allt i hela världen och att du inte kör moped, för det är din typ av person det. Amatör.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

fast just g2play är just en sån där nyckelsite....

hoppas du inte får den ryska versionen...

Oftast säljs de ryska nycklarna för ännu billigare priser