Battlefield 3 läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Man väntar till release istället! Piratkopiera gynnar inte Spelbranschen eller Pcgaming för 5 öre!

Att vänta en vecka och sedan köpa spelet gynnar alltså inte utvecklaren exakt lika mycket?

Som många sagt, man spelar ändå BF för multiplayern och det fungerar ju inte med piratkopierat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Att vänta en vecka och sedan köpa spelet gynnar alltså inte utvecklaren exakt lika mycket?

Som många sagt, man spelar ändå BF för multiplayern och det fungerar ju inte med piratkopierat.

Och just nu fungerar inte singleplayer heller, så jag förstår inte varför sweclockers valde att rapportera att image filen var läckt, utan crack så gör det ju inget.

Permalänk
Medlem

Precis samma sak hände med BFBC2, men det sålde ändå väldigt bra så det gör knappast nån skada. Jag kan hålla mig i åtta dar iallafall.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Säger bara ett land: USA....

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Avstängd

Jag har följt sedan jag chockartat fick reda på "nyheten" och enligt min vetskap så finns det ingen grupp ännu som lanserat ett fungerande "crack" så att rapportera denna nyhet som om det går att spela singleplayer är dålig journalistik. Det är en tidig kopia som är ute och virrar på internet, ingenting mer.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mangler:

Och just nu fungerar inte singleplayer heller, så jag förstår inte varför sweclockers valde att rapportera att image filen var läckt, utan crack så gör det ju inget.

håller med
vad är syftet?

det är ju som att säga att det står en Ferrari i ett garage med nycklarna i
bara att hämta och köra för den som vill bryta mot lagarna.
MEN det finns ingen motor i bilen.

ändra rubriken till " BATTLEFIELD 3 LÄCKER UT PÅ NÄTET MEN DET GÅR INTE ATT STARTA"
alltså skit i vad vi skriver
vi skriver bara för att få publicitet och för att vi inte har nåt bättre för oss
är det inte så som är fallet Sweclockers Redaktörer?

svara på frågan

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangler:

Och just nu fungerar inte singleplayer heller, så jag förstår inte varför sweclockers valde att rapportera att image filen var läckt, utan crack så gör det ju inget.

Och hur lång tid brukar det ta för ett crack att dyka upp när spelet är ute?

Jag tycker det är rätt intressant, hoppas MW3 slipper någon läcka iaf..

Permalänk

Nu har jag ju redan förhandsbokat och betalt så jag väntar ju tills jag får mitt ex på posten.
hade jag inte gjort det så hade det klart kliat i fingrarna att ta en titt redan nu

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem

Rolig läsning att många blir så chockade. Är ni verkligen så naiva och tror att erat favorit-panga-spel på nåt sätt skal vara immunt mot piratkopiering? Wake-up-call, i princip ALLA spel läcker. Har inte tal på hur många gånger jag har läst nyhetsartiklar upp genom åren om att <insert jätteväntat spel> har läckt. Och alla blir så chockade! Ni är roliga

Jag kommer nog inte köpa BF3, och heller inte tanka ned det. Vil ha så lite med EA och Origin att göra om jag kan.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pg_ice:

håller med
vad är syftet?

det är ju som att säga att det står en Ferrari i ett garage med nycklarna i
bara att hämta och köra för den som vill bryta mot lagarna.
MEN det finns ingen motor i bilen.

Sant men det finns en fördel för Dice här. Om ett "crack" skulle komma för
singleplayer så kommer fler kunna få "prova på" om man ser det så och då
kan det mycket möjligt göra så att ännu fler sedan köper spelet för att de fick
sin lilla illegala trial så att säga. Jag skulle lätt gjort så i mitt spelföretag, LOL.

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Som många andra har sagt redan.

VISSA HAR REDAN DETTA FÖRBESTÄLLT. Många som laddar ner spelet gör det för att spela SINGEPLAYER modet, samt testa sin dator inför Multiplayern. Detta ser jag som en valid reason.

Jo, för din åsikt väger ju tungt i sammanhanget.

Skrivet av gurkburk92:

Jag hoppas du inte kommer kunna spela spelet när de är release

Jag förväntar mig inte heller att kunna spela inom de första dagarna av releasen då jag skall jobba på annan ort då.
Men, hur kan det komma sig att du verkligen hoppas att jag inte ska kunna spela spelet vid release?
För att jag är en väl uppfostrad människa som har lärt mig att göra rätt för mig?
För att jag är emot piratkopiering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Och hur lång tid brukar det ta för ett crack att dyka upp när spelet är ute?

Jag tycker det är rätt intressant, hoppas MW3 slipper någon läcka iaf..

Spel med denna typen av kopieringskydd brukar inte crackas innan spelet släpps, dvs den 25:e.

Permalänk
Medlem

Piratkopieringen har i princip ersatt utvecklandet av demo spel. Det är ju inget direkt problem utvecklarna att människor piratkopierar spel som främst är till för online-bruk. Tråkigt nog gör det att färre utvecklare satsar energi på att göra bra singelplayer spel.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

En fågel viskade i mitt öra. Att ett gäng håller på att göra en Alteriw grejj av bf3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Säger bara ett land: USA....

Ryssland.

Skrivet av AplAy:

Jag har följt sedan jag chockartat fick reda på "nyheten" och enligt min vetskap så finns det ingen grupp ännu som lanserat ett fungerande "crack" så att rapportera denna nyhet som om det går att spela singleplayer är dålig journalistik. Det är en tidig kopia som är ute och virrar på internet, ingenting mer.

Samma kopia som kommer säljas i butik.

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Rolig läsning att många blir så chockade. Är ni verkligen så naiva och tror att erat favorit-panga-spel på nåt sätt skal vara immunt mot piratkopiering? Wake-up-call, i princip ALLA spel läcker. Har inte tal på hur många gånger jag har läst nyhetsartiklar upp genom åren om att <insert jätteväntat spel> har läckt. Och alla blir så chockade! Ni är roliga

Jag kommer nog inte köpa BF3, och heller inte tanka ned det. Vil ha så lite med EA och Origin att göra om jag kan.

Ja, och vi lär ju se samma sak med Skyrim, där är det väl dock värre för utvecklarna iom att SP är huvudgrejen. Men det lär ju inte säljas få kopior direkt.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Skrivet av crazymike:

Detta är en skam, hoppas EA lämnar vidare uppgifterna till någon myndighet så att det känns ordentligt...

Overkill? Senario: En person som förhandsboka spelet vill testa SP lite innan man kommer igång med MP vid release... Jag kan verkligen inte se att man ska jaga dessa personer och slösa på myndigheters resurser?

Permalänk

Jag har blivit mer och mer emot detta, börjar nog bli gammal =P

Förr tyckte jag det var ok att tanka hem spel för att sedan köpa det, alternativt ladda ner ett lir man en gång köpt.

Eller så är det bara detta fall då jag bara ÄLSKAR BF3 och handlat in bundle med GTX580 <3

Snart släpps vi in i vårt mecka

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur företagen ens orkar bry sig om sånt här. Det är ju rätt skit samma och kommer inte påverka spel försäljning något. Man kommer ju ändå inte kunna köra mp. Dom kommer förlora pengar på att försöka med motåtgärder iaf och det är ju en väldigt bra affärs ide... gå back...
Av dom jag känner som regelbundet tar hem spel, film, musik på olika "gratis" sätt köper även också detta. Och dom jag känner som tankar mest köper även mest. Dom köper inte mindre bara för att dom tar del av ett större media utbud.
Det enda som skulle bli annorlunda är möjligtvis att mindre folk får ta del av de olika medierna då det finns folk som inte har råd att spendera tusentals kronor på sånt.
Och kanske att utbudet skulle bli mindre och dom stora skulle tjäna något mer och dom mindre skulle försvinna.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Ingen chans i världen att jag skulle bli frestad av detta, vill betala och få originalspelet när jag köpt ny dator för att kunna spela spelet!

Så jävla rätt! Tänker likadant.

Visa signatur

Gamestation: ASUS P8Z68-v Pro gen3 <> i5 2500k@4.7gHz + Silver Arrow <> Vengeance LP 16GB <> Radeon HD7970@1125/1575 <> Crucial m4 128GB <> P280 + GT 1450 x2 <> Corsair AX750 <> Dell u2412m

Workstation: MacBook Pro 15" 2010 edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Phreak1986:

Overkill? Senario: En person som förhandsboka spelet vill testa SP lite innan man kommer igång med MP vid release... Jag kan verkligen inte se att man ska jaga dessa personer och slösa på myndigheters resurser?

Det tragiska är att många företag gärna vill att detta sker istället
för att straffa den där snuskige mannen som våldtog deras dotter.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

För att jag är en väl uppfostrad människa som har lärt mig att göra rätt för mig?

Du förstår att det här är typ legalismfetishism; det sätt som vårt juridiska system ser på bland annat piratkopiering är en högst politisk inställning. Precis som bland annat alkoholmonopolet, skolplikten och säkerhetspolisens rättigheter.

Jag säger inte att du inte har en legitim åsikt; men det är knappast en moralisk truism eller något sådant. Den här föreställningen att man ska "göra rätt för sig" och att man i allmänhet ska "följa lagar" är ett löjligt ställningstagande, inte i alla fall, men absolut i ett fall som piratkopiering, som är otroligt färgat av politiska alternativ och profitjakt.

Det finns en stor skillnad mellan vad som är juridiskt rätt och vad som är rätt i "the grand scheme of things".

Permalänk

Alltid tråkigt att detta händer..

Permalänk
Medlem

Eller hur, varför skulle man vilja pirata detta spel? Man spelar för multiplayer.

Att spela BF3 för singleplayer är som att kolla på porr för storyn.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

EA/Dice får väl själva slänga upp en crack med ett übervirus som spränger datorn i bitar

Ser bara fram att vänta till den 27:e eftersom jag är ledig den fredagen. Sitta uppe hela natten och försöka komma in i origin som kommer vara överbelastat och läsa massa desperata kommentarer om att det inte funkar här på forumet Mouhahaha

Permalänk
Medlem

Jag är väl inte den som är helt emot piratkopiering men måste säga att det är tråkigt när det läcker ut innan release. Hur som, nästa vecka blir det köp och fy helsikes mycket BF3 lir!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Eller hur, varför skulle man vilja pirata detta spel? Man spelar för multiplayer.

Att spela BF3 för singleplayer är som att kolla på porr för storyn.

Äntligen någon med vett i skallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av iguanodon:

Det finns nog en och annan som kommer tanka ner det, för att se hur datorn klarar av spelet... För finns väl ej demo ? eller ?
Betan var väl inte direkt optimerad.

Dom sa att betat skulle ha ungefär samma grafik som det fulständiga spelet. Jag spelade Alfat och det såg ungefär likadant ut.

Knappast någon status på att ladda ner man kan ju inte ens köra multiplayer

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

hurrah.... låt spelet toppa nedladdningsstatistiken så att pc;n som spelformat blir ännu mer stigmatiserat.

Jävla snikna nötter (och ja, om du är ung och inte har råd så är det bara att prioritera, precis som vi bittra gubbar )

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

utan crack är det ju useless hursom.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |